Brian Perri - Moderaterne

Brian Perri - Moderaterne Bestyrelsesmedlem i Moderaterne Holbæk.

Jeg spejder lidt i dag.Efter dialogen.1. maj er arbejdernes dag.Det er også en dag, hvor vi bør stille os selv nogle ærl...
01/05/2026

Jeg spejder lidt i dag.
Efter dialogen.

1. maj er arbejdernes dag.
Det er også en dag, hvor vi bør stille os selv nogle ærlige spørgsmål.

Jeg har selv været tillidsrepræsentant og medlem af repræsentantskabet i HK.
Jeg tror på fagbevægelsen og den rolle, den spiller.

Efter to valgkampe, både kommunalt og til Folketinget, sidder jeg dog tilbage med en bekymring.

Dialogen går alt for ofte kun én vej.

Jeg bliver gerne inviteret til at fortælle, hvad jeg mener som kandidat for Moderaterne. Det er fair.
Når jeg selv forsøger at tage dialogen, bliver der ofte stille.

Nogle gange meget stille.

Der er heldigvis undtagelser.
Lærere og pædagoger er gode til at invitere ind og fortsætte dialogen også efter valget. Det fungerer.

Mange andre steder hører man ingenting.

Det bekymrer mig.

Vi står i en tid, hvor det politiske landskab er mere opdelt end før, samtidig med at arbejdsmarkedet ændrer sig hurtigt. AI fylder mere og mere, og der er tegn på stigende ledighed. Det burde få os til at rykke tættere sammen og finde løsninger i fællesskab.

Vi er mange, der vil fagbevægelsen det godt og ønsker ordentlige arbejdsvilkår og et stærkt arbejdsmiljø.

Det kræver, at man også vil dialogen.

Hvis man lukker sig om sig selv, risikerer man at gøre sig selv en bjørnetjeneste.
I sidste ende går det også ud over medlemmerne.

Så mit spørgsmål er egentlig ret enkelt:

Er fagbevægelsen ved at blive sin egen værste fjende?

Jeg håber det ikke.
Vi har brug for en stærk fagbevægelse.
Vi har også brug for en fagbevægelse, der er åben og nysgerrig på dem, der gerne vil samarbejde.

God 1. maj

Bruger min søndag på Christiansborg, hvor næste modul af Det Politiske Talenthold finder sted. Fantastisk arbejdsplads, ...
26/04/2026

Bruger min søndag på Christiansborg, hvor næste modul af Det Politiske Talenthold finder sted.
Fantastisk arbejdsplads, hvor der både blev tid til en frokost med en udsigt i verdensklasse, og et hyggeligt gensyn med Ibrahim Benli 💜

Den her nyhed rammer lige ned i noget, jeg brænder for.Jeg stillede op til folketingsvalget for Moderaterne og blev ikke...
19/04/2026

Den her nyhed rammer lige ned i noget, jeg brænder for.

Jeg stillede op til folketingsvalget for Moderaterne og blev ikke valgt ind. Det er en del af demokratiet.

Men det er ikke det samme som at være færdig. Og det er noget af det, jeg sætter stor pris på ved Moderaterne.

Her handler politik ikke kun om mandater.
Det handler også om idéer, erfaring og viljen til at tage ansvar.

Derfor er jeg nu med i arbejdet med input til en ny socialreform sammen med andre stærke kræfter i partiet.

Det betyder meget for mig.

Jeg har set alt for mange mennesker møde et system, der er svært at forstå, svært at komme igennem og alt for ofte ender med at fastholde mennesker i problemer frem for at hjælpe dem videre.

Det kan vi gøre bedre.

Vi har brug for en socialpolitik med mere værdighed, mere frihed, mere ansvar og langt mindre bureaukrati.

Jeg er både stolt og motiveret over fortsat at kunne bidrage.

