13/05/2026
Lavede den her skønne grød, som post trænings morgenmåltid.
Jeg ved godt den har mange ingredienser; men den vinder max på både smag og sundhed. Den skulle have et højt indhold af fibre, proteiner, sænke mit blodtryk & give mit hår et mineral boost indefra, så jeg kan få mit røde skær igen.
Ingredienser:
1 lille frossen banan (kalium)
½ dl vilde blåbær (antioxidant)
2 spsk græsk yoghurt 10% (calcium. Vigtigt for at binde oxelat fra rødbede)
1 dl kogte frossen Ingrid ærter (plante protein)
0.5 dl havregryn (fibre og Glykaner)
1 tsk tahini (sundt fedt og e-vitamin)
1 tsk hørfrø (sundt fedt og plante ønstrogen)
1 hel æg, rå (protein, kollagen byggesten)
1 dl rødbede/aronia juice (nitrat. For hypertension)
citron/lime (smag og bitter stoffer)
1 spsk. Chia frø (fibre, sundt fedt)
Toppings
1 dl jordbær (c-vitamin)
1 tsk sorte sesam (E-vitamin)
1 tsk græskarkerner (zink)
Sådan gør du🤤:
Hæld chia frø i rødbede/aronia juice og lad den stå i ca 5-10 min, så de er svulmet op.
Hæld alt sammen i en god blender og blend til en ensartet masse. Drys topping på og nyd.
Energi: ≈ 600 kcal
Protein: ≈ 24 g
Kulhydrat: ≈ 84 g
Fedt: ≈ 23–24 g
Kostfibre: ≈ 18–22 g