26/05/2026
Een ondeugende vrouw…
Zoals jullie waarschijnlijk zelf ervaren hebben, was het vandaag een erg warme dag ☀️. Maar ondanks de hitte waren er toch aardig wat mensen op pad in de stad. ⛪️
Een beetje na de middag verscheen een dame van een rijpere leeftijd, bij mijn kledingrek die buiten staat. Aan dit kledingrek hangen allemaal gekleurde zomerjurken, ze roepen naar de voorbijgangers; neem mij mee! Ik liep naar de mevrouw toe en vroeg welke kleur haar aanstond. Ze wees een aan en we gingen naar binnen richting de paskamer. Ze wilde graag even deze mooie luchtige jurk passen. Want, zo gaf ze aan, ze had besloten dat ze een ondeugende vrouw ging worden. Ze was al jaren erg afhankelijk van haar man en dat moest veranderen.
Niet dat de man slecht voor haar was, maar ze vond het tijd om zelfstandig te worden. Ik gaf haar groot gelijk, als u vindt dat het daar tijd voor is, dan altijd doen!
Ze zei, ik ben een ondeugende vrouw! Ik betaal de jurk contant want ik wil mijn man verrassen, als ik met de pin betaal dan ziet ie dat. Ja ik heb geld mee. Ik kan pinnen en met geld betalen. Ik word zelfstandig.
Mijn man is wat ouder 👴🏻 en als die er niet meer is dan wil ik mij redden.
De jurk stond haar prachtig. De mooie blauw groene kleuren fleurden haar grijze haar helemaal op. Binnenkort hadden ze een feestje en dan moest de jurk aan. Ik gaf nog even een tip over het ondergoed, want onderkleding maakt de bovenkleding en tevreden trok ze de jurk 👗 weer uit.
Bij de kassa zei ze, bedankt voor de goeie tip. Zo leer ik weer wat. Ik kom snel weer eens langs.
Lieve mevrouw, ik zie u graag maar eerst even dat leuke feestje vieren 💃