Altinget skriver lidt om det her 👇
https://www.altinget.dk/social/artikel/mens-loekke-forhandler-arbejder-nanna-gotfredsen-paa-at-faa-ny-socialreform-med-i-regeringsgrundlaget

I aften har jeg haft notesbogen fremme 📓Jeg deltog i “Rådenes dag” i Holbæk Kommune, et nyt initiativ hvor kommunens råd...
13/04/2026

I aften har jeg haft notesbogen fremme 📓

Jeg deltog i “Rådenes dag” i Holbæk Kommune, et nyt initiativ hvor kommunens råd, politikere og administration var samlet.

Som politisk udpeget medlem af Integrationsrådet var det både spændende og enormt givende at være med.

Formålet med dagen var klart: Hvordan bruger vi bedst den viden og de perspektiver, som rådene bringer ind? Hvordan styrker vi samarbejdet på tværs, så det i sidste ende skaber bedre løsninger for borgerne?

Det blev en aften med gode drøftelser og refleksioner:
💜 Hvordan gør vi hinanden bedre?
💜 Hvordan sikrer vi, at rådenes stemmer bliver brugt aktivt?
💜 Hvordan skaber vi et stærkt og tillidsfuldt samarbejde?

En vigtig pointe, som stod tydeligt frem, er, at hvert råd typisk er knyttet til ét politisk udvalg. Samtidig går mange af de problemstillinger, som rådene arbejder med, på tværs af flere udvalg.

Det rejser et vigtigt spørgsmål:
Hvordan sikrer vi, at rådenes viden bliver tænkt ind bredere og ikke kun i ét udvalg?

For mig står én ting særligt klart:
Vi lykkes kun, når vi arbejder sammen, og når vi bliver bedre til at tænke på tværs.

Som ny i rådsarbejdet tager jeg mange gode perspektiver med videre. Jeg glæder mig til at omsætte dem til konkret værdi i arbejdet i Integrationsrådet.

Tak for en inspirerende aften i Holbæk Kommune 🙌

👇💜
02/04/2026

👇💜

Deltog tidligere i eftermiddag i et møde – indkaldt af den britiske udenrigsminister Yvette Cooper – med 35 kollegaer fra det meste af verden om den alvorlige situation i Hormuzstrædet, som Iran de facto har lukket for fri sejlads. 20.000 søfolk og masser af tankskibe er fanget, olieprisen er eksploderet og i de lande, der får alle deres leverancer via Hormuz, er der nu reel knaphed på olie og gas. Hvis situationen ikke snart deeskalerer, får vi et længerevarende globalt økonomisk tilbageslag, som også vil kunne mærkes i Danmark.

Vi er et lille land, men en stor søfartsnation. Derfor er vi også aktivt engageret i FN’s sikkerhedsråds arbejde med at få vedtaget en resolution, der kan medvirke til at genskabe den frie sejlads. Har netop haft en samtale med Emiraternes udenrigsminister Abdullah bin Zayed Al Nahyan og været i kontakt med min franske kollega Jean-Noël Barrot om netop dette. For der er brug for et stærkt internationalt pres på Iran, og selvom en sikkerhedsrådsbeslutning ikke gør det ikke alene, så er det et element i en løsning.

Det er blandt andet på den alvorsfulde baggrund, at der aktuelt forhandles ny dansk regering.

For Moderaterne er det HELT AFGØRENDE, at en ny regering – uanset hvem den består af – står på fundamentet af en opdateret økonomisk plan, der erstatter den 2035-plan, SVM-regering fremlagde før valget. Det kan lyde kedeligt, men sandheden er, at vi får brug for et ekstra økonomisk råderum, når vi skal opbygge et permanent stærkere forsvar og SAMTIDIG udbygge vores velfærdssamfund OG sikre et endnu mere konkurrencedygtigt erhvervsliv. Alle tre ting er tvingende nødvendige i en tid, hvor verden er i opbrud og vores alliancer i den grad udfordres.

Det sagde vi før valget – og det siger vi med endnu større styrke nu, hvor krigen i Iran skaber en stor risiko for en ny energikrise, inflation og tilbageslag i den globale økonomi.

