Marum Nieuws

Marum Nieuws Like of deel de Marum Nieuws pagina en ondernemers en verenigingen uit uw regio profiteren hiervan! Marum Nieuws is hét platform voor nieuws uit Marum en regio.

De Marum Nieuws Facebook pagina is bedoeld voor bedrijven, verenigingen en particulieren uit Marum en regio Marum (De Wilp, Niebert, Nuis, Boerakker en Jonkersvaart.) Wil je jouw acties of aanbiedingen van je bedrijf of vereniging op de Marum Nieuws Facebook pagina promoten? Je kunt hier al je acties, aanbiedingen, foto’s en nieuwtjes aan het publiek kenbaar maken. Maar Marum Nieuws is er natuurli

jk ook gewoon voor particulieren. Dus heb je nieuws over Marum, De Wilp, Niebert, Nuis, Boerakker of Jonkersvaart? Heb je iets belangrijks te melden of misschien een grappig filmpje dat je gemaakt hebt? Stuur een berichtje via Facebook en we gaan zo snel mogelijk je bericht plaatsen. Marum Nieuws is een MT Online Marketing product.

07/06/2026
06/06/2026

Te koop Audi Q5 50 TFSI e S edition Quattro | LUCHTVERING | RS- STOELEN | MATRIX LED | PANORAMADAK

Bouwjaar 12-2023
50.981 km ✅
2000kg trekgewicht. Prijs is incl. btw.
Link in de reacties...👇

MVH Auto’s heeft altijd een ruime voorraad elektrische en plug-in hybride auto’s, en een wekelijkse aanvulling van auto’s. 𝘝𝘰𝘭𝘨 𝗠𝘃𝗛 𝗔𝘂𝘁𝗼'𝘀 𝘦𝘯 𝘣𝘭𝘪𝘫𝘧 𝘰𝘱 𝘥𝘦 𝘩𝘰𝘰𝘨𝘵𝘦 𝘷𝘢𝘯 𝘥𝘦 nieuwste occasions!

RTV Zulthe zoekt 112-journalisten! 🚨Heb jij een neus voor nieuws, sta je graag vooraan bij de actualiteit en heb je een ...
01/06/2026

RTV Zulthe zoekt 112-journalisten! 🚨

Heb jij een neus voor nieuws, sta je graag vooraan bij de actualiteit en heb je een camera binnen handbereik? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij zoeken fotografen en verslaggevers die op pad willen voor 112-nieuws in onze regio.

Interesse? Stuur een mail naar [email protected] en sluit je aan bij ons team!

Update deel 2:  schrijnende zaken inzake onteigening van het landbouwbedrijf van de familie van der Veen uit Lucaswolde ...
31/05/2026

Update deel 2: schrijnende zaken inzake onteigening van het landbouwbedrijf van de familie van der Veen uit Lucaswolde aan de A7 tussen Marum en Boerakker. (Leestijd 1 minuut)

📖 Deel 2 💔
"Jarenlang werd er óver ons gesproken. Nu vertellen wij óns verhaal.

Allereerst willen wij iedereen bedanken voor alle steun, reacties en berichten van de afgelopen dagen. 💚
Dat doet ons als gezin enorm goed.

Vandaag delen wij opnieuw een stuk van dit bizarre traject.

Een verhaal dat laat zien hoe wij jarenlang hoop kregen… en die telkens weer zagen verdwijnen. ⬇️

Één van mijn broers hoorde destijds via via van de pachter van een boerderij dat deze locatie mogelijk te koop zou komen.

Voor het eerst in lange tijd leek er misschien een oplossing te ontstaan waar wij écht toekomst in zagen voor ons bedrijf.

Wij trokken daarom direct aan de bel bij de gebiedscoördinator.

Want eerdere “oplossingen” die vanuit Prolander werden aangedragen bleken keer op keer niet toekomstbestendig te zijn.

