Into the Dark - فى الضلمه

Into the Dark - فى الضلمه Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from Into the Dark - فى الضلمه, Digital creator, Old Cairo.
(1)

استكشاف عوالم الرعب: قصص تجمد الدم في العروق
هل أنت من عشاق قصص الرعب؟ هل تبحث عن تجارب جديدة تجعلك تقفز من مكانك وتحبس أنفاسك؟ إذا كانت الإجابة نعم، فأنت في المكان الصحيح. إليك مجموعة من القصص المرعبة التي تضمن لك رحلة إلى عوالم الظلام والأشباح والمخلوقا

30/06/2025

"في يوم واحد، تسعة عشر شخصًا لقوا مصرعهم في طريق جديد…
لم يكن فيه منحنيات، ولا مطبات، ولا إضاءة ضعيفة…
لكن كل من مر عليه… لم يعد كما كان."

في أوائل عام 2025، افتُتح طريق جديد يربط قرية "زاوية رازين" بمدينة شبين الكوم في محافظة المنوفية.
الطريق سموه: "الكوبرى الطولي"… لكن الناس أطلقوا عليه بسرعة اسم تاني:

"طريق الموت."

ليه؟
لأن أول شهر بس من افتتاحه حصل فيه 19 حادثة وفاة…
وكلها بنفس الشكل الغريب:
السيارة تنقلب بدون سبب واضح، في نفس النقطة، الساعة 1:19 بعد منتصف الليل.

أنا "رامي"، صحفي صغير شغال في جريدة إلكترونية محلية.
أول مرة سمعت عن طريق الموت ضحكت.
قلت: "ناس بتحب التهويل…"

لكن كل حاجة اتغيرت…
لما كُلفت أروح أصور تقرير من هناك.

ركبت عربيتي، وخدت الكاميرا، وطلعت على الطريق.

كانت الساعة 12:45 بعد نص الليل.
الهواء ساكن، الطريق فاضي تمامًا، والنجوم فوق واضحة.
كل شيء كان هادي… بشكل مرعب.

وقفت عربيتي بعد الكيلو 13، قرب المكان اللي بيقولوا إن الحوادث بتحصل فيه.

فتحت الكاميرا…
لقيت الشاشة بتعمل فلاش أحمر.
رسالة غريبة ظهرت:
"19 روح… ولم تُغلق الدائرة."

كنت فاكرها مشكلة في الجهاز.

لكن فجأة…
ظهر شخص واقف في منتصف الطريق، على بُعد 20 متر.
مابيتحركش.
لابس أبيض بالكامل، لكن رجليه مش باينة…
كأنه بيطفو.

كل ما أقرّب بالعربية، يختفي… ويظهر بعدها في المراية الخلفية.

رجعت البيت، فتحت الكاميرا على اللابتوب.

لقيت صورة ما صورتهاش…
صورة لعربية مقلوبة، وجواها جسد محروق، ومكتوب على الزجاج المكسور:

"أنا رقم 19… مش هتقفلها؟"

قلبك كان ممكن يوقف من الرعب.
أنا مافهمتش…
مين صوّر ده؟
وإزاي؟
وإمتى؟

سألت شيخ كبير من زاوية رازين.
وشه اتقلب، وقاللي:

"الطريق ده مبني فوق مقبرة جماعية… أيام الإنجليز، كانوا بيدفنوا الناس أحياء.
واللي اتقتلوا هناك، ما ارتاحوش.
وعدوا… إن كل روح تُزهق في المكان… لازم حد يشوفها.
وانت… بقيت تشوف."

من يومها… كل ما الساعة توصل 1:19،
بسمع صراخ في وداني، وبشوف ضوء عالي في المرايا، حتى لو العربية مش شغالة.
مرة… صحيت من النوم لقيت رجلي كلها تراب، وكأنني كنت ماشي على الأسفلت.

وآخر رسالة جاتلي على الموبايل كانت من رقم مش معروف، مكتوب فيها:

"لو ما كتبتش قصتنا… هتبقى الرقم 20."

هل دي هلوسة؟
ولا لعنة؟
ولا فيه حاجة أعمق في "طريق الموت" محدش فهمها؟

أنا كتبت القصة دي، مش علشان أفسر…
بس علشان أحذر.

الطريق موجود.
والساعة لسه بتقرب من 1:19.

