Ranum Film

Ranum Film Produksjon av film og tv

Tid for en oppsummering av juni og juli! Selv om det har vært få oppdateringer, så har det vært veldig mye å gjøre i som...
29/08/2017

Tid for en oppsummering av juni og juli! Selv om det har vært få oppdateringer, så har det vært veldig mye å gjøre i sommer.

I juni gjorde vi blant annet stream fra Mjøskonferansen for Oppland Arbeiderblad, med to kameraer og grafikk. Her gikk vi for en enkel løsning med et statisk kamera, og et fjernstyrt kamera.

Og rett etter konferansen var ferdig gikk vi i gang med Mjøsfestivalen, hvor vi gjorde storskjerm og stream fra NM i marsjering. Her ble det 3 kameraer, og vi fikk testet kuben i Fjellhallen for første gang.

Vi tok også en tur innom Fredagsrevyen på Kaffka, hvor de leverte et veldig bra sommershow.

Juli ble avsluttet med livesending før og etter premieren på Sommerslagere, hvor vi også gjorde intervjuer i forkant av sendingen. Det ble to kameraer på den første sendingen, før vi gikk live med et håndholdt kamera etter showet. Her bygde vi også opp regikontroll inne i bilen, siden været ikke var helt på vår side.

Vi har også sendt et tosifret antall fotballkamper i løpet av sommeren, og det er fortsatt mange sendinger igjen denne sesongen.

August har vært en veldig travel måned, så der kommer det et eget innlegg!

Nå er det tid for en oppdatering igjen, og i mai ble det mye forskjellig.Måneden startet med to dager i Sigdal, hvor vi ...
18/06/2017

Nå er det tid for en oppdatering igjen, og i mai ble det mye forskjellig.
Måneden startet med to dager i Sigdal, hvor vi leverte utstyr og filmet revy og teater. Der ble det levert to kameraer, og lydmikser for multitrack opptak av teateret.
Etter turen til Sigdal ble det noen dager i Hunn kirke, hvor vi gjorde AV avvikling under foreldremøter for årets konfirmanter. Her ble det vist en forestilling som handler om den røde tråden i bibelen, og det var mange videoer som skulle spilles av.
Etter dette gikk det for det meste i jobbing for Oppland Arbeiderblad, hvor det ble mange fotballkamper og et fotballmagasin. På 17. mai ble det fire livesendinger for OA, både fra Gjøvik og Raufoss. På Gjøvik sendte vi fra barnehagetoget, skoletoget og russetoget. På Raufoss sendte vi fra 17. mai fyrverkeriet.
For første gang sendte vi også fra CC løpet på Gjøvik for OA.
Mai ble avsluttet med jobbing på en konferanse på Lillehammer.

I juni gikk turen til Beitostølen de første dagene, og produksjon av Fjellmaraton. Her ble det en produksjon med 2 kameraer i målområdet, og dronemateriale fra starten opp på fjellet. Så fort de siste løperne kom i mål rigget vi ned og dro til Fagernes. Der sendte vi Valdres mot Gjøvik i 3. divisjon, og det ble en spennende kamp. Vi har også sendt flere kamper fra Raufoss i juni, og turnering på Reinsvoll.
Tidenes første livesendte kamp i 6. divisjon ble også gjort med Vardal mot Skreia.
I 5. divisjon sendte vi lokaloppgjøret mellom Kolbu og Toten, som endte med 3-1 seier til Kolbu.
Og vi har vært tre dager på fylkestinget på Fagernes med livesending, før det går inn i en ny uke med flere forskjellige produksjoner.

