12/04/2026
Mine to små har aldrig fået Panodil! Og jeg ser sådan på det, at det er dejligt, at det eksisterer, hvis vi virkelig skulle få behov for det en dag.
Men jeg håber ikke, at vi kommer i en situation, hvor det bliver nødvendigt at behandle med konventionel medicin.
Sådan er vi flere, der har det og søger den mere naturlige vej, når det kommer til at støtte kroppen under sygdom.
Selvom homøopati har eksisteret længe, så er det blevet hypet en del de seneste år som led i bølgen mod naturlig sundhed.
Og jeg elsker homøopatiske midler som et alternativ til konventionel medicin. Guderne må vide, at vi har hårdt brug for et alternativ til det!
Men efter min mening, så bruges homøopati alt for løst i dag.
‘Det blå kit’ er blevet allemandseje, mens flere og flere også bruger det i flydende form.
Det vi skal være opmærksomme på er, at de fleste homøopatiske midler primært består af sukker eller indeholder ethanol, selvom de hypes som værende ‘det naturlige valg’.
På trods af, at det er en lille del, så påvirker det stadig vores krop på celleplan.
Og det er slet ikke nødvendigt i de fleste tilfælde, hvor vi helt uden omkostninger bare kan bruge urter til at støtte kroppen nu og her🌱
I hvert fald ikke, hvis vi søger for at give kroppen de bedste betingelser for at hele sig selv ved hver dag at spise en plantebaseret basisk kost, drikke rigeligt med filteret vand og bevæge os.