22/08/2020
🍃 KOLI 🌿
Kauan oon haaveillut, että pääsisin käymään Itä-Suomessa Kolin maisemissa ja tänä kesänä viimein sain kesälomareissulla aikaiseksi. Olihan siellä muutama muukin, suomalaisten suosikkikohteita tänä kesänä sattuneesta syystä🤭
Päädyttiin yöpymään Nurmeksessa Bomban karjalaiskylässä, lähinnä siksi, kun Kolin kukkulalla oleva Sokos oli täyteen buukattu 🗓️🆘
Nurmes ja Bomba oli positiivinen yllätys, palveluita oli mm. uimaranta, biitsikenttä, uudistettu kylpylä, pieni frisbeegolfkenttä ja lomakylä, jossa mm. ravintola 🍴 🍉
Ajomatkaa Bombasta Kolille tuli n. 80km 🚙
Aamupalan takia yleensä hotellimajoitukseen päädytään, Suomessa tarjoiltava skandinaavinen aamupala on kyllä mahtava👌Ja paikallisia karjalanpiirakoita tuli syötyä 😋
Kolin ylätasanteelle pääsee portaita tai ilmaisella hissillä. Autolla toki myös, m***a parkkipaikkoja ei ihan päällä ole, muutamaa invapaikkaa lukuunottamatta.
Huippujen kierroksen 1,4km rengasreittiä kiertämällä pääsi näkemään upeat näkymät kauas Pieliselle. Tästä oli myös portaaton reittivaihtoehto. Ja jos haluaa patikoida pidemmästi, niin reittejä kyllä löytyy: https://www.luontoon.fi/koli/reitit
Suosittelen lämpimästi! 😊
-Marika
🌿🍃🌲☀️
@ Kolin kansallispuisto - Koli National Park