القصة

القصة إشتياق IshtiaqMag official page . Ishtiaq Magazine official page is the leading luxury life style magazine for the modern Arab woman. Visit www.Ishtiaq.com

انتي مين وايه حكايتك.. وايه جابك هنا في الوقت دامسحت المياه من على شفايفها وقالتانا كنت راجعه من بيت خالتي وركبت تاكسيوا...
10/03/2025

انتي مين وايه حكايتك.. وايه جابك هنا في الوقت دا
مسحت المياه من على شفايفها وقالت
انا كنت راجعه من بيت خالتي وركبت تاكسي
والسواق طلع ابن حرام... كان بيبصلي بنظرات مش تمام
واول ما عدينا في منطقة مقطوعه لقيته هدا
وقالي ما تيجي تقعدي هنا جنبي

قولتله لا انا كدا كويسه وبعدين انت هديت ليه؟
ها لا دا عشان المطب
بس هنا مفيش مطبات.. لو سمحت اتحرك بسرعه
انا مش عايزه اتاخر اكتر من كدا

ايه هي السهره شكلها هتحلوا ولا ايه
طب ما تسيبك من االي انتي رايحالهم
وانا هراضيكي واعمل معاكي الصح ومش هنختلف
انت ايه اللي بتقوله دا يا حيوان.. اقف هنا ونزلني
اقف فين احنا لسه سهرتنا صباحي
بقولك وقف ياما هرمي نفسي من العربية

طب ما توريني كدا لو جدعه
فتحت الباب ونطيت من العربية.. وقعت وقومت بسرعه
عشان اهرب منه لقيته لف بالتاكسي وفضل يطاردني
لغاية ما تعبت من الجري والم الوقعه ومحستش
بنفسي غير وانت بتفوقني

طيب الحمدلله انك بخير
انا متشكره ليك يا..
أسعد.. اسمي أسعد

وانا سميحه.. مديت ايديها فسلمت عليها.. تشرفنا
عيونا تلاقت لحظات قبل ما تسحب صوابعها بلطف من كفي
انتبهت وقولت
احم.. طب انتي ايه اخرك كدة وكنتي رايحه فين
صاحب الشغل كانت الست مراته بتولد
وانا كنت لوحدي في المحل ومش معايا المفاتيح اقفل المحل
اضطريت استنى لما يرجع.. وجالي وهو مبسوط
ان ربنا رزقه بالولد اللي كان بيتمناه وقالي اسف يا سميحه
بس كان لازم اطمن عليهم
ولا يهمك يا استاذ حمدلله ع سلامة المدام
والف مبروك ع المولود الجديد.. يتربى في عزك
قالي خلاص انتي بكره اجازه ومصروف ليكي
مكافاة نص شهر كمان

كنت طايره من الفرحه لولا السواق الرمه دا نكد عليا

طيب انا بيتي قريب من هنا تعالي ارتاحي
بدل وقفت الشارع كدا

اخص عليك وانا اللي بقول انك محترم
تقوم تطلع كدا

لا ياستي انتي فهمتي ايه بس
انا اقصد تعالي ارتاحي وكلي لقمه
لحد الصبح.. لان هنا مفيش مواصلات والليل طويل
وانا استحاله اسيبك تباتي في الشارع

بصت للدبلة في صباعي وقالت بس كدة
خطيبتك هتزعل لو عرفت ان في وحده غريبة دخلت شقتك
يا ستي ما تزعل كدة كدا احنا كل يوم خناق مع بعض

اتفضلي برجلك اليمين..
و اول ما دخلت ..


