Regio90

Regio90 Regio 90 verzorgt als lokale omroep het nieuws voor de Utrechtse Heuvelrug en de Kromme Rijnstreek, op radio, tv, internet en sociale media.

Zondag 6 juni, aflevering 1715. Jos du Floo start Highstreet Jazz & Blues met Kyle Rowland. Daarna Levi Platero, Lukas H...
04/06/2026

Zondag 6 juni, aflevering 1715. Jos du Floo start Highstreet Jazz & Blues met Kyle Rowland. Daarna Levi Platero, Lukas Haydes, Luther Gray, Luther Dickinson & Datrian Johnson, Blacksilver, Bas Paardekooper, Alastair Green, Alice Armstrong en als laatste van het eerste uur Bernie Barlow. Uiteraard tussendoor ook "de elpee van de maand". Voor de maand juni Fiona Boyes and The Fortune Tellers, het album Lucky 13 (2006).

Het tweede uur is het jazzuurtje. De aftrap is voor The Ramblers. Daarna Ruud Brink & Het Metropool Orkest, Grant Green, Indigo Swing, Joe Alterman, King Biscuit Boy, Papa Ton’s Lamentation Jazz Band en als laatste Chet Baker. En ook nog drie nummers "uit de koffer van Evert" afkomstig uit de erfenis van Evert Wybenga, de oprichter en starter van Highstreet Jazz & Blues.

Het programma Highstreet Jazz en Blues is op meerdere lokale zenders te ontvangen. Sinds 8 oktober 1993 iedere zondag van 12.00 tot 14.00 uur te horen via de kabel of op frequentie 91.7FM, in heel Nederland op DAB+ (11B) of wereldwijd via RTV Slotstad zendt het uit op de zondag van 14.00 tot 16.00 uur. Frequentie 107.0 FM of www.slotstad.nl. 3Heuvelland zendt het uit op de dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur 107.2 MHz (Heuvelland), 105.8 MHz (Maasdal) en DAB+.

Zondag het programma van week 22. Maar het besluit van Jos du Floo staat vast. In week 41 is de laatste uitzending van H...
30/05/2026

Zondag het programma van week 22. Maar het besluit van Jos du Floo staat vast. In week 41 is de laatste uitzending van Highstreet Jazz & Blues. Dan is het 11 oktober. Dat betekent dat Jos de 33 jaar nog afrondt.

Zondag 31 mei, aflevering 1714. Jos du Floo start Highstreet Jazz & Blues met Thomas Sarrodie & B-Polar Blues. Daarna Tom Hambridge, Tom Waits, Aging Disgracefully, Fiona Boyes & The Fortune Tellers, Gerry McAvoy & Davy Knowles & Brendan O’Neil, Joe Bonamassa (feat. Paul Rodgers), The Kokomo Kings en als laatste van het eerste uur Lil’ Magic Sam. Uiteraard tussendoor ook "de elpee van de maand". Voor de maand mei de inbreng van Willem van de Kraats. Zijn keuze valt op het album Pure Raw Blues van Buddy Guy & Junior Wells. Kijk ook eens op www.bluesinwijk.nl voor al die mooie verhalen die bij deze en alle vorige genoemde langspeelplaten horen.

Het tweede uur is het jazzuurtje. De aftrap is voor JWim Overgaauw. Daarna Chris Barber & Waters Spam, Orpheon Celesta, Primitif Blues, Tim Dodd & Ian Date, Freddie Hubbard en als laatste George Benson. En ook nog drie nummers "uit de koffer van Evert" afkomstig uit de erfenis van Evert Wybenga, de oprichter en starter van Highstreet Jazz & Blues.

Het programma Highstreet Jazz en Blues is op meerdere lokale zenders te ontvangen. Sinds 8 oktober 1993 iedere zondag van 12.00 tot 14.00 uur te horen via de kabel of op frequentie 91.7FM, in heel Nederland op DAB+ (11B) of wereldwijd via RTV Slotstad zendt het uit op de zondag van 14.00 tot 16.00 uur. Frequentie 107.0 FM of www.slotstad.nl. 3Heuvelland zendt het uit op de dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur 107.2 MHz (Heuvelland), 105.8 MHz (Maasdal) en DAB+.

