22/10/2016
Després d'uns mesos d'aturada, tornem amb la crònica d'un taller d'urbanisme feminista a càrrec de Montse Joan i Magda Isart, de Feministes de Gràcia. El taller formava part de les Comissió de Festes Alternatives de Sarrià.
“Què és l’espai públic i quines necessitats ha de cobrir? Què és l’espai privat i quines necessitats ha de cobrir?”. Aquestes eren les preguntes que la trentena de participants havia de respondre i a partir de les quals va fer-se palès que l'urbanisme no és neutral. En funció de la ideologia i de com s'entenguin els espais públic i privat, es dissenyarà d'una manera o d'una altra.
I majoritàriament l'espai urbà actual és fruit d'una perspectiva masculina, de mitjana edat, sense problemes de mobilitat i amb vocació homogeneïtzadora. L'urbanisme feminista busca que es tinguin en compte les necessitats de tots els col·lectius i lluita contra la segregació de l'espai.
La idea fonamental és poder habitar l'espai públic i no només transitar-lo. Podeu ampliar la informació a la crònica: https://urbanismesocialbcn.wordpress.com/2016/10/18/urbanisme-feminista-per-habitar-lespai-public/
D’espai de pas a punt de trobada. El carrer Canet del barri de Sarrià va desmentir el 4 d’octubre que els carrers siguin només espais per al trànsit de persones i va convertir-se en una…