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

من ليلة كتب الكتاب ومدخلش أوضتى ولا حتى بيكلمنى  جولتلك أجتلها مانعتينى ردت والدتها بفحيح كالأفعى : وأيه رأيك في الى يخل...
10/03/2025

من ليلة كتب الكتاب ومدخلش أوضتى ولا حتى بيكلمنى
جولتلك أجتلها مانعتينى
ردت والدتها بفحيح كالأفعى : وأيه رأيك في الى يخليه يكرهها في اليوم الى جبلت تدخل فيه الدوار
نظرت ساره بعدم فهم : مش فهاكى جصدك أيه
تبسمت نفيسه بخبث قائله : حبايه من الى كان بياخدهم المحروق راجحى هتخرجه عن شعوره وهي وحظها بجى
نظرت ساره بفهم تقول : بس يونس مالوش في الحبوب ولا حتى بيشرب سجاير كيف راح يحصل أكده
ردت نفيسه وهي تتجه للخروج من الغرفه بتبسم : دى شغلانتى سيبها عليا وخليكى بعيد أنتى
فرحت ساره تهذى قائله : أنتى الى بدأتى وخطفتى منى يونس،، هو كان ليا من الأول لو مش أنتى الى بتغويه وبتسحرى له عمره ماكان هيبعد عنى، دا بيعشقنى عشق يونس مش زى راجحى وهتسيطرى عليه يونس راچلى وبيعشجنى وهيفوق من سحرك له.
بالأسفل نزلت نفيسه تنادى على أنهار الخادمه تأمرها بأمر ما
لتوافقها وستنفذ ما قالته في أقرب فرصه ولو كان الليله أفضل ..
ليلا كان يونس يجلس بالمندره يعكف على قراءة بعض أبحاث الطلبه لديه بالجامعه
لينادى على احدى الشغالات لتأتى أليه أحداهن
ليقول لها : لو سمحتى أعملى لى كوباية شاى
ذهبت الخادمه لتفعل له ما يريد
أستغلت أنهار أنشغال الخادمه بالاتيان بكوب ماء ووضعت تلك الحبه بل حبتان في كوب الشاى دون ان تراها الخادمه
وضعت الخادمه كوب الشاى وجواره كوب الماء وذهبت الى يونس بالغرفه ووضعتهم أمامه قائله
_ الشاى يا يونس بيه
رد يونس :متشكر روحى أنتى
غادرت الخادمه
بعد دقيقه أمسك يونس كوب الشاى يحتسيه الى أن أنتهى.

أفزعها عندما دخل الغرفة واقترب منها، لتنهض من على تلك الأريكه تنظر له بذهول
لتحاول بلسانها عله يبتعد عنها
_ بعد عنى يا يونس أنا بكرهك بعد لأجتل نفسى
رد يونس : وماله أبجى أجتلى نفسك بعد ما أخد منك الى عاوزه لازمن قصاد كرهك ليا تشيلى بحشاكى نسل الهلاليه
_ لو مبعدتش عنى هجتل نفسى مستحيل يحصل الى بتجول عليه
لم يرد عليها مازال العڼف منه لها لكن في لحظه تبدل كل هذا العڼف حين سقط جسده عليها لا يتحرك يشعر پألم كبير بصدره
يتنفس بصعوبه شعرت بأنفاسه الثقيله على عنقها
لتدفعه عنها ليهبط على الفراش
رفعت رأسها تنظر له وجدته غير قادر على الحركه يضع يده يدلك صدره بضعف يحاول التنفس
نهضت سريعا وأرتدت ثياب أخرى فوق تلك التي مزعها وخرجت مسرعه من الغرفه...


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

__مستحيل اتجوزه ! قالتها ورد وهي بتبص لمرات ابوها بعصبيه فردت مرات الاب بغلظه بقولك ايه يابت انتي هتتجوزيه يعني هتتجوزيه...
10/03/2025