-Boerderijen zonder vergunning
-Locaties met veel te weinig landbouwgrond
-Of stallen die simpelweg niet meer voldeden aan de eisen van deze tijd

Toch bleven wij meedenken.

Omdat wij al die jaren maar één ding wilden:

🐄 Een eerlijke oplossing waardoor ons familiebedrijf kon blijven bestaan.

De gebiedscoördinator legde contact met de eigenaar van deze boerderij.

Niet veel later kregen wij te horen van hem:

“Jullie staan op plek 1 voor een bezichtiging.”
“Maak je niet druk.”
“Het komt goed.”
“Prolander gaat deze boerderij aankopen.”
“Jullie situatie heeft prioriteit vanwege de natuur- en waterbergingsplannen.”

Dat gaf hoop.

Eindelijk leek er misschien beweging te komen.

Maar daarna werd het stil…

⏳ Wij bleven bellen. Bleven vragen. Bleven wachten.

En telkens kregen wij hetzelfde antwoord van de gebiedscoördinator:

“Het komt allemaal goed.”
“Geloof mij nu maar.”

Totdat wij via via moesten horen dat de boerderij inmiddels daadwerkelijk was aangekocht door Prolander.

Het bedrijf stond leeg.

Dus opnieuw gaven wij direct aan dat wij graag wilden bezichtigen, bij de gebiedscoördinator.

Maar ineens kon dat niet meer.

Volgens de gebiedscoördinator mochten wij absoluut niet op het bedrijf komen omdat er asbest aanwezig zou zijn en het “gevaarlijk” zou zijn.

💭 Vreemd, dachten wij meteen.

Alsof wij bewust op afstand werden gehouden.

Omdat wij daarna opnieuw niks meer hoorden, besloten wij zelf contact op te nemen met Prolander.

📞 Dagenlang hebben wij geprobeerd te bellen naar Prolander, en zaten wij in onzekerheid.

Er werd niet opgenomen.
Er werd niet teruggebeld.

Totdat wij uiteindelijk met een onbekend nummer belden.

Tot onze verbazing werd er toen ineens wél opgenomen!

Onze vader vroeg hoe de stand van zaken was rondom deze locatie.

De reactie die hij kreeg, sloeg bij ons in als een bom:

“Huh? Maar jullie komen helemaal nog niet in aanmerking voor een bezichtiging. Er zijn sowieso nog drie andere belangstellenden vóór jullie.”

Wij waren compleet verbijsterd.

Want al die tijd was ons verteld dat wij juist op plek 1 stonden door de gebiedscoördinator.

Later in het gesprek kwam ook nog naar voren dat die drie andere geïnteresseerden (in tegenstelling tot ons) helemaal niet in een situatie zaten waarbij zij weg moesten vanwege natuur- of waterbergingsplannen.

Laat dat even bezinken…

💔 Juist óns familiebedrijf dreigt te verdwijnen vanwege natuur- en waterbergingsplannen.

Juist wij waren al jarenlang op zoek naar een oplossing die maar niet kwam…

Omdat Prolander en de Provincie persé van onze grond natuur (NNN) en waterberging willen maken.

En juist wij hadden deze locatie zélf aangedragen!

Toch voelt het alsof wij al die tijd aan het lijntje zijn gehouden.

Wat misschien nog wel het pijnlijkste is: dit soort situaties zie je uiteindelijk niet terug in logboeken of verslagen.

Provincie Groningen wil van onze grond natuur (NNN) en waterberging maken. Vanuit onze kant hebben wij altijd geprobeerd mee te denken over oplossingen.

Om dan nu in de hoek van onteigening geduwd te worden, voelt voor ons ontzettend onterecht en machteloos.

Ons vertrouwen in dit hele traject is door deze gang van zaken compleet verdwenen.

Ondertussen wordt naar buiten toe wél het beeld geschetst dat wij nergens aan mee willen werken of overal “nee” op zeggen.

