31/01/2026
وانت بتكبر كده والحياة بتلطش فيك هتتعلم كتير.. هتتعلم إن مش كل حاجة حلوه لازم تدوم... هتتعلم إن فيه ناس هتكون مراحل في حياتك هتيجي لغرض عشان تعلمك حاجه وهتمشي ..هتتعلم مين اللي تبكي على كتفه وهتتعلم إن أوقات لازم تمسح دموعك بإيدك😔
هتتعلم تحب وهتتعلم تفارق وتفقد جزء من روحك وتكمل.. هتتعلم من الناس اللي جرحتك وهتتعلم من إللي انت جرحتهم😪..وهتشوف الدنيا وهي بتدور وتعلمك إن الشيء الوحيد الأكيد إن مفيش حال بيدوم🙂
هتتعلم يعني إيه ثقة ويعني إيه جدعنه والدروس دي هتتعلمها من الخاين والندل قبل الصاحب الوفي.. هتتعلم إنك تعيش بشوية تشوهات جوا نفسك بس حتى التشوهات دي خير جايه تعلمك
هتتعلم إن في ناس في حياتك مينفعش تسيبها لازم تتبت فيهم بإيدك وسنانك علشان الناس دي مبتتعوضش😍🌹وهتتعلم إنك أوقات لازم تفسح الطريق للي عايز يمشي عشان يتعوض عادي وهيجي اللي أحسن منه 😊وإنت راضي وماشي في طريقك ومكمل
هتتعلم من كل الناس الي هتقابلها في حياتك من زميلك في الدراسه من الطفل الصغير من الراجل الكبير من ابوك ومن امك.. كل حد اتعاملت معاه هيسيبلك أثر جواك ربنا بعتهولك يعلمك🤩
ومن أكبر الحاجات الي لازم تتعلمها إنك تسامح نفسك وتسامح إللي حواليك..وتتلعم إن أكبر كنز لك هي أعمالك الخالصة لله🙏..وإن كان اتكتب عليك تتعب..ف ربنا يكتب لك إنك تتعب ف الطريق الصح ومع الناس الصح وعلشان الهدف الصح.