03/05/2013
Haagse hoteliers zetten met elkaar Den Haag op de kaart
Alle hoteliers aangesloten bij de vereniging van 3/4/5* Hotels Den Haag e.o. hebben hem al in hun hart gesloten. De Global The Hague City app. Een handige tweetalige (Engels en Nederlands) app(licatie) die je op je smartphone of tablet met een vingertop aan het werk kunt zetten. Na het succesvol bundelen van krachten tijdens het VNG diner (1800 gasten) op het Malieveld en recentelijk het jaardiner van de Stichting ALS (500 gasten) in het Steigenberger Kurhaus weten de hotels elkaar opnieuw te vinden bij de lancering van deze glossy app. “Alle 25 hotels binnen onze vereniging nemen deel in het project omdat we erin geloven. Zie het als een digitale conciërge waarmee we gasten voor aankomst in onze hotels al kunnen laten zien wat de stad Den Haag en ook Scheveningen in petto heeft. Restaurants, musea, te veel om op te noemen. Nog belangrijker, we bieden een up to date overzicht van wat er tijdens het verblijf van de gast te doen is in onze stad. Een mooie aanvulling op de vanzelfsprekende, persoonlijke aandacht en service gedurende het verblijf”, zeggen hoteldirecteuren en tevens bestuursleden Arwin Paulides (Carlton Ambassador), Erwin M. Bruyn (Steigenberger Kurhaus) en Vincent Pahlplatz (Crowne Plaza Promenade).
De (gratis) app wordt eind mei officieel gepresenteerd. Hotelgasten, die geen smartphone of tablet hebben, kunnen vaak in de hotellobby gebruik maken van een tablet waar de app, in de lay out van het specifieke hotel, op staat. Arwin Paulides: “Wij verwachten dat een groot deel van de 1,2 miljoen hotelgasten uit de hele wereld, die naar Den Haag willen komen, deze app gratis zullen downloaden. De hotels kunnen de link hiervoor al meesturen met de kamerbevestiging”. Met pagina’s over internationale organisaties en ambassades is de app tevens handig voor de 40.000 expats die hier verblijven.” De hotels verwachten dat, na de “Haagse” primeur, deze app een grote vlucht gaat nemen