April er over, og her kommer en liten oppsummering:Det startet med noen dager som tekniker på felles fylkesting på Hafje...
02/05/2017

April er over, og her kommer en liten oppsummering:
Det startet med noen dager som tekniker på felles fylkesting på Hafjell. Etter dette gikk det over til fotball, hvor vi sendte to kamper i påsken, i tillegg til å lage fotballmagasin for Oppland Arbeiderblad. Seriestart var uka etter påske, og dermed kom årets første kamp i PostNord-ligaen.
Etter første seriekamp gikk vi inn i en veldig aktiv uke, som startet med Gullrutens Fagpris. Her var det som teknisk assistent/TOM Ass. på den største produksjonen den norske TV skolen har.
Så fort vi var ferdige med Gullruten ble kursen satt mot Gjøvik, hvor det var tid for konfirmantfestival. Her ble det en 3 kameraproduksjon, hvor vi leverte det tekniske.
Og helt på slutten av uka ble det lokaloppgjør i fotball mellom Gjøvik-Lyn og Raufoss 2!

De siste ukene har vi jobbet med noen store produksjoner, hvor mars startet med tennisturnering på Gjøvik. Dette er andr...
22/03/2017

De siste ukene har vi jobbet med noen store produksjoner, hvor mars startet med tennisturnering på Gjøvik. Dette er andre gangen vi produserer en ITF turnering på Gjøvik, og med økende seertall i forhold til fjoråret. Utstyrsmessig brukte vi 3 kameraer, hvor hovedbildet var et statisk kamera høyt oppe for å få oversikt over hele banen. 2 dager med produksjon, og mange timer med bra spill.

I midten av mars jobbet vi på et veldig stort prosjekt, hvor det ble levert en kameraoperatør. Første delen av jobben var i en lift ved startstreken av årets birkebeinerritt på Rena. Etter starten reiste vi ned igjen til Lillehammer for å dekke målområdet. Dette var en stor produksjon, hvor mange nasjonaliteter samarbeidet for å dekke et stort geografisk område.

Utenom dette har vi gjort flere fotballkamper for Oppland Arbeiderblad, og det begynner å nærme seg seriestart.

Tid for en oppsummering av februar! Februar startet med Nordek Fagmesse, hvor vi leverte kameraoperatør, kamera, kabling...
01/03/2017

Tid for en oppsummering av februar! Februar startet med Nordek Fagmesse, hvor vi leverte kameraoperatør, kamera, kabling og intercom.
Rett etter var det tid for NM på Lygna, hvor vi jobbet for arenaproduksjonen. Kameraoperatør en dag, og tre dager som VB producer. I tiden før NM jobbet vi også mye med promomateriale til sosiale medier, og NM ble et stort prosjekt for Ranum Film. Vi har blant annet vært på Hadeland Glassverk og filmet premieproduksjon, og fått mye fint materiale fra Hadeland Luftfoto!

Vi har også vært med på en helg med Hekta på Håkons Hall, hvor Ung Produksjon leverer teknikken og bemanning. Her gjorde vi litt lyd, og det ble en runde på håndholdt-kamera på avslutningsshowet!
Utover dette har vi jobbet med fylkestingsmøte i Oppland og sendt årets første fotballkamp for Oppland Arbeiderblad.

05/02/2017

Nå er NM snart over, og det betyr slutten på et stort prosjekt! Vi har laget filmmateriale til NM, i godt samarbeid med Hadeland Luftfoto. Her kan man se promofilmen, som viser hele regionen! I tillegg til dette har vi laget diverse filmer til Facebook, og jobbet med arenaproduksjon under NM.

På fredag var det klart for årets KickOff for konfirmantene på Gjøvik, og vi stilte med full rigg i Hunn Kirke. I år ble...
30/01/2017

På fredag var det klart for årets KickOff for konfirmantene på Gjøvik, og vi stilte med full rigg i Hunn Kirke. I år ble det 4 kameraer opp mot storskjermproduksjon, hvor vi også stod for bilderegi/miks denne gangen. Totalt sett ble det levert 3 kameraer, kabling og diverse overganger, intercom, opptaker og bildemikser fra Ranum Film.

Og på søndag tok vi turen til Hamar Kulturhus hvor Opera Opus hadde konsert. Her ble det en liten pakke med 2 kameraer hvor det ene bare var statisk.

Forrige uke var det tid for årets første store leveranse! Den ble gjort på Ringsakergallaen, som utvidet flerkameraprodu...
23/01/2017

Forrige uke var det tid for årets første store leveranse! Den ble gjort på Ringsakergallaen, som utvidet flerkameraproduksjonen betraktelig i år. I samarbeid med Sandmark Media som stod for bilderegi og deler av utstyret, ble dette en stor produksjon.

