AnetteVanlife

AnetteVanlife Anette🚙
PĂ„ vĂ€g genom livets vĂ€gskĂ€l & vyer. BerĂ€ttelse frĂ„n mitt husbilsliv 🌿

Husbilen har nu varit avstÀlld och pÄ vinterförvaring sen en mÄnad tillbaka. Jag har saknat att inte kunna köra nÀr det ...
23/11/2025

Husbilen har nu varit avstÀlld och pÄ vinterförvaring sen en mÄnad tillbaka. Jag har saknat att inte kunna köra nÀr det var fina höstdagar. Sen kom snön och det blev betydligt kallare ute och hade sÄklart Àven varit det i husbilen.
Jag funderar pÄ hur jag skulle vilja anvÀnda den nÀsta Är utan att stÀlla in den pÄ hösten.
Fyra mĂ„nader kvar till den kan hĂ€mtas ut sĂ„ till dess blir det att ha snö, kyla, sol ibland och blĂ„ himmel☀❄

DÄ Àr dagen kommer att lÄta min kÀra husbil fÄ lite vintervila. Efter att mÄnga Är önskat och tÀnkt sÄ köpte jag en husb...
26/10/2025

DĂ„ Ă€r dagen kommer att lĂ„ta min kĂ€ra husbil fĂ„ lite vintervila. Efter att mĂ„nga Ă„r önskat och tĂ€nkt sĂ„ köpte jag en husbil. Kanske ett tokigt beslut men ett av de allra bĂ€sta besluten jag tagit i mitt liv.đŸ™đŸ»đŸ’«
Dock har jag inte hunnit bo i den pĂ„ det viset jag velat dĂ„ livet och arbete kommit lite emellan. Även lite oförutsedda saker som det kan bli med en nĂ„got till Ă„ren kommen husbil.
Med vid de tillfÀllen jag anvÀnt den och sett mig omkring sÄ Àr kÀnslan och friheten helt underbar.
Den som vet vet đŸ™đŸ»đŸ„°
Ser fram emot att hĂ€mta ut den i mitten av mars men till dess blir det att elda brasa i den öppna spisen, tĂ€nda ljus och senare i Ă„r dricka glögg och kanske se en och annan snöflinga falla ner frĂ„n himmeln.❄
Lite andra projekt finns att pyssla med under Ärets mörkaste dagar men det hör inte hemma hÀr.
Se kanske till vĂ„ren nĂ„gonstans, till dess mĂ„ gott❀
̈rvaring — ïżŒ kĂ€nner sig kĂ€nslosam.

Beger mig österut för att sista helgen bo i min kÀra husbil innan den ska fÄ sin vintervila.Körde ca en timme och valde ...
24/10/2025

Beger mig österut för att sista helgen bo i min kÀra husbil innan den ska fÄ sin vintervila.
Körde ca en timme och valde sedan denna mycket fina plats. LÀtt att boka, betala, köra in och vÀlja ut plats dÄ det endast fanns 4 bilar pÄ 30-talet platser.

NÀra havet och just idag sÄ blÄste det rejÀlt.
Rofyllt och avkopplande att vaggas i stormen, ha ljus tÀnda och höra hur blÄsten dansar utanför.
Ser verkligen fram emot att kunna besöka denna plats nĂ€r det Ă€r varmare och mindre blĂ„st.😊

Tur att plats bokades för annars hade det kanske varit upptaget pÄ alla tre platserna. Riktigt bra stÀlle som levererade...
14/09/2025

Tur att plats bokades för annars hade det kanske varit upptaget pÄ alla tre platserna.
Riktigt bra stÀlle som levererade enligt informationen.
Har varit en fantastisk helg med skiftande vĂ€der och det Ă€r det som Ă€r charmen med husbil.đŸšâ˜”ïžâ˜€ïž
Åk dit vĂ€gen tar dig, stanna dĂ€r du kĂ€nner för det, njut av att det inte finns nĂ„gra mĂ„sten.đŸ’«
Promenad runt Abborrasjön och sedan kvĂ€ll med regnet som smattra mot taket, hur bra kan man ha det egentligen
lungt och stillsamt đŸ„°đŸ€©

Fortsatte resan österut och kom fram till en mycket vacker liten kyrka.Tid till eftertanke och tÀnde ljus för de som int...
08/09/2025

Fortsatte resan österut och kom fram till en mycket vacker liten kyrka.
Tid till eftertanke och tĂ€nde ljus för de som inte finns med mig lĂ€ngređŸ™đŸ»

Resan till Blekinge gick bra och kom fram till campingen som bokats.Kunde vÀlja plats och det blev pÄ nedre delen mot va...
08/09/2025

Resan till Blekinge gick bra och kom fram till campingen som bokats.
Kunde vÀlja plats och det blev pÄ nedre delen mot vattnet. Servicehus var i gott skick och vÀrdparet tillmötesgÄende och hjÀlpsamma.
Har Àtit och druckit gott, promenerat lÀngs med havet, samlat energi och njutit av lugnet och stillheten som denna plats innehöll. En plats om verkligen Àr vÀrd att besöka.
KĂ€nslan Ă€r obeskrivlig
 att jag fĂ„r möjlighet till detta.❀

Adress

Hamnplan 10
Sölvesborg
29495

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och lÄt oss skicka ett mail nÀr AnetteVanlife postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att anvÀndas för nÄgot annat ÀndamÄl, och du kan nÀr som helst avbryta prenumerationen.

Dela