09/06/2026
SİYAD’DA TARİHİ KONGRE: SELÇUK ÇELİKER GENEL BAŞKAN SEÇİLDİ
Sinop İli ve İlçeleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği (SİYAD) 15. Olağan Genel Kurulu, Sultanbeyli Belediyesi Kapalı Spor Salonu’nda büyük bir katılımla gerçekleştirildi. SİYAD tarihinin en yüksek katılımlı genel kurullarından biri olarak kayıtlara geçen kongre, adeta demokrasi şölenine dönüştü.
3 BİNİ AŞKIN KATILIM
Sinoplu hemşehrilerin yoğun ilgi gösterdiği genel kurulda delege ve üyelerden oluşan 3 binin üzerinde katılım gerçekleşti. SİYAD tarihinde ilk kez bir kapalı spor salonunda düzenlenen kongrede tribünler tamamen dolarken, salonda birlik, beraberlik ve hemşehrilik ruhu hakim oldu.
801 DELEGE OY KULLANDI
Toplam 881 delegenin bulunduğu genel kurulda 801 delege sandığa giderek oy kullandı. Kullanılan oyların 800'ü geçerli sayılırken, seçim büyük bir olgunluk ve demokratik atmosfer içerisinde tamamlandı.
Yapılan sayım sonucunda;
• Recep Tangal: 388 oy
• Selçuk Çeliker: 412 oy
Bu sonuçlarla Selçuk Çeliker, SİYAD'ın 15. dönem Genel Başkanı seçildi.
ADAYLARDAN BİRLİK VE BERABERLİK MESAJLARI
Genel kurul süresince söz alan başkan adayları, yaptıkları konuşmalarda Sinop ve Sinoplular için hizmet etmenin önemine vurgu yaptı. Her iki aday da seçimlerin dostluk, kardeşlik ve dayanışma içerisinde geçmesinden duydukları memnuniyeti dile getirirken, seçim sonrasında da SİYAD çatısı altında birlik ve beraberliğin korunması gerektiğini ifade etti.
DİVAN BAŞKANLIĞINI MEHMET ERSOY YAPTI
Kongrenin divan başkanlığını geçmiş dönem İçişleri Bakan Yardımcısı Mehmet Ersoy üstlendi. Genel kurulun sağlıklı ve düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlayan divan heyeti, delegelerin iradesinin eksiksiz şekilde sandığa yansıması için titizlikle görev yaptı.
SULTANBEYLİ BELEDİYE BAŞKANI ALİ TOMBAŞ DA KATILDI
Genel kurula katılan Ali Tombaş, yaptığı konuşmada kongrenin SİYAD camiasına ve tüm Sinoplulara hayırlı olmasını temenni etti. Sultanbeyli Belediyesi olarak sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını önemsediklerini belirten Tombaş, Sinopluların ortaya koyduğu birlik ve dayanışma tablosunun örnek teşkil ettiğini ifade etti.
SİYAD TARİHİNE GEÇEN KONGRE
Katılım oranı, coşkusu ve demokratik atmosferiyle dikkat çeken 15. Olağan Genel Kurul, SİYAD tarihine geçen organizasyonlardan biri oldu. İlk kez bir kapalı spor salonunda gerçekleştirilen kongrede tribünlerin tamamen dolması, Sinopluların derneklerine olan bağlılığını ve SİYAD'a verdiği değeri bir kez daha gözler önüne serdi.
Seçimlerin ardından oluşan tablo, kazananın yalnızca bir aday değil, SİYAD ve Sinop camiası olduğunu gösterdi. Yeni Genel Başkan Selçuk Çeliker ve yönetiminin önümüzdeki dönemde Sinoplular arasındaki birlik, beraberlik ve dayanışmayı daha da güçlendirecek çalışmalara imza atması bekleniyor.