28/05/2025

الصلاة على النبي بالصيغة الإبراهيمية قادرة تحقق لك المعجزات، وتيسر لك امورك وتغفر لك ذنوبك وتشرح لك صدرك وتزيل همومك وتستجيب دعواتك

، أنا اتحققت لي حاجات كتير بحساباتي لا يمكن أنها تتحل،

الطريقه الي بحفز بيها نفسي اليومين دول :..عرض المزيد
06/05/2025

الطريقه الي بحفز بيها نفسي اليومين دول :..عرض المزيد

06/05/2025

لما بكتب مسج فيها مشاعر صادقه مبقدرش ارجع ابص عليها تاني من كتر احراجي من مشاعري الانسانيه
ربنا يشفيني

بس لازم تختار قبل الطيارة توصل.الوقت بيعدي…وكل اختياراته… أسوأ من بعض.وفجأة، المرآة وقعت من إيده، وانكسرت.بس بدل ما تختف...
02/05/2025

بس لازم تختار قبل الطيارة توصل.

الوقت بيعدي…
وكل اختياراته… أسوأ من بعض.

وفجأة، المرآة وقعت من إيده، وانكسرت.
بس بدل ما تختفي، خرج منها دخان أسود… ويد بيضا ماسكة ورقة.
في الورقة دي: خريطة قديمة…
والمكان اللي محدد عليه مش قصر البارون…
دي فيلا مهجورة في أمريكا… اسمها “House of Reflection.”

📕 عايز نسخة PDF من القصة؟
سيب تعليق بكلمة "عاوز الكتاب"
واروح لأول تعليق... هتلاقي الرابط هناك 👁️

بس خد بالك...
اللي بيقرا القصة للآخر، ساعات بيشوف حاجات مش المفروض يشوفها. 🪞🩸

تحية خاصة لأحدث المتابعين لي! يسرني انضمامك! Ahmed Zienhoum, Verina Medhat, Môhäméd Śaįkø, No Or, AbdElaziz Atef, احمد م...
19/04/2025

تحية خاصة لأحدث المتابعين لي! يسرني انضمامك! Ahmed Zienhoum, Verina Medhat, Môhäméd Śaįkø, No Or, AbdElaziz Atef, احمد مصطفى, Yassreb Ashraf, السيد المشاعلى لرخام, Farah L. Zain, هلال ابو سيف, Yusuf Mohamed, Temo Tiger, Emad Rashad, Aya Mostafe, Bebo De Ana, Ahmed Eskander, Nehal Maher

العجوز اللى اتحرقت بالسحر | ملف مـ شر حـH الأرياف 🔥الفصل الأول: بداية الغلط"أنا اسمي كريم... دكتور في مـ شر حـH القاهرة....
11/04/2025