Terwijl wij juist meerdere keren hebben meegedacht en zelf oplossingen hebben aangedragen.

Maar helaas wordt daar vanuit de andere kant niks mee gedaan.

💔 Voor ons is dit niet zomaar grond. Dit zijn een leven lang herinneringen van 7 generaties.

En dat laten wij niet los."

Later meer.

31/05/2026

Audi Q3 45 TFSI e S edition | S-Line | 245PK | ACHTERUITRIJCAMERA | VIRTUAL COCKPIT | LED VERLICHTING

Link in reactie ⬇️

Bouwjaar 09-2022
38.270 km ✅
1400kg trekgewicht.
Prijs is incl. btw.

MVH Auto’s heeft altijd een ruime voorraad elektrische en plug-in hybride auto’s, en een wekelijkse aanvulling van auto’s. 𝘝𝘰𝘭𝘨 𝗠𝘃𝗛 𝗔𝘂𝘁𝗼'𝘀 𝘦𝘯 𝘣𝘭𝘪𝘫𝘧 𝘰𝘱 𝘥𝘦 𝘩𝘰𝘰𝘨𝘵𝘦 𝘷𝘢𝘯 𝘥𝘦 nieuwste occasions!

30/05/2026
Inwoners kunnen meepraten over bereikbaarheid in provincie Groningen. Lees waar en wanneer via de link in de reacties......
27/05/2026

Inwoners kunnen meepraten over bereikbaarheid in provincie Groningen. Lees waar en wanneer via de link in de reacties...👇

Nieuwe trainers jeugdteams SV MarumDe voorbereiding voor het komende seizoen is bij de SV MARUM in volle gang. Binnenkor...
27/05/2026

Nieuwe trainers jeugdteams SV Marum

De voorbereiding voor het komende seizoen is bij de SV MARUM in volle gang. Binnenkort wordt de teamindeling van de jeugdteams bekendgemaakt. Daarnaast zijn we druk bezig met het invullen van de trainersposities voor komend jaar. In maart hebben er gesprekken plaatsgevonden met alle huidige jeugdtrainers. Met hen is gesproken over afgelopen en komend seizoen.

Drie nieuwe trainers voor JO19-1, JO17-1 en JO15-1

De huidige trainer van de JO19 Erik Peter (Eppie) gaat de stap maken naar het nieuwe team onder de 23. Na een succesvolle periode bij meerdere jeugdteams een mooie stap.

Peter de Vries wordt komend seizoen de nieuwe trainer van de JO 19-1. Peter is zeker geen onbekende in de voetballerij. Hij was meerdere periodes trainer bij TLC, VV Nieuw Roden en VEV”67. Bij VEV'67 is hij als voetballer opgegroeid op Nienoord. Zoals hij zelf aangeeft ligt zijn focus niet alleen op het behalen van resultaten maar vooral ook op de persoonlijke groei van de spelers Hij kijkt ernaar uit om SV Marum en alle betrokkenen beter te leren kennen

Tom Hilgenga is de huidige trainer van de JO15-1 en inmiddels alweer een aantal jaren succesvol actief als trainer. Het is een logische vervolgstap dat Tom de nieuwe trainer binnen SV Marum gaat worden van de JO17-1. Tevens is Tom voetballer bij de senioren van SV Marum. Met de Jo 17-1 wil Tom een groep neerzetten die met plezier voetbalt en elkaar uitdaagt en elke training beter wordt.

Vince de Moor heeft ondanks zijn jonge leeftijd (17) alweer vijf jaar training gegeven. Tevens is hij een talentvolle speler uit de JO19 van SV Marum. Afgelopen jaar was hij assistent bij de JO15-1 en komend seizoen gaat hij zelfstandig verder bij de JO 15-1.

Adres

Potklei 22A
Leek
9351VS

Telefoon

0630390991

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Marum Nieuws nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen