Alpakka Onnentila

Alpakka Onnentila Alpakkatila on kotini. Paikan päälle voi saapua vain erikseen sovittuina aikoina. varaukset alpakkaonnentila.com kautta 🤗❤️🦙 Lisää kuvia IG:ssä

20/06/2026

Juhannusromantiikkaa Onnentilalla 🌸

Tytöille vietiin juhannukseksi kukkia, ja hetken näytti siltä, että nyt saadaan vihdoin vastaus siihen, kuka on Einin ja Kikan salainen ihastus.

M***a ei.

Kumpikaan ei suostunut paljastamaan, kuka sulhanen on tullut uniin pyörimään. 😏

Onko se Frederik?
Onko se Danny?
Onko se Fredi?
Vai kenties Randelin?

Tytöt vain mutustelevat kukkiaan salaperäinen ilme kasvoillaan ja pitävät tiedon visusti omanaan.

Sulhoa etsitään edelleen, m***a vaatimustaso taitaa olla melko korkealla. Kukkien lisäksi pitäisi ilmeisesti osata tuoda myös herkkuja ja kestää kaksi vahvaluonteista neitiä. 🤭

Kuka olisi sinun ehdotuksesi Einin ja Kikan sulhaseksi? 🌸🐰

20/06/2026

Onko muilla ollut näin kova jano juhannuksen jälkeen? 😅

Armilla ainakin oli. Tosin syy löytyi ihan helteestä eikä juhannusyön seikkailuista.

Siinä missä osa porukasta tankkaa juhannuksen jälkeen vettä vähän normaalia enemmän, Armi päätti hoitaa nesteytyksen oikein perusteellisesti. Suoraan vaan letkusta siihen malliin, että emäntä alkoi jo epäillä onko siellä joku salainen mehubaari.

Taitaa näiden äitien juhannus olla muutenkin hieman rauhallisempaa laatua. Pääohjelmana on syödä, vahtia jälkikasvua, syödä vähän lisää ja välillä juoda kuin viimeistä päivää. 🤭

Miten siellä ruudun toisella puolella – menikö juhannus palautellessa vai vaatiiko edelleen ylimääräisen vesipullon mukana kulkemista? 😇💦

20/06/2026

Moni kuvittelee, että alpakkatilalla päivät kuluvat rauhallisesti pörröisiä eläimiä silitellen, auringonlaskua ihaillen ja idyllisiä maalaismaisemia katsellen.

Todellisuus:
“Voisin nopeasti punnita ja tarkistaa Pikku-Ukon.”
Lilja: “Et voisi.”

“M***a ihan vain minuutin…”
Lilja: “Sanoin ET.”

Äidillä oli tänään asiasta erittäin vahvat mielipiteet. Ja kuten kuvasta näkyy, palautekeskustelu käytiin perusteellisesti. Emännän poskella komeilevat vihreät räät kertovat, että viesti tuli varmasti ymmärretyksi. 😅

Pikkuherra saatiin kyllä punnittua ja tarkastettua, m***a Liljan mielestä tämä jatkuva vauvan mittailu, punnitseminen ja paapominen alkaa olla jo täysin tarpeetonta viranomaistoimintaa.

Kysymys kuuluukin: onko Lilja ylisuojeleva äiti vai onko emäntä vain liian utelias?😆 Ps painoa huimat 13.5kg 🤩päälle 200g päivä tahti kasvussa.

20/06/2026

Nimiasiat ovat täällä vielä vakavan pohdinnan alla.

Tai no… niin vakavan kuin yli 10-kiloisen maitobaarin vakioasiakkaan kohdalla voi olla. 😅

Koska nimet menevät meillä yleensä äidin mukaan, ja äiti on ruotsalaista kuninkaallista linjaa, Princess Adrienne, on ehdolle noussut muun muassa Karl Gustaf.

M***a kutsutaanko häntä sitten Kustiksi, Pikku Kalleksi vai joksikin aivan muuksi?