__مستحيل اتجوزه !
قالتها ورد وهي بتبص لمرات ابوها بعصبيه فردت مرات الاب بغلظه
بقولك ايه يابت انتي هتتجوزيه يعني هتتجوزيه سواء برضاكي او ڠصب عنك ولا انتي عاوزه ابني يتحبس عشان السنيوره مش موافقه
مايتحبس ولا يغور في داهيه هو ابنك يعمل العمله وانا البسها !
مرات الاب پحده
ده ال عندي هتتجوزي ايهم بيه وخلص الكلام مش عارفه انتي رفضاه علي ايه ده مال وجاه وجمال
ورد برفض
مش هتجوزه يا مرات ابويا محدش بال لابنك يروح ېختلس من الحسابات
مرات الاب بلا مبالاه
ابني يعمل ال هو عاوزه وصدقيني لو متجوزتيش ايهم بيه عمرك ما هتعرفي مكان اختك
ورد بصت لمرات ابوها بعنين مليانه دموع
حرام عليكي انتي بتعملي معايا كده ليه انا عاوزه اكمل تعليمي والاقي اختي ونعيش في حالنا مش كفايه مشغلاني خدامه ليكي ولابنك طول اليوم !
مرات الاب باشمئزاز
بقولك ايه يابت انتي شغل الصعبنيات ده مش عليا كتب كتابك علي ايهم بيه الخميس الجي يلا غوري اخفي اعملي الغدا
خلصت مرات ابوها كلامها وسابتها قاعده علي سريرها بټعيط پقهر وهي نفسها ..
في قصر كبير وفخم وجوه اوضة الرياضه المخصصه ليه كان بيمارس تمارينه الشاقة وبيحاول يخرجها من دماغه لكن مش عارف من ساعة ما شافها وهو مش بيفكر في حاجه غيرها ....
افتكر لما شافها اول مره..
كان قاعد في مكتبه جوه شركته بيراجع اوراق خاصه سمع صوت الباب بيخبط فقال بخشونه
ادخل
دخل قائد الحرس بتاعه وقاله
ايهم بيه عرفنا مين ال اختلس الفلوس
رفع ايهم عينه من علي الملف وبصله ببرود وقال
ومستني ايه مجبتوش قدامي ليه ولا رميته في اي مخزن من المخازن بتاعتنا
بلع الحارس ريقه بصعوبه وقال بتوتر
مهو

