08/01/2024
‘’EN DÜŞÜK EMEKLİ AYLIĞI, ASGARİ ÜCRET GİBİ, ASGARİ EMEKLİ AYLIĞINA DÖNÜŞTÜ’’
Bir TV ekranlarında yayınlanan Oya Pardak ile Artı Bir Gündem programına konuşan Sözcü Gazetesi ekonomi muhabiri Erdoğan Süzer, emeklilerin ek zam beklentisine dair çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Süzer, ‘’5 bin liralık ikramiyeyi ilk önce çalışmayan emeklilere daha sonra ise gelen tepkiler sonucunda, tüm çalışan emeklileri kapsayacak şekilde verdiler. Şimdi ise 13.3 milyon emeklinin tamamını kapsayacak bir düzenleme gelmesi gerektiğini düşünüyorum. Hazine ve Maliye Bakanlığı enflasyon politikasını daha çok çalışanlar üzerinden yürütmeye başladı. Ancak seçim dolayısıyla bunu, bu dönem uygulamayabilirler. Eğer bu zam, 7 bin 500 liralık en düşük ücretin yukarı çekilmesiyle sınırlı olursa da, emekliler arasındaki adaletsizliğin daha da artmasına neden olunur. Çünkü insanlar diyor ki ‘Ben yıllarca yüksek düzeylerde prim ödedim. Ancak bugün çok daha düşük prim ödeyen emeklilerle aynı maaşı alıyorum.’ Sistem zaten ne kadar çok prim ödenirse, o kadar yüksek gelir elde etmeye dayalı bir şekilde işler. Şimdi uygulanan sistemdeyse, en düşük emekli aylığı, taban aylığına dönüştü’’ diye konuştu.
‘’ASGARİ EMEKLİ AYLI OLUŞTURULDU’’
Öte yandan Süzer, ‘’Tıpkı asgari ücret gibi asgari bir emekli aylığı ortaya çıktı’’ şeklinde mevcut sistemi yorumladı ve sözlerini şöyle sürdürdü, ‘’En düşük ücret olan asgari ücretin etrafında, nasıl ki bir toparlanma oluşuyorsa, en düşük emekli aylığı etrafında da bir toparlanma, birikme olmaya başlayacak. Asgari ücret, insanların hayatta kalmasını sağlayacak olan minimum ücrettir. Herkes bu ücreti alacak diye bir şey olmamalı. Emekli aylığında da en düşük emekli aylı ise yaşam standardı şeklinde belirlenmeli. Ancak bu, prim ve primin karşılığı olarak belirlenmeli. Aksi takdirde yeni sorunların ortaya çıkmasına neden olursunuz.’’