العجوز اللى اتحرقت بالسحر | ملف مـ شر حـH الأرياف 🔥
الفصل الأول: بداية الغلط
"أنا اسمي كريم... دكتور في مـ شر حـH القاهرة. بس مؤخرًا، بعد ضغط الشغل والكوابيس اللي مش سايباني، قررت آخد نقلي وأبعد شوية عن زحمة المدينة. قدمت طلب وانتقلت لشقة بسيطة في بيت قديم في قرية نائية اسمها (الكتامية الفوقا)."
الشقة كانت في الدور التاني، وفوقها شقة مقفولة من ١٨ سنة... بيقولوا محدش طلعها من وقت ما الست العجوز اللي كانت ساكنة فيها اتفحمت جوه أوضتها. كل القرية بتسميها "أم سودة"... بس مفيش حد بيحكي كتير.
الفصل التاني: القط اللى مش عادي
"وأنا بنقل حاجتي للشقة، لقيت قط أسود واقف على السلم، بيبصلي بنظرة مش مريحة خالص. حاولت أبعده، بس فضل يتبعني... كإني عليه دين. سماح، جارتي الطيبة، قالتلي:
ـ ما تبعدوش يا دكتور... دا يمكن بيحميك!"
ضحكت وقلت:
ـ أحمي إيه؟ دا شكله محتاج هو اللي يتحمى!
وسميته "عبده حريقة".
القط بقى ييجي كل ليلة. يقعد جنبي، وأنا بشرب شايي قدام الشباك، وأحكيله عن المـ شر حـH، وهو كأنه فاهم... ساعات كان بيرد عليا بحركات أو نظرات تخليني أتشكك:
ـ هو انت فاهمني بجد؟!
وفي ليلة من الليالي، كنت بحكي له عن جثة غريبة جاتنا من يومين، جسمها متفحم، بس مفيش أثر لحرايق حوالين مكان الوفاة. وقالولي إنها من الكتاميه الفوقا.
"عبده حريقة" بصلي فجأة... وبصوته البارد، اتكلم لأول مرة:
ـ هي رجعت.
الفصل التالت: أم سودة
وقفت مكاني، كنت هقع من على الكرسي:
ـ إيييه؟ انت... انت بتتكلم؟!
ـ أيوه يا كريم، اسمي مش عبده... اسمي "زهران"، وأنا مش قط... أنا من عالم تاني.
حكالي إنه جني، وبيحاول يوقف لعنة العجوز "أم سودة"، اللي كانت ساحرة، وعملت طقوس مرعبة أذت بيها أهل كتير من القرية. وفي ليلة، سكان القرية هجموا عليها وحرقوها... لكن مـا مـاتـتش. اتحبست بين العوالم، وجثتها اتحولت لبوابة.
ـ البوابة اتفتحت تاني... لما اشتغلت على جثتها.
الفصل الرابع: الأسماء المحروقة
بدأت أسمع حاجات غريبة في المـ شر حـH... صوت ست بتصرخ، ريحة دخان، حروف مكتوبة على الحيطان بـ د.م، مكتوب فيها أسماء ناس... وسرعان ما عرفت إن الأسماء دي لناس اتأذوا من سحر أم سودة:
الحاج رفعت: أصيب بالشلل بعد ما لقى خرزة خضرا مدفونة تحت سريره.
فوزية: كانت بتسمع أصوات بتحك في ودنها، ولما شيخ القرية قرى عليها، وشها اتحرق فجأة.
الشيخ صادق: إمام الجامع اللي حاول يقرأ عليها آيات فك السحر، واختفى من يومها.
الفصل الخامس: الحلف
زهران قرر يساعدني، وقاللي:
ـ إحنا لازم نلم أسماء كل اللي اتأذوا، ونروح لبيت أم سودة قبل القمر ما يبقى كامل.
بس ماكنتش لوحدي. انضم لينا شخصيات قوية:
الشيخ عمران: شيخ عجوز لكنه فاهم كل أنواع السحر، وبيقول إنه واجه أم سودة من ٤٠ سنة.
صفا: بنت حفيدة واحدة من ضحايا السحر، وبتشوف رؤى بتحذرها من اللي جاي.
محمود: صديقي من أيام الكلية، شغال في الأدلة الجنائية، وبدأ يلاحظ إن كل الجثث المتفحمة عندها نفس العلامة السُباعية على جلدها.
الفصل السادس: أول المواجهة
كل خطوة بنقرب فيها من الحقيقة، بيزيد الخطر.
صوت بيصحيني من النوم يقول: "رجعتلكم، وهولع فيكم كلكم".
زهران قاللي:
ـ "لو البوابة اتفتحت كاملة، هيتحرر كيان تاني أقوى منها... اسمه اللي بدون وجه... وهو اللى علمها السحر."
وصلنا للبيت المهجور... البيت كان بيصرخ، جدرانه فيها وشوش، والسقف بينزل منه رماد... وكان في قلب الصالة "جثة محروقة... بس واقفة على رجليها"!
الفصل السابع: اللعنة انتشرت
وأنا بقرب منها، سمعت همس بيقول:
ـ دي البداية... مش النهاية.
فجأة زهران صرخ:
ـ "رجعوا! كل الأرواح اللي اتحرقت... رجعوا!"
أبواب القبو اتفتحت... وخرجت منها ظلال متفحمة بتزحف ناحيتنا.
نهاية الجزء الأول (بداية الكارثة)
قريت ورقة كنت لاقيها جوه جيب الجثة، مكتوب فيها:
"اللى ماتوا ظلم... رجعوا ينتقموا،
ودمـ Hـك يا كريم... هو المفتاح!"
زهران بصلي بخوف لأول مرة:
ـ انت مش دكتور عادي... انت ليك علاقة بالساحرة. يمكن تكون حفيدها...
هل هي صدفة إنك نقلت في نفس البيت؟
هل دمـ Hـك هو اللي هيكمل الطقس؟
وإيه سر العلامة اللي ظهرت على صدرك بعد ما مسكت إيدها؟
#قصص
#قطط #قصه

06/04/2025

صلو على محمد

 # # # **🔥 بنات إبليس: ليلة الرعب الحقيقي (الجزء الثاني) 🔥**  **الهمس كان بيزيد… وكان قريب جداً، كأنه بيتكلم جوا عقله، م...
17/03/2025

# # # **🔥 بنات إبليس: ليلة الرعب الحقيقي (الجزء الثاني) 🔥**

**الهمس كان بيزيد… وكان قريب جداً، كأنه بيتكلم جوا عقله، مش حوالينه.**
عمر حس بجسمه بيتجمد… قلبه بيدق بسرعة، لكن رجليه مش قادر يحركها، كأنه مربوط بمكانه. البنت اللي كانت واقفة في الضلمة بدأت تتحرك… مشيها كان غريب، رجليها بالكاد بتلمس الأرض، وكأنها بتطفو.

