بلاوي رعب - Blawie Horror

بلاوي رعب - Blawie Horror صفحة بلاوي رعب - قصص واحداث مرعبة حقيقية حدثت بالفعل! "

صفحة الرعب الرسمية رقم واحد
في الوطن العربي!
قصص رعب حقيقية
افلام رعب
تحذير:🔞
ممنوع لاصحاب القلوب الضعيفة:☠️
للكبار فقط +18
Horror Videos And Stories
For Adults Only
Scary Reels
Horror Movies
Exciting Horror Novels
We Wish You An Enjoyable Viewing " إن الرعب الحقيقي في الوجود ليس الخوف من الموت، بل الخوف من الحياة.
إنه الخوف من الاستيقاظ كل يوم لمواجهة نفس الصراعات، نفس الخيبات، ونفس الآلام.
إ

نه الخوف من أن لا يتغير أي شيء أبدًا، وأن نكون عالقين في دائرة من المعاناة التي لا مفر منها.
وداخل هذا الخوف تنشأ رغبة، رغبة في شيء، أي شيء، يكسر الرتابة، ليمنح معنى للتكرار الذي لا نهاية له للأيام.

اذا عرفت هده السيارة فأنت قد شاهدت واحد من أقوى أفلام الرعب❤️‍🔥
09/08/2025

اذا عرفت هده السيارة فأنت قد شاهدت واحد من أقوى أفلام الرعب❤️‍🔥

المزاجيون: قيل بأن المزاجيين لا يصلحون للحياة ، أو المعاشرة ، المزاجي هو الشخص الذي يبدأ بالضحك معك من اعماق قلبه ولا تس...
01/08/2025

المزاجيون:
قيل بأن المزاجيين لا يصلحون للحياة ، أو المعاشرة ، المزاجي هو الشخص الذي يبدأ بالضحك معك من اعماق قلبه ولا تسع الدنيا صوت ضحكته ، لكن في لحظة واحدة ينقلب الى حزن .. لكنه
يستطيع ان يحبك لكن يظهر لك العكس ..
يستطيع ان ينصحك كي تتجاوز محنتك بينما هو لا أحد يعلم بدواخله غير ربه ..
تجده يبحث عن شيء معين و يتعب من اجل الوصول اليه لكن فجأة لا يبالي به ، تتجمد اعصابه عنه كانه لم يحصل شيء بكل برودة قلب ..
المزاجيوون هم أشخاص يعتبرهم الكثير انهم مغرورون مع انهم عكس ذلك ، يصعب التعامل مع هذه الشخصيات المتقلبة لكن هناك مايميزهم عن غيرهم ..
كالاحساس بالاشياء قبل حدوثها ، وقراءة الشخصيات بكل سهولة وتحليل الأحداث بمهارة ..
أجمل ماافيهم .. هوا إنهم يملكون وجهاً واحداً ، لا يكذبون ،
لاينافقون ، ولايجاملون ، ويعدلون بين البشر لا يؤمنون بالفوارق الإجتماعية أو المادة ، لا يباعون ولا يشترون وليس لهم سعرا ، لا يكرهون ، ولا يحقدون ، ولا ينتظرون المساعدة من احد ..
يتعايشون مع آلامهم ..
يلاحظون كثيرا و ينتبهون لادق الاشياء ..
يركزون على التفاصيل ..
يمتلكون شخصية قوية ..
برغم من ذلك فإن موقف بسيط ممكن ان يبكيهم ..!
يمتلكون حس مرهف ..
يعشقوون السهر .. والليل والهدوء
ذاكرتهم قوية .. مشاعرهم هشة .. هم فقط من تحل عليهم اللعنة ..
لعنة السعادة و الكآبة و الانفصام و الغيرة و الامل ..
مصابوون بداء التفاصيل .. منقول حاسس ان في أشخاص كتير بالجروب من هذا النوع 🙄🙄🙄🙄🙄
هم من يعيشون في طقوس لا يعرفها سواهم.