Een prachtig weekend wordt ons voorgeschoteld. Tenminste als je van zon en warmte houdt. Immers, niet iedereen is hetzel...
23/05/2026

Een prachtig weekend wordt ons voorgeschoteld. Tenminste als je van zon en warmte houdt. Immers, niet iedereen is hetzelfde. Maar ons kun je met een zonnetje wel blij maken. Nu verwachten we niet dat iedereen morgen (zondag 24 mei) op Highstreet Jazz & Blues afstemt. Misschien op de boot, camping of in de tuin? Maar niet getreurd, morgenmiddag wordt het programma ook weer klaargezet om terug te luisteren op www.hearthis.at. Daar staan veel van de Highstreet & Blues uitzendingen.

Zondag 24 mei, aflevering 1713. Jos du Floo Highstreet Jazz & Blues met Band of Friends. Daarna Blue Deal, Ben Hemming, Jay Willie (feat. Bobby T. Torello, The Hoochies, Mark Alan Wilson, Laura Cox, Marcus King, Robin Kapsalis, Robert Finley en als laatste van het eerste uur The Zac Schulze Gang. Uiteraard tussendoor ook "de elpee van de maand". Voor de maand mei de inbreng van Willem van de Kraats. Zijn keuze valt op het album Pure Raw Blues van Buddy Guy & Junior Wells. Kijk ook eens op www.bluesinwijk.nl voor al die mooie verhalen die bij deze en alle vorige genoemde langspeelplaten horen.

Het tweede uur is het jazzuurtje. De aftrap is voor Jutta Hip with Zoot Sims. Daarna The Rudy Baliu Gang Society Serenaders, 1001 (mille un) Est Crémazie, Angie Stone, Amanda Desidere, Glenn Miller, Stephane Grappelli, Louis Armstrong en als laatste Solis String Quartet & Sara Jane Morris. En ook nog drie nummers "uit de koffer van Evert" afkomstig uit de erfenis van Evert Wybenga, de oprichter en starter van Highstreet Jazz & Blues.

Het programma Highstreet Jazz en Blues is op meerdere lokale zenders te ontvangen. Sinds 8 oktober 1993 iedere zondag van 12.00 tot 14.00 uur te horen via de kabel of op frequentie 91.7FM, in heel Nederland op DAB+ (11B) of wereldwijd via RTV Slotstad zendt het uit op de zondag van 14.00 tot 16.00 uur. Frequentie 107.0 FM of www.slotstad.nl. 3Heuvelland zendt het uit op de dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur 107.2 MHz (Heuvelland), 105.8 MHz (Maasdal) en DAB+.

Zondag 17 mei, aflevering 1712. Jos du Floo start Highstreet Jazz & Blues met Sherman Robertson. Daarna Silverflame, Spe...
15/05/2026

Zondag 17 mei, aflevering 1712. Jos du Floo start Highstreet Jazz & Blues met Sherman Robertson. Daarna Silverflame, Special Hot Sauce, The 251s, The Dylan Jackson Band, Wailin’ Walker, Whiskey Meyers, Big Daddy Wilson, Hollands Blauw, Al Basile en als laatste van het eerste uur Bror Gunnar Jansson. Uiteraard tussendoor ook "de elpee van de maand". Voor de maand mei de inbreng van Willem van de Kraats. Zijn keuze valt op het album Pure Raw Blues van Buddy Guy & Junior Wells. Kijk ook eens op www.bluesinwijk.nl voor al die mooie verhalen die bij deze en alle vorige genoemde langspeelplaten horen.

