ButiksFokus

ButiksFokus Samlingssted for landets rigtige købmænd og -kvinder. Mød andre der arbejder i butik over hele landet. Klik ind og deltag på www.butiksfokus.dk

ButiksFokus er samlingsstedet på nettet for alle os, der arbejder i butikker landet over. På www.butiksfokus.dk finder du interesssante, sjove og spændende indæg på vores blog - og du kan selv deltage i debatten på vores åbne diskussionsforum. ButiksFokus står også bag landets mest omfattende årlige undersøgelse af stemningen i de danske butikker.

Nu åbner Amazon den første butik uden ekspedienter: Amazon Go i Seattle.Butikken har været åben for ansatte i Amazon sid...
22/01/2018

Nu åbner Amazon den første butik uden ekspedienter: Amazon Go i Seattle.

Butikken har været åben for ansatte i Amazon siden 2016 og fungerer 100% digitalt. Se hvordan det fungerer i deres demo video.

CNN har også en udmærket artikel om åbningen af den nye butik her:
http://money.cnn.com/2018/01/21/technology/business/amazon-go-seattle-store/index.html

Hvad tænker du om butikker uden mennesker?

Amazon Go is a new kind of store featuring the world’s most advanced shopping technology. No lines, no checkout – just grab and go! Learn more at http://amaz...

14/01/2018

Bliver din næste ansatte eller kollega mon en robot? 😀

Ny teknologi betyder ikke kun flere webshops - det betyder også mere effektive fysiske butikker! ... men er vi - og kunderne - klar til robotter i Danmark?

De første opgørelser af julehandlen ser lovende ud... og endnu mere interessant er det, at det stærke salg på Black Frid...
27/12/2017

De første opgørelser af julehandlen ser lovende ud... og endnu mere interessant er det, at det stærke salg på Black Friday ikke gik mærkbart ud over salget i december.

Hvordan ser det ud i din butik?

Hvidglødende dankort og flittige klik i e-butikker viser, at forbrugerne har sluppet krise-mentaliteten.

SPAR arbejder hårdt med at skabe lokal forankring af deres butikker. Netop nu kører de en kampagne, hvor 10% af omsætnin...
07/06/2017

SPAR arbejder hårdt med at skabe lokal forankring af deres butikker. Netop nu kører de en kampagne, hvor 10% af omsætningen på en enkelt dag doneres til et godt lokalt formål.

Det giver god positiv lokal omtale som man kan se af opslaget her fra Brønshøj Boldklub.

DEL ENDELIG MED ALLE DEM DU KENDER!!!

På lørdag den 10. juni inviterer Bent Spar Brønshøj på Ruten 14 til Torvedag, hvor 10 pct. af omsætningen vil gå til Brønshøj Boldklub.

Det er en flot gestus af købmand Bent, og grunden til at støtten går til Brønshøj Boldklub, skyldes, ifølge Bent, klubbens store arbejde blandt børn og unge i lokalområdet. Bent ser også frem til at sprede glæde i nærmiljøet og samtidig støtte området. Han glæder sig derfor til at inviterer alle til Torvedag.

Torvedagen starte fra morgenstunden af på lørdag. Købmanden vil bl.a. sørge for diverse smagsprøver på lækre fødevarer. For børnene og barnlige sjæle vil der være sjove aktiviteter, som de kan more sig med, mens mor og far handler, smager på de lækre fødevarer og hygger med naboerne.

Så tag ned til SPAR på Ruten 14 i Brønshøj, og værd med til at støtte både SPAR og Brønshøj Boldklub inden turen går til Tingbjerg Ground kl. 15, når Brønshøj møder Aarhus Fremad.

Kampen om discount dagligvaremarkedet fortsætter med uformindsket styrke! Nu må Aldi  tage konsekvensen og lukke 32 buti...
30/05/2017

Kampen om discount dagligvaremarkedet fortsætter med uformindsket styrke! Nu må Aldi tage konsekvensen og lukke 32 butikker...

Aldi lukker en række butikker i Danmark, men er klar til trecifret millioninvestering i resten af butikkerne.

Coop Danmark, Dagrofa og Rema giver deres syn på discount markedet ovenpå lukningen af discountkæden Kiwi.Discount er ik...
26/05/2017

Coop Danmark, Dagrofa og Rema giver deres syn på discount markedet ovenpå lukningen af discountkæden Kiwi.

Discount er ikke, hvad det var engang, er de alle enige om. Men gælder det egentlig ikke næsten alle markeder i dag?

Mest interessant er nok svaret fra Coop på, hvem deres største konkurrent er. Det er ifølge Peter Høgsted restaurationsbranchen (inkl. online aktører som Just-Eat - der i den forbindelse åbenbart slet ikke ser udfordringen fra den rene online retail som f.eks. nemlig.com A/S...

Hvad tænker du om det synspunkt?

Kvalitet vinder frem i discountbutikkerne, siger Coop, Rema 1000 og Dagrofa.

Føtex viser godt naboskab og generel god stil :-)En børnehave på Vesterbro bær butikken er netop brændt og butikken har ...
03/05/2017

Føtex viser godt naboskab og generel god stil :-)

En børnehave på Vesterbro bær butikken er netop brændt og butikken har derfor doneret en vognfuld legetøj til børnene - og opfordret kunderne til at indlevere brugt legetøj til børnehaven.