أنا مش هطول في الكلام..بس لو حد قالك "ساعد الغريب"، اسمع مني.. مش كل غريب يستاهل المساعدة!من حوالي سنة، كنت راجع من شغل ...
20/07/2025

أنا مش هطول في الكلام..
بس لو حد قالك "ساعد الغريب"، اسمع مني.. مش كل غريب يستاهل المساعدة!
من حوالي سنة، كنت راجع من شغل مقاولات، جسمي متكسر وتعبان، ولقيت راجل كبير قاعد قدام العمارة، هدومه ممزقة، دقنه طويلة، وعينيه داخلة لجوه، وريحة طالعة منه زي ريحة مية راكدة بقالها شهور.
قالي بصوت مبحوح:
“هات لقمة.. جعان.. خليني أقعد شوية”.
قلبي وجعني واخدتو معايا البيت،
وصلنا، وطلع معايا السلم، وكل درجة بيطلعها كان بيسيب وراه ريحة كأن في مجاري مفتوحة، ولما دخل البيت، وقف وسط الصالة وبص حواليه، وابتسم.
ابتسم.. أسنان سودا.. شفايف مشققة.. ريق لازج بينزل منه.
قالي:
“أخيرًا.. رجعت”.
قلتله: “رجعت فين؟”.
بصلي بعين لونها أحمر غامق وقال:
“رجعت بيتي”.
في اللحظة دي النور قطع، والبيت دخل في سواد..
مش سواد عادي.. سواد حسّسني إن في حاجة قاعدة فوق السقف بتراقبني، وفي نفس اللحظة بدأ صوت همسات حواليا..
أصوات انين وعياط..
والريحة.. الريحة كانت بتخنقني.
شغلت كشاف الموبايل، ولكن الموبايل وقع علي وشه، وظهرلي وشه في النور وهو فاتح بقهه بطريقه مرعبه، وعينه بتنزل دم...
، كان وشه مش وش بني آدم.. كان جلده بيطلع منه دخان أسود، وإيده طويلة وأصابعه معوجة.
وقرب مني وقال:
“انت فتحتلي بابك .. دلوقتي انت معايا”.
صوت صرخة خرج من صدره..
صرخة واحدة بس..
لكن حسيت بيها بتخترق أذني وتدبح عقلي من جوا، ووقعت على الأرض ومحستش بحاجه بعد كده.
---
اللي حصل بعد كده
صحيت بعد ساعة..
البيت زي ما هو.. مفيش حد.
بس فيه علامة محفورة في الأرض عند الصالة، زي مثلث فيه عين بتنقط دم.
من يومها:
النور يقطع الساعة ٣:٠٣ فجراً كل يوم.
أسمع خبط على باب أوضتي، ولما أفتح.. أسمع حد بيجري في الصالة.
المرايات في الشقة كان بيطلع منها وشه.. يبتسم لي ويقول "مش هسيبك".
بليل، البيت ريحته مقابر، وكل ما أقرأ قرآن، الصوت اللي كان بيخرج من الحيطان يقول “هنأذيك”.
، كنت بفقد عقلي، كل يوم جسمي يضعف، والديون زادت، وخطيبتي سابتني، وشغلي راح.
لما جبت شيخ يقرأ قرآن، أول ما دخل الشقة وقف عند الباب وقال:
“إنت ليه دخلته هنا؟ ده مش بني آدم.. واللي دخل خلاص مش هيخرج بسهولة”.
حكالي إن في نوع من الجن بيظهر على هيئة شخص كبير ضعيف علشان الناس تدخلوا بيتهم، وبيعتبر ده إذن بالتملك والسيطرة.
وقالي علي حجات اعملها
---
في يوم الجمعة،
روحت جبت جردل ميه وقريت عليه قرآن بصوت عالي.. سورة البقرة كاملة..
وبعدها حطيت ملح خشن في الميه، ومسحت بيه كل الشقة وأنا بقول بصوت عالي بقول:
"الله أكبر، ولا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم ".
وأنا بمسح الأرض، لقيت العلامة اللي على الأرض بتنور أحمر وبتطلع دخان، والدخان اتحول لوشه.. بيصرخ.. بيقول:
"انت مش هتخرجني.. أنا هنا للأبد!"
وقلت بكل قوتي: “ربي أعوذ بك من همزات الشياطين، وأعوذ بك رب أن يحضرون”.
العلامة اتحرقت، والدخان الأسود اختفى، والريحة راحت..
لأول مرة من شهور، الشمس دخلت من الشباك، وحسّيت إن في نفس بيرجع تاني لصدري.
---
النهاية
مش هكدب عليك.. الموضوع ما انتهاش تمامًا، ساعات بحس بخطوات، وساعات الحلم بيرجع، بس الخير انتصر.. ومفيش حاجة أكبر من اسم ربنا.
---
نصيحة
أنا بحذر أي حد.. مش أي حد تدخله بيتك، حتى لو شكله غلبان، لإن ممكن يكون مش بني آدم.. وممكن تكون النهاية حياتك كلها تتحول لجحيم...
وخليك فاكر:
“إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا”.
بس إحنا اللي بنقويه لما نفتح له الباب بإيدينا.