اصلا يباشا
رفع ايهم حاجبه ووقف وقفل الملف ورماه علي المكتب وقاله
اصلا
اسكريبت وردتي للكاتبة سمسمة سيد كامل
الحارس بړعب
انا بعت حد يجيبه فعلا يباشا لكن مكنش موجود في اي مكان بيتردد عليه
بصله ايهم بصه رعبته وقال بهدوء يخوف
يعني قدر يهرب منكم
الحارس وهو بيحاول يبرر
يباشا انا اول ما عرفت بعت رجالتنا تجيبه ع طول لكن شكله عرف فا اختفي
شد ايهم جاكت بدلته وهو بيبص لقائد الحرس بتاعه
رجالتك بقت نايمه علي ودنها ومتنفعش للشغل يا كامل
كامل حاول يتكلم لكن قاطعه ايهم پحده وهو رايح ناحية الباب
ابعتلي عنوان بيته مش عاوز اسمع كلام كتير
خلص ايهم كلامه وخرج من اوضة المكتب ووراه كامل لحد ماخرج من الشركة خلص وركب عربيته لقي كامل رايح يطلع في عربية الحرس المخصصه لحمايته فشاورله ببرود وقال
مش عاوز حد معايا ابعتلي العنوان
ومع اخر كلمه قالها شغل عربيته وساقها بسرعه چنونيه ناحيه العنوان ال وصله ..
بعد نص ساعة
وقف ايهم يبص لباب البيت القديم وللسلم المكسر باحتقار مد ايده وخبط علي الباب بقوة ..
سمع صوت رقيق من وراه
ايووه ايووه جاايه اهوو
ثواني والباب اتفتح وخلي ايهم يحبس انفاسه من جمال الحوريه ال قدامه شعر طويل بني وعنين واسعه خضره وبشره بيضه ومناخير وشفايف صغيرين وخدودها المدورين الحمر وجسمها المتقسم الباين من رغم من عبايتها الواسعه اللي لبساها كلن بيبصلها بانبهار من جمالها ومخدش باله انه واقف متنح متكلمش وهي واقفه قدامه تزعق فيه
فاق علي صوتها
وبعدين بقي في الاشكال ال مايعلم بيها الا ربنا ال بتتحدف علينا دي عاوز ايه يا جدع انت واقف مبلم كده ليه
بصلها ايهم باحراج
حاول يداريه ورا صوته الواثق
وليد
هنا يشاطره
نفخت ورد بضيق وقالت
ايه شاطره دي شايفني عيلة قدامك
ايه اللماضه اللي انتي فيها دي وليد هنا
اقف عوج واتكلم عدل يا جدع انت ايه شاطره ولماضة ايه الاسلوب ده انا ليا اسم
والسنيوره اسمها ايه
وانت مالك ياشاطر
بصلها ايهم بدهشه وشاور علي نفسه
انا شاطر انتي مش عارفه بتتكلمي مع مين يابت انتي!
ارتشع جسم ورد پخوف من نبرته وقالت بتلعثم
ايوه انت عاوز ايه دلوقتي يعني !
بصلها ايهم بانتصار من خۏفها وقال
وليد فين
معرفش
اومال مين يعرف !
معرفش حد قالك اني واصيه عليه ويلا بقي اتفضل من هنا
جت ورد تقفل الباب لكن ايهم حط رجله ومنعها تقفله وقبل ما تعترض كان وقال اسكريبت
جميله ولمضه وشرسه خليط مميز وانا بعشق التميز ايهم الهواري احفظي الاسم ده كويس عشان هيتربط باسمك باقي عمرك
خلص كلامه وسابها وسط دهشتها ومشي ...
فاق من تفكيره علي صوت موبايله ال بيرن مسكه ورد علي المكالمه وكانت السكرتيره بتبلغه بمعاد الاجتماع ..
ابتسم وهو بيفتكر عيونها ال جننته وانها خلاص هتبقي ليه وعلي اسمه كمان يومين
بعد يومين وبعد ما تم كتب الكتاب
كانت ورد واقفه وشها للارض بتحاول متعيطش سمعت صوت خطواته بتقرب منها ...
قرب ايهم منها وهو حاطط ايده في جيوبه الاتنين وبيبصلها بشغف قال بصوت رجولي هادئ
مبروك يا حرمي المصون
همست ورد بصوت واطي
الله يبارك فيك

مد ايهم ايده بيرفع وشها فانتفضت ورجعت لورا وهي بتبصله پخوف رفع ايده الاتنين وهو بيحاول يهدي خۏفها ال خلا قلبه يوجعه
اهدي يا ورد
انا عاوزه اروح اوضتي
اوضتك في ليلة
زي دي تقصدي اوضتنا
لا اوضتي انا عاوزه اوضة لوحدي
وده ليه
فركت ورد ايدها بتوتر وقالت
انا لسه معرفش عنك حاجه فالو سمحت محتاجه اوضه لوحدي لحد مااعرفك كويس
لا
مكانك جمبي يا وردتي مش بعيد عني
فتحت ورد عنيها وبصتله
وردتك
ابتسم ايهم وهز دماغه
ايوه وردتي هديكي وقتك لحد ما تاخدي عليا انتي من دلوقتي مش مجبره علي حاجه ليكي حرية الاختيار يا وردتي
خلص ايهم كلامه دخلوا فشاورلها ايهم علي اوضه الهدوم وقال
تقدري تاخدي هدوم مريحه ليكي من هنا وتدخلي تاخدي شاور
هزت ورد راسها وراحت ناحية الاوضه اخدت منامه قطن ودخلت اخدت شاور وخرجت ..
كان ايهم غير هدومه وقعد ببنطلون اسود مريح
وقفت ورد عند باب الحمام بخدود حمرا من الكسوف وقالت وهي بتحاول
اسكريبت وردتي للكاتبة سمسمة سيد كامل
ممكن تيجي ننام انا مبعرفش انام غير كده
هنام فين
شاور ايهم علي السرير جمبه وقال
جمبي قولتلك مكانك جمبي
ايهم بيه لو سمحت سيبني
ضحك ايهم وهو بيقول بهمس
في واحده تقول لجوزها ايهم بيه
احمر وش ورد بكسو