Et godt formål, gode hjerter i butikke og en super lejlighed til at vise lokale engagement!

Thumbs Up herfra 👍🏻❤

Kære kunder
Søndag d. 30/4 brændte den lokale institution Hønsegården desværre ned.

Vi har derfor samlet en vogn med legetøj, som vi i dag har doneret til Hønsegården, i deres midlertidige lokaler på Blågårdsgade.

Børnene kunne godt bruge mere legetøj, især til børn i alderen 3-6 år.

Hvis nogen har legetøj, puslespil, børnebøger, tuscher eller lignende, som I ikke længere skal bruge, kan I aflevere det her i føtex (kundeservice), så afleverer vi det indsamlede legetøj til hønsegården i starten af næste uge. På forhånd tak for hjælpen.

Discountkæden Kiwi lukker i Danmark. 103 forretninger lukker og 2.400 ansatte må finde nyt arbejde.En chokerende oplevel...
28/04/2017

Discountkæden Kiwi lukker i Danmark. 103 forretninger lukker og 2.400 ansatte må finde nyt arbejde.

En chokerende oplevelse for alle involverede, men konkurrencen på discount markedet har været hård i mange år - og tilgangen af udenlandske kæder som Lidl Danmark og Rema 1000 har bestemt ikke gjort det nemmere. På den måde har det nok i nogen tid stået klart, at ikke alle butikskoncepter ville klare den.

Hvad tænker du om lukningen?

Norske Dagrofa lukker samtlige Kiwi-forretninger i Danmark. Det sker med udsigten til nok et dundrende underskud.

Selv om butikken er lukket, så er vores webshop altid åben! Det er den helt rigtige indstilling for i 2017 skifter kunde...
05/04/2017

Selv om butikken er lukket, så er vores webshop altid åben!

Det er den helt rigtige indstilling for i 2017 skifter kunderne frit fra offline til online- og tilbage igen. 😊👍

(Og de bruger i øvrigt ofte begge dele samtidig - så bemærk lige den gratis Wi-Fi i butikken! )

Den sidder lige i skabet Lokalkompagniet 👍

Nu kan du igen kigge ind bag ruden i en spændende lokal butik :-)Ugens Butik er denne gang ID Lingeri i Roskilde, hvor M...
03/04/2017

Nu kan du igen kigge ind bag ruden i en spændende lokal butik :-)

Ugens Butik er denne gang ID Lingeri i Roskilde, hvor Mette fortæller den usædvanlige historie om, hvordan hun har overtaget butikken efter sin mor - og nu har succes med at sælger lingeri!

Du kan også høre, hvordan hun trækker kunder til butikken med sine særlige mandeaftener med fadøl, terningspil og undertøjsmodeller 😏😍

Og så får du som altid den erfarne butiksejers bedste bud til kollegaer, der overvejer, at starte en ny butik (men det råd er faktisk lige så relevant for jer, der allerede driver en butik i dag!)

Hos ButiksFokus elsker vi historierne bag landets butikker, og vi deler dem meget gerne. Har du lyst til at fortælle din historie, så klik ind på www.butiksfokus.dk/bliv-ugens-butik og læs mere om, hvordan din butik kan blive udvalgt til Ugens Butik på ButiksFokus.dk.

ID Lingeri er Ugens Butik. Læs om Mettes erfaring med at overtage butikken efter sin mor - og få inspiration til din egen butik.

Omstruktureringen af byggemarkederne er stadig godt igang. DT Group havde allerede besluttet at frasælge SILVAN kæden fo...
29/03/2017

Omstruktureringen af byggemarkederne er stadig godt igang.

DT Group havde allerede besluttet at frasælge SILVAN kæden for at fokusere på STARK. Nu bliver DT så selv sat til salg af sin engelske ejer Wolseley.

DT Group, der blandt andet står bag byggemarkedskæderne Stark og Silvan, er tirsdag blevet sat til salg.

Tag lige et ærligt kig på døren ind til din butik :-)Byder du kunden velkommen - eller har du plastret indgangen til med...
27/03/2017

Tag lige et ærligt kig på døren ind til din butik :-)

Byder du kunden velkommen - eller har du plastret indgangen til med advarsler, plakater og håndskrevne noter?

Døren er indgangen til din butik - og skal ikke fylder med irrelevante budskaber og advarsler! Det seneste indlæg på ButiksBloggen leverer en uindpakket reminder om, at det er dig, der ejer din dør!

Du må meget gerne dele opslaget videre, hvis du kender en butikschef, der har brug for et diskret vink med en vognstang ;-)

Vi vil meget gerne se din indgangsdør!

Så snup meget gerne et billede med din telefon og læg det i en kommentar. Det er altid sjovt at se, hvordan den virkelige verden ser ud :-)

Samtidig må du selvfølgelig meget gerne fortælle, hvad du synes om indlægget. Er du enig eller er vi helt galt på den?

Ordet er frit og vi glæder os til at høre fra dig!

Hvornår har du sidst set på døren til din butik? Inviterer du kunden ind - eller har du travlt med at skræmme dem væk?

Adresse

Copenhagen
1253

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når ButiksFokus sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del