واحد من أكثر الممثلين تنوعًا 🔥✨🎥- كريستيان بيل.🎬🤌🏼
20/07/2025

واحد من أكثر الممثلين تنوعًا 🔥✨🎥
- كريستيان بيل.🎬🤌🏼

سؤال لاصحاب العقول الراقيه كم سنه عدت و انت ميت على قيد الحياة ؟؟
16/07/2025

سؤال لاصحاب العقول الراقيه
كم سنه عدت و انت ميت على قيد الحياة ؟؟

 #عقاب غريب .. في العصور الوسطى، كانت إحدى طرق معاقبة النساء اللاتي تشاجرن هي ربطهن في مواجهة بعضهن البعض في نفس قطعة ال...
29/03/2025

#عقاب غريب .. في العصور الوسطى، كانت إحدى طرق معاقبة النساء اللاتي تشاجرن هي ربطهن في مواجهة بعضهن البعض في نفس قطعة الخشب المسماة "Shrew's fiddle"، ولن يتم فصلهما حتى تقوما بحل النزاع وإنهاء المشاكل التي بينهما....!
#متابعة #لايك #كومنت

لما كنت في أمريكا دخلت بالصدفة محل العاب وكان معايا بنتي مريم الي شبطت في قناع من الي قدامكم دول بتوع افلام الرعب وكانت ...
25/03/2025

