31/03/2020
◻️ JUS'T ÅPNER BLOGG ◻️
Vi ønsker at Jus't skal være en arena hvor studenter kan fremme sine meninger og invitere til debatt. Ettersom det går noen måneder mellom hver publiserte utgave, vil det være temaer som er aktuelle i dag, som ikke kan vente til neste utgave med å bli omtalt. I lys av fakultetets vedtak om gjennomføring av eksamen våren 2020, har vi på forespørsel fra en student forsøkt å tilrettelegge for en hyppigere debatt. Vi har derfor opprettet en blogg på Juristforeningens nettside, hvor vi vil publisere innlegg innsendt av studenter på fakultetet. Dette kan sendes privat til en av redaktørene eller på mail til [email protected].
Innleggene som publiseres vil - med mindre annet fremgår - være enkelte studenters meninger, og ikke meninger uttrykt av Jus't som helhet. Vi er veldig glade for engasjement fra studenter, og ønsker å tilrettelegge for at dere kan benytte Jus't som en arena for å fremme deres meninger. Vi håper bloggen kan bidra til dette!
🖋 Første innlegg er innsendt av Peder Mæhle, student på 2. avdeling, som uttrykker sine bekymringer knyttet til vedtaket om bokstavkarakter på 6 og 8 timers hjemmeeksamen. Du finner innlegget ved å klikke på lenken.
Kjør debatt! 👏
I kjølvannet av vedtaket om eksamensformer og vurderingsuttrykk fattet av Det juridiske fakultet i UiT den 25. mars, har diskusjonen gått høyt i det juridiske studentmiljøet i Tromsø. Mange, deriblant også undertegnede, er med rette svært kritiske til vedtaket om bokstavkarakter, og ikke best...