10/06/2026
Toplumlar, yaşamalarını biraz gerici olmalarına, ölümlerini de kategorik, tümden gerici olmalarına borçludur. Kişi, nasıl ki doğumunun bilincinde değildir, ölümünün bilincindedir; toplum da, doğumunun bilincinde olup ölümünü hiç aklına getirmeden yaşar. Keşke kişi olacağımıza, toplum olsaydık! Ölümü hiç aklımıza getirmeden, sürünür giderdik şunun şurasında! (İşte bu tümden gerici bir program). Özellikle devlet, yani toplumun gerici kalıbı, öleceğini düşünmemekte büyük ustadır, diyebilir miyiz? Diyemeyiz, çünkü o zaman 'Her kim ki Devletin ölümünü isteye, boynu vurula vesselâm!' ifadeli fermanları ve aynı şey demek olan kanunları kim yorumlayıp yerine oturtabilirdi. 'Benim ölümümden söz edersen gözünü oyarım!' diyor her devlet. İnsan insanın kurdudur (Homo homini lupus). Devlet kurtların en keskinidir. (Latincesini henüz bulamadım).
Amazon'dan Satın Al:
https://www.amazon.com.tr/dp/6052325275