كل ما تقرب، كانت الريحة الغريبة في الهوا بتزيد، ريحة عفنة، كأن المكان كله مليان بجثث مدفونة من سنين.

وفجأة… **نورت عينها باللون الأحمر القاتم.**

*"دلوقتي شُفتنا… خلاص، مفيش مهرب!"*

الصوت كان جاي من كل اتجاه، مش من البنت بس، وكأن فيه أكتر من حد حواليه… لكنه مش شايف غيرها.

# # # # **نداء من الجحيم**
عمر شد جسمه بكل قوته، حاول يهرب، لكن الأرض تحت رجله كانت تقيلة، كأنها بتسحبه لتحت. جدران المقبرة القديمة بقت كأنها بتتموج، الرموز المحفورة عليها بدأت تضيء بلون أرجواني غامق.

ووقتها… **سمع صوت خطوات تقيلة… جاية من وراه.**

لف ببطء، والعرق مغرق وشه، عارف إن اللي وراه مش حاجة عادية، مش إنسان.

ورآها… شاف **الثلاثة.**

**بنات إبليس.**

واقفين في صف، كل واحدة منهم لها شكل غريب، مش متشابهين، لكنهم كلهم مش بشر.

- الأولى **طويلة جداً**، جسمها نحيف لدرجة إن عضمها كان باين تحت الجلد الرمادي بتاعها، وعينيها سودة بالكامل، بدون بياض… لما فتحت بُقها، عمر شاف صفوف من الأسنان الطويلة الحادة كأنها سكاكين.

- الثانية **وجهها كان جميل بشكل مش طبيعي**… لكنه مش مريح، جماله مزيف، عيونها الواسعة لونها كان بين الأحمر والدهبي، وكان في شرايين سودة بتمتد من تحتها، وكأن روحها متآكلة من الشر.

- الثالثة… **كانت الأسوأ.**

كان شكلها **كطفلة، نفس البنت اللي شافها في الأول،** لكن دلوقتي وشها بقى أقرب لجثة محنطة، جلدها ناشف ومتقطع، وصوتها لما اتكلمت، كان صوت ناس كتير في نفس الوقت.

*"إنت جيت تدور علينا… ودلوقتي، إحنا اللي هندور عليك!"*

**(يتبع… 👀🔥)**

عايز تكملة مرعبة أكتر؟ 😈
#المداح #قصص #رمضان

ـ متخيل يكون فيه شيطا،،ن بيتجسد في شكلك وبيخد،ع كل  معارفك؟!= في المشهد إللي قدامك ده من مسلسل -المداح- أسطورة العهد ☠️ ...
11/03/2025

ـ متخيل يكون فيه شيطا،،ن بيتجسد في شكلك وبيخد،ع كل معارفك؟!

= في المشهد إللي قدامك ده من مسلسل -المداح- أسطورة العهد ☠️
ـ المداح الم،زيف- ظهر لحالة من حالات المـ،س إللي المداح أنقـ،ذها، علشان يخلـ،ص عليها..!!

لكن المرعب في المشهد ده، إن فحيح قدرت تظهر بنفس شكل المداح الحقيقي، ويكون عندها نفس الخصلة البيضا..

لدرجة إن الناس افتكرت إن فيه غلـ,طة في المشهد..

لكن الحقيقة إن الشيطا،ن بيقدر يتجسد في أي صورة عاوزها، وبنفس شكل البني آدم الأصلي..

ولكن فحيـ،ح كانت بتظهر لأهل صابر بشكل صابر القديم قبل الغيبو،بة، علشان يصدقوا إن إللي قدامهم صابر ابنهم..

ولكن لما حبت تتجسد في وسط ناس شافوا صابر بعد الغيبو،بة..
ظهرت بخصلة الشيـ،ب الأبيض إللي ظهرت لصابر من الخضة في القبـ،ر..