Emäntä ei uskalla vielä lyödä mitään lukkoon. Nimi pitää ansaita. Nyt seurataan rauhassa, millainen persoona tästä herrasta kuoriutuu. Jos luonne tulee äitiinsä, saattaa lopullinen nimi vielä yllättää meidät kaikki… 😅

Mikä nimi teidän mielestänne sopisi tälle komealle pojalle?

19/06/2026

Aamut eivät ole olleet ihan helpoimmasta päästä. Emäntä on taistellut keuhkoputkentulehduksen kanssa, m***a tänä aamuna tuntui ensimmäistä kertaa siltä, että ehkä tästä jo noustaan. ❤️

Ja mikä olisikaan parempi lääke kuin aamukahvi rakkaiden eläinten seurassa.

Lily on aina ensimmäisenä vastassa. Meillä on aivan erityinen suhde. Hän ei ole vain alpakka, vaan ystävä, joka tuntuu tietävän, milloin tarvitsee seuraa.

En unohda koskaan sitäkään hetkeä, kun Lilyn synnytys käynnistyi. Hän tuli itse hakemaan minut luokseen. Onneksi tuli, sillä vasa oli virheasennossa ja apua tarvittiin nopeasti. Siitä lähtien olen ollut entistä vakuuttuneempi siitä, kuinka viisaita ja herkkiä nämä eläimet ovat.

Tällaisina aamuina muistaa taas, kuinka paljon rauhaa, lohtua ja onnea nämä karvaiset ystävät elämään tuovat. ☕️

18/06/2026

Kun kuppi menee nurin…

Einillä meni kuppi nurin.
Kikka oli ilmeisesti taas ollut oma ihana itsensä, joten Eini päätti ottaa vähän etäisyyttä ja lähti omille teilleen. Joskus sitä vain tarvitsee hetken hengittää ja avautua jollekin.

Onneksi alpakat ovat tunnettuja terapiaeläimiä. Niille voi kertoa ihan kaiken, eikä yksikään salaisuus karkaa eteenpäin.

Pieni karkumatka päättyi kuitenkin onnellisesti. Eini sai hetken omaa aikaa, emäntä muutaman ylimääräisen sydämenlyönnin ja lopulta kaikki palasivat takaisin kotiin.

Myös emännän pulssi.

18/06/2026

Hyvää juhannusta ❤️

18/06/2026

Juhannuksen voi aloittaa myös näin. 💚

Tulla tervehtimään meidän tyyppejä, vaihtaa hetkeksi kiireet rauhallisempaan tahtiin ja hakea annoksen pehmeyttä sekä hyvää mieltä. Alpakoiden seurassa moni huomaa, että stressi jää yllättävän nopeasti portin ulkopuolelle.

Kiitos ihanille vieraille käynnistä – oli mukava saada teidät alpakka vierailille.

Miten teidän muiden juhannus alkaa?

18/06/2026

Pikku-Ukon aamupalastrategia

Olen huomannut, että aikuiset tekevät aamupalasta aivan liian monimutkaisen asian.

Ensin noustaan ylös. Sitten kävellään ruokapöydälle. Sitten syödään.

Itse olen kehittänyt tehokkaamman menetelmän.

1. Mene makuulle.
2. Ota lähin heinänkorsi.
3. Mutusta.
4. Toista tarvittaessa.

Tällä hetkellä testaan myös uusia makuja. Kaikki, mikä löytyy kuonon eteen noin 20 sentin säteellä, pääsee laadunvalvontaan.

Kasvu vaatii paljon energiaa. Siksi sitä ei kannata tuhlata esimerkiksi seisomiseen.

Terveisin,

Pikku-Ukko
13päivää vanha, ja ainakin 12 kg ja jo nyt työnteon välttelyn ammattilainen.

17/06/2026

Taitaa emännällä jäädä saamatta takapihan terassi tänäkin vuonna.
Rastas päätti pesiä talon seinään nojaavaan lavaan.
Ei saa häiritä !!!

Osoite

Somero

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Alpakka Onnentila :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa