22/05/2026
Aybastı Perşembe Yaylası’nda yürütülmek istenen maden arama faaliyetlerine ilişkin açılan davada, Ordu İdare Mahkemesi tarafından yürütmenin durdurulmasına karar verilmiştir.
Mahkemenin vermiş olduğu bu karar; doğanın, yaşam alanlarının ve kamu yararının korunması adına son derece önemli bir hukuki kazanımdır.
Perşembe Yaylası’nın eşsiz ekolojik yapısını tehdit eden faaliyetlere karşı verilen bu karar, çevre hakkının anayasal güvence altında olduğunun da açık bir göstergesidir.
Sürecin başından bu yana hukuki ve demokratik mücadeleyi kararlılıkla sürdüren tüm halkımıza, sivil toplum kuruluşlarımıza ve duyarlı kamuoyuna teşekkür ediyor; yaşam alanlarımızı korumaya yönelik mücadelemizi aynı kararlılıkla sürdürmeye devam edeceğimizi kamuoyuna saygıyla bildiriyoruz.
Ulubey’den Ünye’ye, Fatsa’dan Kabadüz’e, Aybastı’dan Korgan’a kadar ilimizin dört bir yanında maden ruhsatları kapsamında yürütülen ÇED süreçlerinde; çevrenin, doğal yaşamın ve vatandaşlarımızın anayasal haklarının korunması konusunda yüce Türk yargısına olan güvenimiz ve inancımız tamdır.
Bu karar, Kurban Bayramı öncesinde bizlere verilen önemli bir müjde niteliği taşımaktadır. Ancak sevincimizin yanında aklımızdaki soru hâlâ güncelliğini korumaktadır: Sırada hangi ilçemiz, hangi maden ruhsat sahası ve hangi yaşam alanımız sondaj faaliyetlerinin hedefi olacaktır?
Doğamızı, suyumuzu, toprağımızı ve geleceğimizi korumak adına hukuki ve demokratik mücadelemizi kararlılıkla sürdürmeye devam edeceğiz.
Sevgi, saygı ve hürmetlerimle.
Abdülaziz Özen
Ordu Doğa ve Ortak Akıl Platformu
Dönem Koordinatörü