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

حذيفة بجنون: افهم بس يا امي انتي ازاي تعملي كدة… ازاي تديهم معاد من غير ما تعرفيني… انتي بتدبسيني صح..فريدة بصوت واطي: ا...
10/03/2025

حذيفة بجنون: افهم بس يا امي انتي ازاي تعملي كدة… ازاي تديهم معاد من غير ما تعرفيني… انتي بتدبسيني صح..
فريدة بصوت واطي: اهدي بس يا ابني… انا اعمل ايه الست امه كلمتني وقالتلي جايلك اقعد معاكي اقولها لا… ولما جات جابت ابنها وجوزها وعايزين يقابلوك.. انا اعمل اطردهم…
حذيفة بغضب: استغفر الله العظيم. روحي يا امي خاليني اغير هدومي وشوفيهم لحد ما اجي. روحي ربنا يسامحك..
فريدة بتأفف: يووووه.. انت حمقي اوي.. عيلة وجالها عريس.. ايه الدنيا خربت..
حذيفة بعصبية: يا امي الله يرضى عليكي سبيني دلوقتي…

خرجت فريدة وحذيفة رايح جاي زي المجنون…
چويرية قاعدة في أوضتها بتعيط مش عارفة هتعمل ايه. وايه القرار الصح!
هي بالنسبة ليه ايه؟
هو بالنسبة ليها ايه؟
هو حبيب فعلا ولا مجرد ابيه حذيفة وبس؟
والعريس ده هتوافق عليه ولا لا؟
طيب ليه وافقت تقابله من الاول؟
فضلت تبكي وتبكي…
طيب لو هو بيحبها ليه وافق على معاد العريس من الاول ليه مارفضش؟ يبقى هو مش بيحبها. هي مجرد طفلة بالنسبة ليه. أمانة. وبيطمن انها هتوصل لبر الأمان وبس…

حذيفة في أوضته واقف هيتجنن: ازاي هيخليها تخرج وتقابل راجل غريب يشوفها علشان يتجوزها؟
هو اصلا مستعد يتحمل انها تكون لراجل غيره؟
چويرية اللي كان بيخاف عليها من نظرة عين. هيتحمل يسلمها لراجل تاني وتكون زوجته؟
غمض عنيه بألم وهو بيمحي الفكرة البشعة دي من عقله…
مستحيل چويرية تكون لغيري. دي بتاعتي انا حقي انا. مش لاي حد تاني…

الحاجة فريدة خبطت ودخلت لحذيفة.
الحاجة فريدة باستغراب: ايه يا ابني الناس برا قلقت. انت هتخرج امتى؟
حذيفة بيتمالك نفسه من الغضب والغيرة: هي جاهزة تخرج؟
الحاجة فريدة: ايوة هي خلاص لبست ومستنية بس لما انت تأذنلها تخرج.
حذيفة اتجنن. هي جاهزة ومستعدة! يعني موافقة وعايزة تتجوز!
حذيفة بجنون وغضب: انا بس عايز افهم هي الهانم دي مستعجلة علي ايه! عايزة تتجوز ماصدقت اوي كدة! وهي العيلة المفعوصة دي تفهم ايه عن الجواز اصلا؟
فريدة ابتسمت: هههههههههه. يا حبيبي كل بنت ومسيرها للجواز. وبعدين دي چويرية بالاخص لازم تتجوز بدري. دي ماشاء الله جمالها رباني ويفتن ودي أمانة ولازم نكمل توصيلها للاخر على خير. وبعدين هي يعني هتتجوز الصبح. دي خطوبة لحد ما تخلص ثانوية عامة السنة دي وتبقى تتجوز وتكمل في بيت جوزها.
حذيفة بغل وغيظ من كلام امه. هو اصلا مش موافق وامه اللي صممت انه يقابل العريس ده. اتعصب.
حذيفة: بس لعلمك انا اصلا مش موافق ولا هخليها تتجوز الا لما تنهي دراستها للاخر. انا بس وافقت على قعدتي معاهم علشان خاطرك لانك دبستيني في المعاد ده. لكن جويرية مش هتتجوز على جثتي.

