12/02/2016
Even bijpraten: ISE2016...
Ook dit jaar was er weer de jaarlijkse ISE. Zoals ze zelf zeggen: the world’s best-attended AV, system integration and communication exhibition.
Een beurs die in het teken stond van gebruiksvriendelijke systemen, 4k presentaties en verschrikkelijk mooie schermen om de juiste content weer te geven.
LG heeft met de curved OLED displays wat mij betreft de show gestolen, niet alleen hele mooie kleurweergave maar de voor en achterkant bestaat niet meer, beeld kan je gewoon aan twee kanten bekijken en dan kan je ook nog creatief met de vorm aan de slag. Geweldige oplossing voor winkeldisplays, videowall, etc...
Narrowcasting (Digital Signage) gaat ook een stapje verder. 4k is meer regel geworden dan uitzondering en als je niet via een app op de telefoon iets kan aanpassen doe je niet meer mee. Nu alleen nog een verdienmodel er op los laten en schermen staan niet meer (zo veel) op zwart. Interesse in een verdienmodel of content om te laten zien? Daar zijn wel een aantal oplossingen voor :).
De technische mogelijkheden zijn zo'n beetje oneindig aan het worden. Maar hoe kan je hier als gebruiker nu van profiteren? Veel aandacht is er voor interfaces, wandpaneeltjes, apps, automatisering etc om de gebruiker niet lastig te vallen met allerlei technische handelingen. Je kantoor of boardroom inrichten voor een brainstorm met meerdere gebruikers? Skype icm videoconferentie of gewoon een presentatie met goed beeld en geluid. Simpeler kan het niet meer worden denk ik nu.
Wil je meer weten over de mogelijkheden bij jou op kantoor, met een bak koffie kunnen we altijd kijken wat de wensen zijn en samen zoeken naar een werkende oplossing!
www.media-eventsupport.nl