والموضوع ده للأسف مرعب جدآ، لأن الناس من اللحظة ديه مش هتعرف تفرق بين صابر الحقيقي والشيطا،ن ومش هيعرفوا إن كان تصرفاته خير ولا شـ،ر كبير.!!

#المداح


#رمضان


Hamada Helal

🔥 بنات إبليس: ليلة الرعب الحقيقي 🔥كل حاجة بدأت لما "عمر"، اللي عنده ٢٧ سنة، قرر إنه يحقق في موضوع محدش بيجرؤ يتكلم عنه… ...
02/03/2025

🔥 بنات إبليس: ليلة الرعب الحقيقي 🔥

كل حاجة بدأت لما "عمر"، اللي عنده ٢٧ سنة، قرر إنه يحقق في موضوع محدش بيجرؤ يتكلم عنه… بنات إبليس.

عمر كان صحفي استقصائي بيحب يكتب عن الحاجات الغامضة والمرعبة، لكن المرة دي… المرة دي كانت مختلفة. الموضوع مش مجرد أسطورة أو حكايات تتقال في الكافيهات. فيه ناس اختفوا… ناس ماتوا بطرق غريبة، وكلهم كان ليهم علاقة بحاجة واحدة… بنات إبليس.

أول خيط من الجحيم
الموضوع بدأ لما واحدة من صحاب عمر، "نجلاء"، اختفت فجأة. آخر مرة شافها كانت قبلها بيوم، وقالتله بصوت مرتعش:
"عمر… لو حصلي حاجة، متدورش عليا… بلاش تقرب… البنات دول مش بشر!"

كلامها كان غريب، لكن عمر مفكرش إنه ممكن يكون حاجة خطيرة لحد ما عرف إن نجلاء اختفت حرفيًا… البيت مقفول، مفيش أي أثر ليها، والمصيبة إن مفيش حد فاكر إنها كانت موجودة أصلاً! حتى أهلها بيقولوا إنه عمره ما كان عندهم بنت اسمها نجلاء!

هنا بدأ الشك والخوف يتسلل لقلبه، وبدأ يدور… مين هم بنات إبليس؟

لقاء مع الجحيم
في نص بحثه، وصل لمكان محدش يقرب منه، مقبرة قديمة في أطراف القاهرة، الناس بتقول إنها "ملعونة"، وإن أي حد بيدخلها بيرجع مجنون أو مابيرجعش خالص. عمر مقدرش يقاوم الفضول… ودخل.

وأول ما خطا داخل المكان، حس بحاجة مش طبيعية، الجو كان تقيل، ريحة غريبة في الهوا، وكأن حد بيتنفس جنبه، لكنه مش شايف حد!

وفجأة… سمع صوت ضحكة… ضحكة بنت!

بنت لسه صغيرة، بتضحك كأنها بتلعب، لكن كان فيه حاجة غلط في الضحكة، حاجة مرعبة.

لف وشه بسرعة، ولقى بنت واقفة في الضلمة، عيونها واسعة وسودا، مبتترمش… ومبتبتسمش.

وقبل ما ينطق بكلمة، سمع صوت تاني، صوت همس… همس جاي من كل حتة، وبيقوله:
"إنت جيت تدور علينا… يبقى خلاص، مفيش رجوع!"

(القصة مستمرة… هل عايز تكملها؟ 😈🔥)

#مداحی #مداح
#قصص
#المداح #المداح٢

27/02/2025

ايه سبب ظهور قطة في البيت كذا مرة
اول مرة صحيت من النوم الصبح لقيتها عند سرير اخويا ولما شافتني جريت عالباب وفتحت ليها ومشيت
تاني مرة دخلت البيت منعرفش ازاي
تالت مرة كنا كلنا برا البيت وماما لما طلعت لقتها قاعدة عالكنبة في الصالة
رابع مرة بابا كان بيفتح الدولاب يجيب هدوم لقاها قاعدة في الدولاب طب ازاي دخلت وقفلت الدولاب علي نفسها وملهاش صوت
خامس مرة وكان النهارده اخويا لقاها في البلكونة قاعدة واحنا بيتنا في الدور التالت ومفيش بيوت قريبة مننا عشان تعرف تيجي فيها ولما جينا نمشيها نطت من البلكونة من الدور التالت وقعت عالسلم سيراميك ومحصلهاش حاجه وطلعت تجري
القطة لونها اسود في رصاصي
بالله اقبل البوست يا ادمن

Address

Old Cairo

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Into the Dark - فى الضلمه posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share