فريدة بتحاول تبعد اللي فهمته ومش مصدقة ان ابنها ممكن يكون بيحب چويرية. ده هو اللي مربيها ازاي!
فريدة بهدوء: طيب والناس اللي برا دي هنقولهم ايه! هنسيبهم كدة!
حذيفة بعصبية وغضب: حاضر يا امي عايزاني اقابلهم حاضر هخرج اقولهم ماعنديش بنات للجواز. ماشي.
فريدة وقفته وهي خلاص اتأكدت من ظنها: براحة يا ابني الناس كلها بتحبك وتحترمك. ماتخليش حد يزعل منك. ده انت مهما كان الشيخ حذيفة.
حذيفة بوجع وقلب محمل من سنين: يا امي ارحميني ارجوكي. انا مش شيخ انا حذيفة وبس. انا بحاول اكون ملتزم. انتم ليه مصممين اني شيخ! ليه الكل بيعاملني اني معصوم. مش مفروض ابقى زي باقي الناس! يا امي انا بشر والله بشر. بغلط وبزعق وبتعصب… وبوجع وبحب وبكره… مش ملاك انا والله مش ملاك. ارحميني يا امي ارحميني…
فريدة حضنته وبكت: ياااااه يا حذيفة ده انت في قلبك كتيير يا ابني. حقك عليا… بس ده من حبنا فيك الكل معتبرك قدوة وبيحبوك ويقدروك.
حذيفة خرج من حضنها ودموعه محبوسة في عيونه ولمعتها بتضوي في صمت: بس انتم حملتوني كتتيير كتيير. اكتر ما اقدر اشيل… انا خلاص… خلصت صبري وتحملي…
فريدة: طيب علشان خاطري تعالي قابل الناس وحاول تتكلم بهدوء. علشان خاطر امك.
حذيفة غمض عنيه واتنهد بحيرة: حاضر يا امي حاضر.. اتفضلي. انا جاي معاكي.
فريدة بتردد: طيب هي.. هي.. چويرية مش هتخرج تقابلهم.
حذيفة بجنون وغيرة: اياك يا امي المح طيفها يخرج برا اوضتها. واياك تخرجيها من غير النقاب. والله هموتها وانتي بقي تتحملي اللي هيحصل.
فريدة بتعب من عناده: لا لا وعلي ايه خلاص مش هتخرج لما اشوف انت هتعمل ايه.

خرج حذيفة يقابل العريس وأهله. وفريدة معاه…
حذيفة قاعد معاهم. وواضح عليه الرفض والعصبية…
الحاج حسني: والله يا شيخ احنا فرحنا اول ما صلاح طلب اننا نخطبله الانسة چويرية. قولنا ونعم النسب.
حذيفة بضيق: الله يخليك يا حاج… بس عذرا يعني چويرية لسه صغيرة على الجواز.. هي لسه بتتعلم وانا مش هجوزها الا لما تنهي دراسة خالص..
صلاح بتوتر: احممم.. ماهو يا شيخ حذيفة انا ماعنديش مشكلة… احنا نعمل خطوبة سنة ولا اتنين وبعد كدة نتجوز وتكمل دارستها بعد الجواز… بالعكس ده شئ يسعدني انها تكمل تعليمها…
حذيفة بغيظ منه: كتك البلا في تقل دمك… عيل باارد والله…
صلاح: بتقول حاجة يا شيخ!
حذيفة بضيق: لا ابدااا بقول انت مرتب اهو… بس للأسف چويرية رفضت.. ومش موافقة..
فريدة بصتله وعقدت حاجبها… هو اصلا ما سألهاش ولا كلمها… ازاي بيرفض بالنياية عنها…
والدة صلاح بعصبية: وليه بقي يا شيخ… ماله ابني… ده دكتور ومستقبله زي الفل…
حذيفة بعصبية: ربنا يخليهولك يا حاجة… ويبعتله بنت الحلال… بس چوري لا انا اسف…
الحاج حسني قام بغضب: متشكرين يا شيخ… عن اذنك ياللا يا حاجة ياللا يا صلاح…