Het tweede uur is het jazzuurtje. De aftrap is voor Helen O’Connell. Daarna Acker Bilk, Aldina Duarte, Anita Baker, Zac Brown Band, Bud Powell, Ralph Burns, Folk Bitch Trio, The Dirty Dozen Brass Band en als laatste Jo Jones. En ook nog drie nummers "uit de koffer van Evert" afkomstig uit de erfenis van Evert Wybenga, de oprichter en starter van Highstreet Jazz & Blues.

Het programma Highstreet Jazz en Blues is op meerdere lokale zenders te ontvangen. Sinds 8 oktober 1993 iedere zondag van 12.00 tot 14.00 uur te horen via de kabel of op frequentie 91.7FM, in heel Nederland op DAB+ (11B) of wereldwijd via RTV Slotstad zendt het uit op de zondag van 14.00 tot 16.00 uur. Frequentie 107.0 FM of www.slotstad.nl. 3Heuvelland zendt het uit op de dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur 107.2 MHz (Heuvelland), 105.8 MHz (Maasdal) en DAB+.

Regelmatig horen we dat een programma, gericht op één soort muziek, niet thuishoort op een lokale en regionale zender. L...
09/05/2026

Regelmatig horen we dat een programma, gericht op één soort muziek, niet thuishoort op een lokale en regionale zender. Luisteraars die afstemmen op bijvoorbeeld een uurtje countrymuziek verlaten de zender weer als er jazz of klassiek wordt gedraaid. Het argument is dat het mooi zou het zijn als er de hele dag naar dezelfde zender wordt geluisterd. Volgens de geleerden zou de verhouding 50% (lokaal of regionaal) nieuwsgerichte uitzending moeten zijn en 50% algemeen beluisterbare muziek. Maar anderzijds is het de kracht van een lokale of regionale zender dat luisteraars worden bediend met muziek die op landelijke zenders niet te horen is. En niet iedereen heeft een internetradio. En Spotify geeft geen achtergrondinformatie over de nummers en artiesten. Lastige discussie dus.

Zondag 10 mei, aflevering 1711. Jos du Floo start Highstreet Jazz & Blues met Warren Haynes. Daarna Antonio Vergera, Bruce Woijck and The Struggle, Gwyn Ashton, Jeremy Edge, Laurie Jane and The 45’s, Parker Benton, Renato Rocchinotti, Robert Kane, Scott Weis Band en als laatste van het eerste uur Sean McDonald. Uiteraard tussendoor ook "de elpee van de maand". Voor de maand mei de inbreng van Willem van de Kraats. Zijn keuze valt op het album Pure Raw Blues van Buddy Guy & Junior Wells. Kijk ook eens op www.bluesinwijk.nl voor al die mooie verhalen die bij deze en alle vorige genoemde langspeelplaten horen.

Het tweede uur is het jazzuurtje. De aftrap is voor Funky Destination. Daarna Alina Bzhezhinska & HipHarpCollective, George Lewis, Ernest “Punch” Miller, Brad Mehldau Trio, Bubblin’ Toorop Trio, Dirty Dozen, King Oliver Creole Conservenblik, Frits Landesbergen & Louis van Dijk en als laatste de Handsome Harrie Compagnie. En ook nog drie nummers "uit de koffer van Evert" afkomstig uit de erfenis van Evert Wybenga, de oprichter en starter van Highstreet Jazz & Blues.

Het programma Highstreet Jazz en Blues is op meerdere lokale zenders te ontvangen. Sinds 8 oktober 1993 iedere zondag van 12.00 tot 14.00 uur te horen via de kabel of op frequentie 91.7FM, in heel Nederland op DAB+ (11B) of wereldwijd via RTV Slotstad zendt het uit op de zondag van 14.00 tot 16.00 uur. Frequentie 107.0 FM of www.slotstad.nl. 3Heuvelland zendt het uit op de dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur 107.2 MHz (Heuvelland), 105.8 MHz (Maasdal) en DAB+.

