SannaHelmine

SannaHelmine luontokuvia ja rentoa retkeilyä! Tubessa myös videoita, -kanavalla.

Olen äärettömän onnekkaassa asemassa, ja kuulemani mukaan myös monen mielestä vähän hullu. Kesällä mulla on nimittäin ai...
12/06/2026

Olen äärettömän onnekkaassa asemassa, ja kuulemani mukaan myös monen mielestä vähän hullu. Kesällä mulla on nimittäin aika liikkuva työ ja taas kerran oon Lapissa. Ja koska rakastan luontoa ja teltassa nukkumista niin tää on vähän niinkuin olisin retkellä koko ajan. 😍😍😍 Kaikki siis ei tätä teltassa nukkumisen ihanuutta ymmärrä, mut esim Lapissa se mahdollistaa sen että pääsee upeisiin paikkoihin lähelle luontoa, rauhaa ja hiljaisuutta.

"Hieman" kärsineen näköisenä ensimmäisessä kuvassa vaelluksen viimeisinä päivinä, kun tunturissa oli kylmä tuuli tuivert...
05/06/2026

"Hieman" kärsineen näköisenä ensimmäisessä kuvassa vaelluksen viimeisinä päivinä, kun tunturissa oli kylmä tuuli tuivertanut useamman päivän naamaan.
Toisessa kuvassa sitten muutama päivä vaelluksen jälkeen kun sitä on ehtinyt eheyttää ulkokuorensakin. Sisäinen eheytyminen toki tapahtuii tuolla luonnon helmassa. ❤️

M***a, näinpä taas voidaan miettiä sitä, että täällä somessa voi kyllä maalailla hyvin monenlaisia eri kuvia itsestään, ihan sen mukaan mitä itse haluaa. Joku vois miettiä että onko näissä kuvissa edes sama ihminen. 😆🤣

M***a joo, ensi viikolla taas onni ja autuus koittaa ja pääsen nukkumaan telttamajoitukseen, saapi nähdä ehtiikö nukkumaan ihan jonnekin luonnonhelmaan vai meneekö ihan camping-majoitunsena. Sodankylän Filmifestareille vie tie. 🫶🙌

Että, tämmösiä on tullu mietittyä tänään. Ei mulla muuta.
02/06/2026

Että, tämmösiä on tullu mietittyä tänään. Ei mulla muuta.

31/05/2026

Mikäs se on näissä maisemissa herätä! Taas löytyi yksi uusi budjettimatkailijan Helmi, nimittäin Vajusuvanto Camping Sodankylässä. Mökit ei ole hinnalla pilattu ja täällä on todella kaunista ja ihanan rauhallista. Vastaanotto oli myös erittäin ystävällinen! Sisävessaa ei valikoimaan kuuluu joten mökki-laiffia täällä tosiaan vietellään sen puolesta, m***a suihkut, puusauna ja vaikka mitä löytyy sitten senkin edestä. Ja aamulla kun heräsin ja jalkani ulos työnsin ovesta niin poro siinä ulkopuolella oli vartioinut mökkiäni. Hyvää palvelua, etten sanoisi!

Eeppinen seikkailu! Tästä tulee sitten kanssa semmonen ei-niin-eeppinen tube-video! 😆
30/05/2026

Eeppinen seikkailu! Tästä tulee sitten kanssa semmonen ei-niin-eeppinen tube-video! 😆

Taas yksi retki Lapin rauhan syleilyssä takana. Luonnossa mielen ja kehon  balanssi on usein jotenkin  täydellinen, sopi...
30/05/2026

Taas yksi retki Lapin rauhan syleilyssä takana. Luonnossa mielen ja kehon balanssi on usein jotenkin täydellinen, sopivasti fyysisiä haasteita, aktiviteetteja ja yksinkertaista elämää. Ei miljoonia vaihtoehtoja ruokien suhteen. Eikä minkään muunkan. Ei turhanpäiväistä puhelimen räpläystä, sähköpostit ja viestit tarkistetaan ja vaihdetaan kerran päivässä. Mukana sulla on vaan ne tärkeimmät tarvikkeet joilla tulet metsässä toimeen. Ihan askeettista. Aika käytetään siihen mikä on oikeasti oleellista ja tärkeää. Oma kuplansa sekin tietysti on. M***a se on sellainen mistä minä pidän.