Nytt av året var også kommunens ønske om streaming. I stedet for at avisene skulle komme med egne kameraer, skulle kommunen stille med stream til de. Vi ble hentet inn på et tidlig tidspunkt for å hjelpe til med det tekniske rundt streaming, og bestilte utstyr til det.

Under produksjon leverte vi: 4 kameraer, bildemikser, opptaker, kabling og intercom. Totalt var det 7 kameraer i aksjon, fordelt på 8 posisjoner. Det ble også intervjuer i pausa fra foajeen i kultursalen, noe som gjorde utfordringen litt større i forhold til kabling.

Tid for en liten oppsummering av året!I år har vi jobbet med mye forskjellig, og året startet med blant annet Ungdoms OL...
31/12/2016

Tid for en liten oppsummering av året!
I år har vi jobbet med mye forskjellig, og året startet med blant annet Ungdoms OL. Der leverte vi film til dommerne i Hafjell, og utstyr til storskjermproduksjon i Fjellhallen.
Vi gjorde også streaming av tennis på Gjøvik, noe som var en av de første tennisproduksjonene i Norge på lang tid. Her fikk vi seere fra mange land, og arrangementet fikk mye omtale i media.
Etterhvert startet også fotballsesongen, og i år ble det produksjon av over 25 kamper. Flest kamper i 1. divisjon, men også mange kamper i lavere divisjoner.
Det ble også noen storskjermproduksjoner for KirkenMin på Gjøvik, og vi leverte kameraer til Trosopplæringskonferansen på Lillestrøm.
Godt nyttår!

En aktiv uke går mot slutten, og her er noe av det vi har gjort denne uken:Lørdag for en uke siden var det klart for åre...
20/11/2016

En aktiv uke går mot slutten, og her er noe av det vi har gjort denne uken:
Lørdag for en uke siden var det klart for årets CC Awards. Her stilte vi bare som kameraoperatør uten noe utstyr. Prisutdelingen ble avsluttet med en liten konsert med Gabrielle!
Samtidig den helgen gjorde vi 3 ishockeykamper med TV Skolen, hvor vi hadde rollen som teknisk leder.
Mandag gjorde vi opptak av sykehusdebatt for Oppland Arbeiderblad. Her ble det 3 kameraer, hvor alle ble tatt opp og klipt i ettertid, samtidig som vi hadde en live-klipp å gå ut ifra.
Og samme kveld ble det også en tur til Kolbu for å filme et opptak av et orkester!
Resten av uken har gått med til skole, hvor vi denne helgen produserer 3 håndballkamper, hvor vi har stått for grafikken, og avviklingen av denne!

I helgen var det tid for årets Gjøvikgalla, og vi var på plass med storskjermproduksjon og streaming for Oppland Arbeide...
11/11/2016

I helgen var det tid for årets Gjøvikgalla, og vi var på plass med storskjermproduksjon og streaming for Oppland Arbeiderblad. 3 Sony kameraer og 2 bildemiksere i aksjon for å levere både til salen og de som ikke tok turen til Fjellhallen. Og samtidig er det full produksjon av ishockey sammen med TV skolen på Lillehammer!

Forrige uke var vi på årets trosopplæringskonferanse i Lillestrøm, hvor vi leverte 4 kameraer, intercom og kabling. Stor...
26/10/2016

Forrige uke var vi på årets trosopplæringskonferanse i Lillestrøm, hvor vi leverte 4 kameraer, intercom og kabling. Storskjermproduksjon av 3 sceneprogram, hvor vi også stilte med kameraoperatør på håndholdt.
Dagen etter var vi på plass for skoleproduksjonen av Norge-Sverige U23. Her var vi på kamera 1/hovedkamera.
Og på søndag var det klart for siste hjemmekamp for Raufoss i årets OBOS Liga.

Adresse

Hunndalen
2827

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Ranum Film legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Ranum Film:

Del