Afgelopen zondag heeft presentator Jos du Floo één van zijn blues helden ontmoet. Nico Christiaansen van Livin’ Blues. D...
01/05/2026

Afgelopen zondag heeft presentator Jos du Floo één van zijn blues helden ontmoet. Nico Christiaansen van Livin’ Blues. Die ontmoeting is vastgelegd door Willem van de Kraats en hij zond Jos de foto van die ontmoeting. Het was trouwen weer een super concert (26-4-2026) op het kasteel van Wijk bij Duurstede en uiteraard georganiseerd door BluesInWijk.

Zondag 3 mei, aflevering 1710. Jos start Highstreet Jazz & Blues met Lindsey Buck. Daarna Mike Ross, New Old Blues, Paul Cebar, Ross Hammond, The BC Combo & Bev Conklin, The Jesse James Band, Tim Wolf, Andy Matheson en als laatste van het eerste uur Niels Barnes & Mighty Mike Schermer. Uiteraard tussendoor ook "de elpee van de maand". Voor de maand mei de inbreng van Willem van de Kraats. Zijn keuze valt op het album Pure Raw Blues van Buddy Guy & Junior Wells. Kijk ook eens op www.bluesinwijk.nl voor al die mooie verhalen die bij deze en alle vorige genoemde langspeelplaten horen.

Het tweede uur is het jazzuurtje. De aftrap is voor Donna Byrne. Daarna Viva La Rocca, Certain Láiment Chaud, Little Town jazz Band, George Probert’s Happy Rif Machine, The John Kirby Legacy, Ella Fitzgeraldm Diana Krall en als laatste The Dave Brubeck Quartet. En ook nog drie nummers "uit de koffer van Evert" afkomstig uit de erfenis van Evert Wybenga, de oprichter en starter van Highstreet Jazz & Blues.

Het programma Highstreet Jazz en Blues is op meerdere kanalen te ontvangen. Sinds 8 oktober 1993 iedere zondag van 12.00 tot 14.00 uur te horen via de kabel of op frequentie 91.7FM, in heel Nederland op DAB+ (11B) of wereldwijd via RTV Slotstad zendt het uit op de zondag van 14.00 tot 16.00 uur. Frequentie 107.0 FM of www.slotstad.nl. 3Heuvelland zendt het uit op de dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur 107.2 MHz (Heuvelland), 105.8 MHz (Maasdal) en DAB+.

Deze week begint in onze regio de meivakantie. In sommige delen  zijn die vorige week al begonnen. Ja, de scholen mogen ...
24/04/2026

Deze week begint in onze regio de meivakantie. In sommige delen zijn die vorige week al begonnen. Ja, de scholen mogen dat zelf bepalen. Zo kan het zijn dat in één gezin het ene kind twee weken vrij is en het andere kind maar één week. Afhankelijk in welke regio ze naar school gaan. Leuke klus voor de ouders om dat op te lossen. Dat is dus in het gezin een vorm van blues (een kwestie van een negatieve gebeurtenis in het leven van alledag).

Zondag 16 april, aflevering 1709. Jos du Floo start Highstreet Jazz & Blues met Jay Hooks. Gevolgd door Jimmy Rogers & Left Hand Frank, John Slidewell and The Reedcutters, Liam St. John, Mississippi Heat, Mojo Blues Band, Mud Morganfield, The Sidewinders, Candice Ivory, Kyle Culkin, Lee Jackson en als laatste van het eerste uur Leonard ‘Lowdown’ Brown. Uiteraard tussendoor ook "de elpee van de maand". Voor de maand april de inbreng van Henk Haar (Basic Station). Zijn keuze valt op het album Groeten Uit Grollo van Cuby & Blizzards (1967). Kijk ook eens op www.bluesinwijk.nl voor al die mooie verhalen die bij deze en alle vorige genoemde langspeelplaten horen.

