08/06/2026
Sist søndag var jeg med en gruppe ledet av rabbi Yehuda Glick opp på Tempelhøyden. Det er en spesiell opplevelse å gå opp der, til det aller helligste stedet for jødene. For kristne, som også tror på Guds ord, har ikke stedet vi ber så mye å si som i den gamle pakt. Da Jesus døde revnet det tykke forhenget inn til det aller helligste i to, fra øverst til nederst. Dette viste oss at Den Hellige Ånd ikke er begrenset av sted, men er overalt. Og Guds Ånd er i hver av oss som tror.
Sist søndag var jeg med en gruppe ledet av rabbi Yehuda Glick opp på Tempelhøyden. Det er en spesiell opplevelse å gå opp der, til det aller helligste stedet for jødene. For kristne, som også tror på Guds ord, har ikke stedet vi ber så mye å si som i den gamle pakt. Da Jesus døde revnet d...