لما كنت في أمريكا دخلت بالصدفة محل العاب وكان معايا بنتي مريم الي شبطت في قناع من الي قدامكم دول بتوع افلام الرعب وكانت مصممة اني اشتريلها واحد منهم رغم انهم كانوا بنسبالي شكلهم مقزز وسعرهم عالي بس مردتش ازعلها و ساعتها هي اختارت الماسك بتاع Chucky اشتريت الماسك ومريم كانت على طول لبساه في الشقة بتخوفنا بيه انا ومامتها على سبيل الدعابة ، الحقيقة الماسك من كتر ماهو شكله واقعي انا كنت بخاف فعلاً من البنت وهي لبساه ويمكن ده كان سبب سعره المرتفع لأنه مصنوع بطريقة احترافية و جودة عالية جداً
لحد ما جيت في يوم لقيت لبني مراتي بتقولي حاجة غريبة
- انا كل لما أشوف مريم بنتنا لابسه الماسك ده بحس بضيق تنفس وخفقان في قلبي وبحس بخوف غريب
ده الي قالته وانا الحقيقة رديت عليها بسخرية واتريقت لأنها بتخاف زيادة عن اللزوم ، وفهمتها ان ده مجرد ماسك لشخصية في فيلم رعب وبنتك الي صممت عليه اعملها ايه ، الحوار ده دار بيننا واحنا على وشك النوم وبعدين سابتني ونامت لما لقت ان مفيش امل انها تقنعني ان الي حاسه بيه ممكن يكون حقيقي، هي نامت وانا مسكت الموبايل شوية وبعدين نمت انا كمان..يدوبك روحت في النوم وسمعت صوت تخبيط ودوشة وحاجات بتترزع بره الأوضة وده الي خلاني اصحي من النوم مخضوض..
قومت بسرعة ملقتش لبني جنبي على السرير ، خرجت من الأوضة أشوف ايه الي بيحصل واكتشفت ان الصوت ده جاي من اوضة مريم بنتي ..اتسحبت على طراطيف صوابعي عشان اسمع ايه الي بيحصل وحطيت ودني على الباب بشويش وسمعت صوت غريب ، صوت حد بياكل بشراهة وبيتلذذ بـ الاكل الي هو بياكله ، لوهلة حسيت بقبضة في قلبي وفتحت الباب بهدووء عشان اشوف مريم بنتي مدياني ضهرها وقاعدة على ركبتها وبتاكل حاجة مش شايفها ، بس بتاكل كأنها حيو..ان مفترس ، الغريب انها محستش بوجودي لما فتحت الباب وده الي خلاني اقرب منها من غير ما اتكلم عشان اشوفها بتاكل ايه
روحت ناحيتها بترقب وخطوات بطيئة عشان اول ما اشوف المنظر اتفزع وجسمي يتلبش من الذعر ، فتحت عيني على اخرها وانا متنح مش قادر اتكلم ، ديه لبني مراتي احشاءها كلها طالعة من بطنها ونص وشها تقريباً مش موجود هو ودراعها الشمال وقطع من اللحم في بوق مريم وعماله تاكل زي الوحش المفترس..بشاعة المنظر والصد.مة خلتني واقف مكاني متنح بس ، عشان ألاقي مريم بتلف وشها ناحيتي بهدوء ودم لبني من آثار الاكل نازل من بوقها ولابسة الماسك ..بصلتي وضحكت بس صوت الضحكة كان خشن وفيه حشرجة مرعبة
من طريقتها وهي بتضحك والمنظر الي عيني شيفاه شهقت وكنت على وشك اني اقع من طولي وفجأة سمعت صوت جاي من ضهري ..صوت مريم
- بابا يا بابا..انت واقف كده ليه
لفيت وشي بصيت ورايا لقيت مريم واقفة قدام باب الأوضة بصالى مستغربة شكلي الي عليه علمات الذعر وجسمي الي بيترعش
- يابابا مالك انت كويس مش بترد عليا ليه
مش مصدق الي عينيه شيفاه ، رجعت بصيت تاني على المنظر الي كنت شايفه ملقتش حاجة كأنه لم يكن ، مبقتش فاهم حاجة ، قربت من مريم ونزلت على الارض بركبتي وحطيت ايدي الاتنين على كتافها
- ااا..انتي كويسة يا مريم ؟..ككك..كنتي فين دخلت الأوضة ملقتكيش
- كنت في الحمام يا بابا ، انت مالك بتترعش كده ليه ، انت خايف من حاجة ؟
خدتها في حضني وقولتلها
- لا يا حبيبتي ، لا مش خايف من حاجة بس متعرفيش ماما راحت فـ...
وقبل ما اكمل الجملة لقيت لبني مراتي خارجة من اوضة النوم
- محمد فيه ايه؟ قومت اتسحبت من جنبي فجأة بحسبك داخل الحمام بس سمعت صوتك بتكلم مريم قومت اشوف فيه ايه ..مالكم منظركم عامل كده ليه
مبقتش مصدق عيني ولا الي ودني سمعاه ، انا متأكد اني لما صحيت ملقتش لبني جنبي على السرير.. فضلت باصللها ومتنح ، عشان علامات القلق تزيد على وشها وهي بتقرب مني
- محمد ، رد عليا انت كويس؟
قومت من على الارض وبعدت عن مريم وانا باصص قدامي ورايح ناحية اوضة النوم وبكلم نفسي
- كويس .. انا كويس
دخلت اترميت على السرير ومسكت دماغي الي كانت هتنفـ..جر مبقتش عارف ايه الي بيحصلي ده حقيقي ولا تهيؤات انا في حلم ولا علم ، دخلت ورايا لبني وفضلت تكلمني وانا عقلي سرحان في الي شوفته مش سامع منها اي حاجة لحد ما لقيت نفسي روحت في نوم عميق ، كنت صاحي مصدع ومش شايف حاجة ، خرجت اترميت على الكنبة وشغلت التلفزيون لقيت برنامج كان دايما بيتعرض على التلفزيون الأمريكي بيناقش القضايا الغامضة والي ملهاش تفسير الي بتحصل في المجتمع..كنت متابع البرنامج ده وبحب اشوفه دايما
البرنامج كان بيعرض فيديو من محل العاب ..ده نفس المحل الي اشتريت منه الماسك لمريم بنتي ، الكاميرا ماشية بتصور الماسكات بنفس المنظر الي شوفتهم بيه في المحل في نفس الوقت الي المذيع بتاع البرنامج بيتكلم وبيقول : ان بعض الاشخاص اشتروا ماسكات من المحل ده وحصلهم حاجات غريبة ، منهم الي اتقـ..تل ومنهم الي اختفي ومنهم الي انتـ..حر ومعانا ضيف جديد في حلقتنا انهارده من ضمن الضحايا الي اشتروا ماسك من المحل هيحكي تجربته بنفسه
كنت قاعد بتفرج ومذهول ، بعد ما خلص كلامه لقيت الكاميرا رجعت على الاستوديو والمذيع قاعـ.. مستحيل!! وانا قاعد قدام المذيع !!!!!!!!
دقني كبيرة جداً وشكلي مبهدل وعمال ابكي مش قادر أتكلم ، المذيع بيحاول يهديني عشان يعرف مني تفاصيل الواقعة ، انا كنت قاعد قدام التلفزيون بدعك في عيني ..هو ده حلم؟.. لقيت نفسي في البرنامج بدأت احكي الي حصل معايا ، بحكي لما دخلت اوضة بنتي ولقيتها بتاكل لبني مراتي !!!
قومت مكاني وقفت وانا متنح للتلفزيون مش مصدق الي عيني شيفاه ، انا روحت البرنامج ده امتي وازاي ، وايه الي انا بحكيه ده؟ ..جريت على اوضة النوم ملقتش لبني ، دخلت اوضة مريم ملقتهاش موجودة ..بس لقيت على السرير بتاعها صورة ليها هي ولبني مراتي وعليهم شريطة سودة ومكتوب تحت الصورة تاريخ الوفاة ***/***/*** التاريخ ده كان بيوافق اسبوع فات
رجعت تاني جري قدام التلفزيون زي المجـ..نون ، لقيت المذيع بيقول ان الحلقة مُسجلة من اسبوع فات مع الضحية الي بيتعالج نفسياً دلوقتي بسبب الي حصله لدرجة انه في بعض الأحيان بيكون فاقد للذاكرة بسبب الصد.مة الي اتعرض ليها ..