Het tweede uur is het jazzuurtje. De aftrap is voor Tuba Skinny. Daarna een special over “Fidgety Feet” (Original Dixieland Jazz Band, Wolverine Orchestra, Fletcher Herderson, Reunion Jazzband). Daarna Astrud Gilberto and The Stan Getz Quartet, Sweet Emma Barret and her New Orleans Music, Rita Reys & Trio Pim Jacobs with Louis van Dijk, Doc Cheatham & Nicolaas Payton en als laatste The Miles Davis Quintet. En ook nog drie nummers "uit de koffer van Evert" afkomstig uit de erfenis van Evert Wybenga, de oprichter en starter van Highstreet Jazz & Blues.

Het programma Highstreet Jazz en Blues is op meerdere kanalen te ontvangen. Sinds 8 oktober 1993 iedere zondag van 12.00 tot 14.00 uur te horen via de kabel of op frequentie 91.7FM, in heel Nederland op DAB+ (11B) of wereldwijd via RTV Slotstad zendt het uit op de zondag van 14.00 tot 16.00 uur. Frequentie 107.0 FM of www.slotstad.nl. 3Heuvelland zendt het uit op de dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur 107.2 MHz (Heuvelland), 105.8 MHz (Maasdal) en DAB+.

Dit weekend zijn de Nederlandse “The Hoochies” bezig om een plekje te veroveren bij de Europese Blues Challenge in de pr...
18/04/2026

Dit weekend zijn de Nederlandse “The Hoochies” bezig om een plekje te veroveren bij de Europese Blues Challenge in de prachtige stad Katowice in Polen. Uiteraard wens ik ze heel veel succes. Hopelijk halen ze de finale. Maar liefst 24 bands strijden om de eer.

Maar om blues te horen hoef je niet zo ver te gaan. Zondag 19 april, aflevering 1708. Jos du Floo start Highstreet Jazz & Blues met Piper & The Hard Times. Gevolgd door Ticket West, Vargas Blues Band, Alan Arena, BC & Heartkeys, Ben Rice & The PDX Hustle, Clara Mae Hollins & The Royal Blues, Connor Selby, Duke Tumatoe en als laatste van het eerste uur Jesse Roper. Uiteraard tussendoor ook "de elpee van de maand". Voor de maand april de inbreng van Henk Haar (Basic Station). Zijn keuze valt op het album Groeten Uit Grollo van Cuby & Blizzards (1967). Kijk ook eens op www.bluesinwijk.nl voor al die mooie verhalen die bij deze en alle vorige genoemde langspeelplaten horen.

Het tweede uur is het jazzuurtje. De aftrap is voor Acoustic Alchemy. Daarna een special over “King Porter Stomp” (Jelly Roll Morton, Benny Goodman, Norbert Susmill & Shaye Cohn, Reunion Jazzband). Daarna Bobby Humphrey, Paul and His Gang, Andy Fielding & Antoine Trommelen en als laatste Lorraine Feather. En ook nog drie nummers "uit de koffer van Evert" afkomstig uit de erfenis van Evert Wybenga, de oprichter en starter van Highstreet Jazz & Blues.

Het programma Highstreet Jazz en Blues is op meerdere kanalen te ontvangen. Sinds 8 oktober 1993 iedere zondag van 12.00 tot 14.00 uur te horen via de kabel of op frequentie 91.7FM, in heel Nederland op DAB+ (11B) of wereldwijd via RTV Slotstad zendt het uit op de zondag van 14.00 tot 16.00 uur. Frequentie 107.0 FM of www.slotstad.nl. 3Heuvelland zendt het uit op de dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur 107.2 MHz (Heuvelland), 105.8 MHz (Maasdal) en DAB+.

Zondag 12 april, aflevering 1707. Jos du Floo start Highstreet Jazz & Blues met Delta Fuse. Daarna Jeff Dale & The Blue ...
11/04/2026

Zondag 12 april, aflevering 1707. Jos du Floo start Highstreet Jazz & Blues met Delta Fuse. Daarna Jeff Dale & The Blue Wave Band, Johnnie Johnson, Tedeschi Trucks Band & Lion Russell, Boz Scaggs, Dion, Nick Shoulders, John Brennan, Luke Morley, Bror Gunnar Jansson & The Escapism Chambers en als laatste van het eerste uur Mick Clarke. Uiteraard tussendoor ook "de elpee van de maand". Voor de maand april de inbreng van Henk Haar (Basic Station). Zijn keuze valt op het album Groeten Uit Grollo van Cuby & Blizzards (1967). Kijk ook eens op www.bluesinwijk.nl voor al die mooie verhalen die bij deze en alle vorige genoemde langspeelplaten horen.

