Papa Branca Mastering

Papa Branca Mastering Mastering af musik til streaming, vinyl og cd for artister og labels i alle genrer og størrelser.

‼️ MAKROER - GENVEJE - DECK TRYK ‼️Jeg kan simpelthen ikke komme igennem en hel dag i studiet uden alle mine genvejstast...
10/03/2026

‼️ MAKROER - GENVEJE - DECK TRYK ‼️

Jeg kan simpelthen ikke komme igennem en hel dag i studiet uden alle mine genvejstaster og makroer. Konstante opgaver, der før krævede flere tryk og åbning af menuer og vinduer, gøres nu med et enkelt tryk på mit tastatur eller stream deck. Hvordan jeg har kunne leve, uden de her ting førhen, er mig en gåde.
Om det er måling af Peak Loudness i udvalgte dele af en region eller automatisk eksport af flere formater og korrekt navngivning af de eksporterede lydfiler.. 1 tryk ‼️

Gain staging af 10 sange til et album, hvor 9 af sangene matcher max LUFS short term til den sang, der har højeste måling.. 1 tryk ‼️

Klipning, gain staging, kontrollering af vejrtrækninger og s’er, samt fjernelse af rumlen, hvis der er noget.. 1 tryk ‼️

Og sådan kunne jeg blive ved. Det er tæt på kun fantasien, der efterhånden sætter grænser. 😃

Arbejder du med makroer?

07/03/2026

Midt i alt AI og teknologi panikken vil jeg lige give den op for selv samme. Struktur og workflow regnes alligevel ikke som værende kunst. Eller det er blevet en kunstart for mig, men det betyder ikke at alle andre har samme mening. Alt i mit studie er sat i system. Fra første mail fra en kunde kommer ind og frem til sidste aflevering. Alt er sat i system. Mappestrukturen er den samme uanset om kunden har 1 månedlig lytter eller 1 mia. månedlige lyttere. Med tryk på én tast kan systemet sende mail til kunden om rettelser, fornyelse af link, hvilken revision der er den nyeste etc. Det samme gælder for arkivering af modtagne filer og fremsendte versioner. På den måde får alle samme høje service og jeg kan med ro i hovedet komme med svar, hvis der skulle dukke spørgsmål op. Jeg kan derfor også tilgå eller arbejde i sessions fra min iPhone, iPad og Macbook, når jeg ikke er i studiet. Alt er sat op til at arbejde maximalt og optimalt sammen.
Og det er derfor min sjæl og mit hjerte glædes, når en af Wavelab 13s nye features er “auto color regions”. Her kan jeg sætte nogle regler op, der gør at audio filer AUTOMATISK bliver givet den farve, som jeg ønsker. Kick bliver automatisk mørk grøn, bas bliver orange, synths lilla osv. Jeg er dybt afhængig af disse farver. De er vigtige guidelines igennem stem mastering eller mastering af Dolby Atmos session. Det er ikke besværligt at gøre manuelt, men jeg sparer immervæk en masse tid. Især når jeg lægger tiden sparet sammen til sidst på dagen. Struktur er godt. Struktur er vigtig. Struktur kan virkelig redde ens røv, hvis man er har mange sessions igennem butikken. ❤️⭐️

03/03/2026

Har du styr på dine filer?
Sådan helt ned til mindste detalje‼️
Hvis nej, hvorfor ikke?

Tredje kompressor er simpelthen så gennemført skøn og nem at arbejde med. Jeg bruger den dagligt til mastering, da den f...
27/02/2026

Tredje kompressor er simpelthen så gennemført skøn og nem at arbejde med. Jeg bruger den dagligt til mastering, da den forvrænger yderst minimalt ved hård komprimering og absolut ingen hørbar forvrængning ved normal brug. Sidechain kan skæres helt ind til benet, hvis man ønsker det og så har den også zone inddelt kompression, der sammen med sidechain mulighederne gør, at man hurtigt og nemt kommer i mål. Jeg knus elsker simpelthen denne her kompressor. Firmaet bag Compressor4 består af en enkelt mand, der konstant knokler løs med opdateringer og nye funktioner. Brugerfladen er alt det, som jeg føler Pro-C fra Fabfilter ikke formår at gøre. Kan ikke anbefale den nok.

Kompressor nummer 2 ud af 3 er Body fra Playfair Audio. Den er helt gratis, men den har også en version, der koster peng...
26/02/2026

Kompressor nummer 2 ud af 3 er Body fra Playfair Audio. Den er helt gratis, men den har også en version, der koster penge. Den har lidt flere funktioner, men de er absolut ikke vigtige for lyden. Body udfordrer den måde vi tænker om og arbejder med komprimering. Den er yderst effektiv på vokaler. Især hvis man placerer Fir2 før den i kæden og lader Fir2 tage toppen af transienterne. Body kræver ikke en PH.D i komprimering. Den er let, nem og yderst hurtig at få til at lyde som man vil have det.

