06/05/2025
فاكر إنك بتضحك على جسمك لما تشرب بيبسي دايت؟
اللي بيضحك فعلًا… هو جسمك!"
للاسف طعمها حلو؟ المخ بيفتكر إن فيه سكر… فبيشتهي حلويات اكتر و بالتالي البنكرياس يفرز إنسولين؟ مافيش سكر يدخل = يتلخبط
أمعاءك نفسها تتلخبط؟ بكتيريا مفيدة بتتأثر و تقل = مناعة وهضم بيتعبوا
طيب والأسنان؟🤔🤓 الأحماض ممكن تبوّظ المينا حتى لو مافيهاش سكر
يعني زيرو سكر مش معناها زيرو ضرر.
الفهم الصح = الصحة الصح.
☺️🥦🥑