Inari, Ukonjärvi. Aina halunnut käydä täällä ja nähdä Ukonjärven mystisen Ukko Äijih-Saaren.Saaresta seitakivineen löyty...
30/05/2026

Inari, Ukonjärvi. Aina halunnut käydä täällä ja nähdä Ukonjärven mystisen Ukko Äijih-Saaren.

Saaresta seitakivineen löytyy mielenkiintoisia tarinoita. Joskus vielä toivottavasti pääsen melomaan Inarijärvelle ja ehkä jopa käymään tällä saarella. Nyt tyydyin tuijottelemaan saarta vastarannalta.

Tämä on ollut jälleen yksi hieno viikko elämässä. Toivotaan vielä paljon niitä lisää.

Mietin välillä tätä "harrastusta". Kovin on vaikea selittää asiaan vihkiytymttömälle tämän hienoutta, että miksi ihminen...
17/05/2026

Mietin välillä tätä "harrastusta". Kovin on vaikea selittää asiaan vihkiytymttömälle tämän hienoutta, että miksi ihminen haluaa vapaaehtoisesti viikon tai helposti enemmänkin yöpyä teltassa keskellä metsää vailla mitään mukavuuksia. Mielellään vielä kenttien ulkopuolella, muiden tavoittamattomissa ja yksin.

Ja että miten sen nyt sitten niin palauttaa ja rentouttaa, vaikka samalla reissulla olet kokenut joskus rankkojakin fyysisiä haastavia hetkiä.

Eilen tästä justiinsa keskusteltiin yhden tutun kanssa ja hän totesi että on kertakaikkiaan niin mukavuudenhaluinen että ei tällaiseen pystyisi.

Minä ymmärrän häntä, m***a minusta tuntuu että hän ei oikein ymmärtänyt minua. 😂 Koska se että ollaan viikko vapaaehtoisesti luonnon armoilla ja vielä nautitaan siitä, kuulostaa vaan asiaan vihkiytymättömän korvaan kertakaikkiaan hullulta. Tämän harrastuksen ja tavan olla ja elää, on jotenkin kovin vaikea selittää ja avata sanoin sitä mitä se itselle antaa.

16/05/2026

Ah, ihana nötkötti.🤣 Mun isä söi tätä aina kun oltiin Pohjois-Ruotsissa laskettelemassa. Pakkohan tätä nyt on itsekin hyödyntää ja jatkaa suvun traditioita. 👌

✨ Vähiin käy tämän vuoden päivät. 😁 Itsellä tiedossa tälle viikolle vielä pieni yönyli-retki hyvässä porukassa ja vuosi ...
09/02/2025

✨ Vähiin käy tämän vuoden päivät. 😁 Itsellä tiedossa tälle viikolle vielä pieni yönyli-retki hyvässä porukassa ja vuosi vaihtuu kotosalla. Sitten muutaman päivän päästä lähdetään mökkeilemään ja loppiaisena mulla onkin synttärit. Täytän tietenkin taas 25, jo ties kuinka monetta kertaa.😅😅 Kuinkas muilla vaihtuu vuosi ja onko jo tulevan vuoden varalle ehditty tehdä jotain suunnitelmia? Varmaan on kun se tuolta jo kovaa vauhtia tulla jolkottaa.

So, last days of this year are running fast. What do you have in mind/have you some plans for new upcoming year? ✨

Osoite

Laukaa
41370

Nettisivu

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita SannaHelmine :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa