29/05/2026
65 yıl sonra hâlâ "misafir" mi?
Almanya'ya işçi olarak giden ilk kuşağın üzerinden altmış yılı aşkın zaman geçti.
Bugün Avrupa'da milyonlarca Türkiyeli yaşıyor.
Oy kullanıyor.
Vergi veriyor.
İş kuruyor.
Siyaset yapıyor.
Peki neden hâlâ birçok tartışmada "misafir" muamelesi görüyorlar?
Köln'de düzenlenen Hdf Sosyaldemokrat Halk Dernekleri 42. Genel Kurulu'nda verilen en güçlü mesaj buydu:
**"Misafir değil, eşit kurucu ortak."**
Tartışmanın merkezinde ise şu başlıklar vardı:
• Almanya'da yükselen aşırı sağ
• Çifte vatandaşlık hakkı
• Ayrımcılıkla mücadele
• Eşit yurttaşlık
• Demokratik temsil
Belki de artık soru değişmeli.
Göçmenler Avrupa'ya ne kadar uyum sağladı?
yerine...
**Avrupa, kendi vatandaşlarını ne kadar eşit görüyor?**
Yazının tamamı
https://politus.com.tr/misafir-degil-esit-kurucu-ortak/
👇 Sizce Avrupa'daki Türkiyeliler hâlâ "göçmen" olarak mı görülüyor, yoksa artık Avrupa toplumlarının kurucu unsurlarından biri mi?