وحشتوني في حد صاحي اصبح عليه👻🖤
14/03/2025

وحشتوني في حد صاحي اصبح عليه👻🖤

واجعله رمضان العوض الجميل ، وتحقيق الأماني ، واستعادة اطمئنان الروح بقدرتك يا ﷲ .....👌🖤
03/03/2025

واجعله رمضان العوض الجميل ، وتحقيق الأماني ، واستعادة اطمئنان الروح بقدرتك يا ﷲ .....👌🖤

مصر لمّا حبت تعمل فيلم رعب عملت دة..
28/02/2025

مصر لمّا حبت تعمل فيلم رعب عملت دة..

هل تعلم أن فيلم Hounds of Love (2016) مستوحي من جرائم David و Catherine Birnie وهما زوجان قاتــ.لان متسلسلان نشرا الرعب ...
26/02/2025

هل تعلم أن فيلم Hounds of Love (2016) مستوحي من جرائم David و Catherine Birnie وهما زوجان قاتــ.لان متسلسلان نشرا الرعب في بيرث أستراليا خلال الثمانينيات فيما يُعرف إعلاميًا بـ "Moorehouse Murders"
الفيلم يقدم رؤية نفسية عميقة حول العلاقة السامة بين الخاطفين، إلى جانب الصراع النفسي الذي تخوضه الضحية في محاولتها للبقاء
على الرغم من أن الفيلم لا يعيد سرد القصة الحقيقية بشكل مباشر إلا أنه يستلهم أجواءها المرعبة حيث يركز على العنف المنزلي والتلاعب النفسي والطبيعة المظلمة للعلاقات السامة الأداء التمثيلي وخاصة Emma Booth و Ashleigh Cummings كان قويًا جدًا مما جعل الفيلم تجربة مرعبة نفسياً أكثر من مجرد مشاهد دموية.
@متابعين

22/02/2025

قصة رعب قصيرة 😨

Address

Cairo

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when بلاوي رعب - Blawie Horror posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to بلاوي رعب - Blawie Horror:

Share