Men en lille anbefaling herfra. Tjek instruktions videoer ud på Youtube. David fra Going To 11 forklarer viser super godt, hvordan man bedst bruger den. 😃❤️

Der er 3 komprossorer, som jeg bruger dagligt. Fælles for dem alle er prisen. De er helt igennem virkelige billige. Én e...
23/02/2026

Der er 3 komprossorer, som jeg bruger dagligt. Fælles for dem alle er prisen. De er helt igennem virkelige billige. Én er gratis, én koster 29€ og den sidste er “giv til en kop kaffe”. De lyder godt. Man rammer hurtigt mål og forvrængningen er yderst minimal på 2 af dem. På billederne herover ser du den kompressor, der koster en kop kaffe. Attack kan sættes til 0 samples… uden at den forvrænger lyden vel at mærke. Det er helt vildt. Sæt den til at tage peaks på dine vokaler. Ratio 10:1, attack på 0 samples og en release på 5ms. Bom! Peaks er væk og du hører overhovedet ikke kompressoren. Men du får skabt mere headroom og hvis du sætter en langsommere kompressor efter, så skal den kun arbejde minimalt. Når du lærer den at kende finder du også ud af, at det er en utrolig lækker og usynlig mastering kompressor. Sæt ratio til 1.5.1, sæt knee på 6, sidechain på 180hz og attack & release efter hvordan dit mix viber. Lad kompressoren tage 1 - 2 dB max. Instant Glue ala SSL bus comp.. men uden alt larmen. FirComp2 har været en makker de sidste mange år og forsætter med at være det i lang tid endnu.

Jeg har igennem tiden brugt alt for mange penge på EQs. De fleste af dem er emuleringer af hardware EQs. Jagten på den p...
21/02/2026

Jeg har igennem tiden brugt alt for mange penge på EQs. De fleste af dem er emuleringer af hardware EQs. Jagten på den perfekte EQ har været lang og sej. Jeg har samtidigt haft en masse forskellige hardware EQs også. På den måde kunne jeg sammenligne plugins med “the real deal”. Det skabte bare ikke de svar, som jeg havde forventet. Tværtimod skabte det mere forvirring. For når man kigger på de sociale medier, så bliver man konstant mindet om, at analog er vejen frem. Digitale emuleringer er bare dårligere. Sådan oplevede jeg det bare ikke. Ja, der var forskel, men ikke de mange tusinde kroners forskel. Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg slet ikke fan af hverken analoge EQs eller af de emuleringer, som jeg har prøvet, købt og lagt i glemmekassen. Men hvorfor så jagte den perfekte analoge EQ eller emulering? Fordi jeg ville være ligesom alle andre. Snakke om analog varme, særlig box colour, brandvarme preamps og kurver uden begrænsninger er spændende at snakke om og alle snakker om det hele tiden. I reklamerne, på forummer, i den virkelige verden og på chattene er der en konstant snak om “det perfekte, der fixer alt i verden. Og tænk hvis den perfekte EQ var lige netop den næste? Men for mig og mine ører var og er en simpel EQ uden det helt store hurlumhej det eneste rigtige. En simpel brugerflade, hvor man hæver eller sænker gainen i det frekvensområde, som man ønsker ændret. Jeg har faktisk haft den perfekte EQ i min værktøjskasse siden 20215. Jeg har fra start været mere end vild med den, men altid vendt den ryggen, når noget nyt har meldt sin ankomst. Og når det nye har vist sig ikke at leve op til hypen, så ender jeg tilbage hos den. Den føles som hjem. Jeg kender den helt ind til dens inderste fir og irr filtre. Den ser ikke ud af meget. Alt bling er gemt væk i menuer. Der er ingen smarte knapper eller rack skruer. Det er bare en sort rektangel med en streg og en simpel spektrum analyzer i. Men føj for pokker den lyder godt. Den lyder rart. Den lyder blød og kantet. Den lyder af ingenting, men samtidigt af en masse. Den gør helt nøjagtigt alt det, som jeg beder den om. Hverken mere eller mindre, men altid fantastisk. EQuilibrium fra DMG Audio.

Wauw.. Februar slutter lige om snart. Tiden går stærkt. Hele verden har fart på. Det er derfor at jeg elsker at arbejde ...
20/02/2026

Wauw.. Februar slutter lige om snart. Tiden går stærkt. Hele verden har fart på. Det er derfor at jeg elsker at arbejde med jeres musik i mit næsten-ikke-mere-nye studie. Tiden der får lov til at stå stille for en stund og jeg får lov til at fokusere ind på de helt små detaljer i alle de mix, som jeg modtager til mastering. Jeg er virkelig taknemmelig for jeres tillid ❤️🫶🏻

Studiet mangler kun 2 ting nu før, at det er helt færdigt. Gardiner og så en ting, som jeg ikke må dele med nogen endnu. 🫣 Glæder mig til at dele den sidste ting med lyd-nørderne og musik-elskerne omkring mig. ❤️

Glæder mig til at høre endnu musik fra jer derude 🫶🏻🌸

Sonny Solstorm - Skyerne Grænsen [ single ]Stem Mastering 🔊
23/06/2024

Sonny Solstorm - Skyerne Grænsen [ single ]

Stem Mastering 🔊

Adresse

Ballerup
2750

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Papa Branca Mastering sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del