خرجوا كلهم وفريدة بعصبية: انت من امتى بتتعامل كدة مع الناس ممكن افهم…
حذيفة بغيرة: علشان البارد ده… واللي للأسف عمال ياخد حسنات على قفايا. بس غصب عني مش قادر ما اقولش عليه كدة… بعتلي مع مصعب وطلبها وانا رفضت. هو بلغه.. وهو مصمم يجي ويطلبها… اعمله ايه انا… يستاهل بقي.
فريدة: وانت عرفت منين ان چوري رافضاه… اذا كنت انا نفسي ما اعرفش رأيها… لما قولتلها انك هتقابله… استنت تعرف رأيك وبعدها هتقرر… انت حتي ما سألتهاش..!؟
حذيفة بحرج: احممم.. امي اندهيلي چوري من فضلك…
فريدة بضيق: ماشي يا حذيفة.. هندهالك… بس سؤال.. انت هتنعسها جن


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

-لسه مكويتيش القميص الازرق ليه .زعق فيا فقومت وانا تعبانة وقولت :-حاضر يا مهدي فورا ...بس لاحظ اني لسه راجعة من جلسة الك...
10/03/2025

-لسه مكويتيش القميص الازرق ليه .
زعق فيا فقومت وانا تعبانة وقولت :
-حاضر يا مهدي فورا ...بس لاحظ اني لسه راجعة من جلسة الكيماوي وتعبانة .
اتوتر للحظة بس قال :
-تمام يالا اكوي القميص
كويتله القميص بسرعة واديتهلوله ...لبسه بسرعة وضبط نفسه ....مسكت ايده وقولت بحنان :
-القميص هياخد منك حتة يا مهدي طول عمرك حلو في اللون الازرق
نظراته اتغيرت وحسيته اتوتر وقال :
-شكرا يا خلود
- يالا عشان متتاخرش علي صحابك انبسط النهاردة انت الايام اللي فاتت تعبت من كتر الروحة والجاية علي الدكاترة ...انا اسفة
مسك ايدي وباسها وقال :
-خلي بالك من نفسك انا احتمال ابات عند حسين
-براحتك يا حبيبي

مشي وقعدت علي الانتريه وانا تعبانة ...حاسة عينيا زايغة....من شهرين تقريبا اكتشفت ان عندي Breast cancer ومن ساعتها حياتي اتقلبت مش حياتي وبس حياة مهدي جوزي ...

كنا مخططين نخلف بس بسبب المرض ده صرفنا نظر بقينا نجري بين الدكاترة والمستشفيات...الدكتور حاول يقنعني اني اعمل عملية عشان يحد من انتشار المرض بس رفضت لو عملت عملية جسمي هيتغير ...انوثتي هتبقي ناقصة ...مش عايزة اظلم مهدي معايا هو ملوش ذنب ...حبيبي اتحملني كتير اووي
ابتسمت وانا بفكر اني محظوظة جدا بيه ....
سندت راسي علي الانتريه غمضت عيني ولسه هروح في النوم تليفوني رن ...قمت ومسكته ولقيت رحاب صاحبتي مرات حسين ...