Situationen aktualiserer kun, hvad Moderaterne hele tiden har ment. Vi har brug for en regering bestående af ansvarlige partier hen over midten. Det vil være det absolut bedste for Danmark. Det kræver ’bare’, at Socialdemokratiet, Venstre og Det Konservative Folkeparti kommer ned fra de lygtepæle, vi hængte valgplakater op i, og sender anderledes positive signaler. Det appellerer Moderaterne til, og jeg vil derfor opfordre til, at påskeferien bruges til refleksion.

For nærværende har den kongelige undersøger et mandat om at lede forhandlinger om dannelse af en regering med deltagelse af Socialdemokratiet, Socialistisk Folkeparti og Radikale Venstre. Det ser helt ærligt mere end svært ud – og helt umuligt, hvis ikke rammen om forhandlingerne er en opdateret 2035-plan, der sætter ambitiøse mål for velstand og arbejdsudbud.

Det var vores hovedbudskab til den kongelige undersøger, da vi i går var til møde på Marienborg.

Så burde alle mine plakater være nede fra lygtepælene. Skulle du se én derude, så giv mig meget gerne en lokation her.Ta...
31/03/2026

Så burde alle mine plakater være nede fra lygtepælene. Skulle du se én derude, så giv mig meget gerne en lokation her.

Tak for hjælpen til alle 💜

Så kom resultatet af min første valgkamp til Folketinget. Jeg kom ikke ind, og tager dermed plads i en rolle som supplea...
25/03/2026

Så kom resultatet af min første valgkamp til Folketinget.

Jeg kom ikke ind, og tager dermed plads i en rolle som suppleant i stedet.

Det har været en forrygende valgkamp, hvor jeg har lært utroligt meget.
Selvom jeg er træt og i stort søvnunderskud, så er jeg klar på en ny omgang.

Det her var kun første runde.

Kæmpe tak til alle mine frivillige, kampagneleder og sekretariatet!

Nu venter arbejdet på mig.
Et arbejde der har været sat på pause under hele valgperioden.

Hold op hvor jeg glæder mig til at se kollegaerne igen. Både på kontoret, men også alle kollegaerne i kommunerne 💜

I morgen gælder det.Jeg stiller op, fordi jeg tror på, at politik skal gøre en reel forskel i menneskers liv.Jeg har sel...
23/03/2026

I morgen gælder det.

Jeg stiller op, fordi jeg tror på, at politik skal gøre en reel forskel i menneskers liv.

Jeg har selv oplevet, hvor hurtigt livet kan vende. Derfor ved jeg, hvor afgørende det er, at vores systemer hjælper mennesker videre og ikke sætter dem fast i kasser.

Til daglig arbejder jeg tæt med kommunerne og ser, hvordan beslutninger bliver til virkelighed. Jeg ved, hvor det fungerer og hvor det ikke gør. Og jeg stiller op for at gøre det bedre.

Mindre bureaukrati. Mere menneskelighed. Bedre løsninger.

Hvis du vil have en stemme, der arbejder for, at systemerne virker for mennesker, håber jeg, du vil give mig din personlige stemme i morgen.

Tak til alle jer, der har bakket op, taget snakken og fulgt med undervejs.

Vi ses ved stemmeurnerne 🗳️

23/03/2026

Hvis du overvejer at stemme på mig eller Moderaterne ved valget – så vil jeg selvfølgelig være enormt taknemmelig for din opbakning.

Men politik handler også om mennesker og samarbejde.

Hvis du ikke finder det rette match hos os, eller ikke har en lokal kandidat, du føler dig repræsenteret af, så vil jeg gerne pege på Kristine Amalie Rostgård fra SF som et stærkt alternativ.
Hun er engageret og er en kandidat, jeg har stor respekt for.

For mig handler politik om at få de bedste kræfter i spil, også på tværs af partier.

Uanset hvad: Husk at bruge din stemme 🗳️

Adresse

Tølløse

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Brian Perri - Moderaterne sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Virksomheden

Send en besked til Brian Perri - Moderaterne:

Del