Het tweede uur is het jazzuurtje. De aftrap is voor The Heath Brothers. Daarna een special over “Sweet Georgia Brown” (Huub Janssen, Sam Pilafian, Alberta Hunter, Ethel Waters). Daarna Gene Ammons, Guido Nelson en als laatste Louise Mazetier & Paris Washboard. En ook nog drie nummers "uit de koffer van Evert" afkomstig uit de erfenis van Evert Wybenga, de oprichter en starter van Highstreet Jazz & Blues.

Het programma Highstreet Jazz en Blues is op meerdere kanalen te ontvangen. Sinds 8 oktober 1993 iedere zondag van 12.00 tot 14.00 uur te horen via de kabel of op frequentie 91.7FM, in heel Nederland op DAB+ (11B) of wereldwijd via RTV Slotstad zendt het uit op de zondag van 14.00 tot 16.00 uur. Frequentie 107.0 FM of www.slotstad.nl. 3Heuvelland zendt het uit op de dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur 107.2 MHz (Heuvelland), 105.8 MHz (Maasdal) en DAB+.

Dit weekend is het Pasen. Pasen is het belangrijkste christelijke feest in het liturgische jaar, volgend op de Goede Wee...
04/04/2026

Dit weekend is het Pasen. Pasen is het belangrijkste christelijke feest in het liturgische jaar, volgend op de Goede Week. Christenen vieren deze dag vanuit hun geloof dat Jezus uit de dood is opgestaan, op de zondag na zijn kruisiging. Het is ook de eerste zondag van april. En dus Highstreet Jazz & Blues.

Zondag 5 april, aflevering 1706. Jos du Floo start met The Bonnevilles. Daarna Michele Biondi, J & The Causeways, Mike Zito & Albert Gastiglia, Christone ‘Kingfish’ Ingram, Harry Newcock, Walter Trout, Supersister, Chambers Deslauriers & Annika Chambers en als laatste van het eerste uur Arthritic Soul. Uiteraard tussendoor ook "de elpee van de maand". Voor de maand april de inbreng van Henk Haar (Basic Station). Zijn keuze valt op het album Groeten Uit Grollo van Cuby & Blizzards (1967). Kijk ook eens op www.bluesinwijk.nl voor al die mooie verhalen die bij deze en alle vorige genoemde langspeelplaten horen.

Het tweede uur is het jazzuurtje. De aftrap is voor het Angie Stone. Daarna een special over “My Funny Valentine” (Chet Baker, Pete Rugolo, Lils Mackintosh, Art Simmons). Daarna Bil Frisell & Thomas Morgan, Joe Murany & Henri Chaix, Hot Club De France, Ester Quevedo & Pau Sala & Andreu Pitach en als laatste Flashback Quartet. En ook nog drie nummers "uit de koffer van Evert" afkomstig uit de erfenis van Evert Wybenga, de oprichter en starter van Highstreet Jazz & Blues.

Het programma Highstreet Jazz en Blues is op meerdere kanalen te ontvangen. Sinds 8 oktober 1993 iedere zondag van 12.00 tot 14.00 uur te horen via de kabel of op frequentie 91.7FM, in heel Nederland op DAB+ (11B) of wereldwijd via RTV Slotstad zendt het uit op de zondag van 14.00 tot 16.00 uur. Frequentie 107.0 FM of www.slotstad.nl. 3Heuvelland zendt het uit op de dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur 107.2 MHz (Heuvelland), 105.8 MHz (Maasdal) en DAB+.

Adres

Nieuwe Steeg 6
Leersum
3956RD

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Regio90 nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Regio90:

Delen