-ازيك يا رورو اخبارك ؟
-فين مهدي يا خلود

بانت عليا الحيرة وقولت :
-انتي مش عارفة ولا ايه ...هو قال هيسهر مع حسين واحتمال يباتوا مع بعض ...عاملين زي قعدة شباب ...حسين مقالكيش

سكتت رحاب بس كنت سامعة صوت توترها
-رحاب فيه ايه قلقتيني ؟
سكت شوية وقولت بخوف :
-مهدي حصله حاجة !!!
- زي الجن متقلقيش.
-اومال فيه ايه انطقي خضتيني
-انا ...

-رحاب بجد انا تعبانة متتعبنيش اكتر وقولي فيه ايه ؟!!
-خلود جوزك مش مع حسين

قلبي دق بخوف وقولت :
-اومال هو مع مين ...انطقي
-انا عرفت من حسين ان ...ان
زعقت:
-رحاب حرام عليكي متقطعيش في الكلام قوليلي فين مهدي

-انا عرفت من حسين ان النهاردة كتب كتابه علي بنت خالته !

حسيت ان الدنيا بتلف بيا ...ده اكيد هزار سخيف ...مهدي ميعملش كده ...لا يعمل ...ميعملش ليه ...انا بقيت بقايا انسانة كل حاجة جوايا اتحطمت...وهو ليه حق ...ليه حق يشوف واحدة غيري ...دموعي نزلت لوحدها ووو.....


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

مالك بتوتر : انا متجوز من شهرينإيمان بصدمه : متجوز !!!!مالك : ا ايوهإيمان وقفت ومسكت دموعها بالعافيه وقالت : وانا اخر من...
10/03/2025

مالك بتوتر : انا متجوز من شهرين
إيمان بصدمه : متجوز !!!!
مالك : ا ايوه
إيمان وقفت ومسكت دموعها بالعافيه وقالت : وانا اخر من يعلم
مالك وقف وقال بتوتر : إيمان افهميني انا
إيمان بدموع : افهم ايه انت تعمل فيا كده يامالك مش مصدقه
مالك بغضب : متبقيش انانيه بقا انا عملت كده عشان من حقى أبقى أب
إيمان بصوت عالى : وانا من حقى أبقى ام أنت ال اناني مش انا لو انت ال عندك مشكله عمرى ماكنت أتخلى عنك حتى لو كل الناس اقنعتني عارف ليه عشان بحبك لكن انت
قاطعها مالك بلهفه : بحبك والله العظيم بحبك انتي الأصل
إيمان بسخريه : ليه والتانيه التقليد طلقني يامالك
مالك بصدمه : انتي مجنونه ده مش هيحصل
إيمان : بقولك طلقني انا مش طيقا"ك ولا طايقه اعيش معاك
مالك بغضب : مفيش طلاق يا إيمان وال عندك اعمليه
سابها ومشي وهي انهارت على الأرض من الصدمه وبعدين مسحت دموعها بجمود وقالت بوعيد : ماشي يا مالك انا هندمك على ك"سرة قلبى دي مااااااشي

كريمه : انا كلمت عمتك النهارده يامالك عشان نتفق على كتب الكتاب
مالك نفخ بعصبيه وقال : خلاص يا أمي مش محتاجينها انا اتجوزت فعلا ومن شهرين
كريمه بصدمه : ومتقوليش
مالك قعد على الكرسى وقال بحزن : مقولتش لحد وحتي إيمان لسه عارفه النهارده
كريمه بجمود : وده مش هيغير حاجه من كلامنا
مالك بعدم فهم : ازاى !!!!
كريمه : هتتجوز بنت عمتك عادي
مالك : وإيمان ونيره
كريمه بخبث : انت مش هتقدر على تلاته ياعين أمك خليهم اتنين بس
مالك بضيق : أمي ياريت توضحي أكتر
كريمه : يعني هتطلق ست إيمان وكده كده هي أرض بور ومش نفعانا بحاجه والباقي على ذمتك
مالك بصدمه : لاء لاء مستحيل أطلق إيمان

نيره بخوف : لو إيمان عرفت هتحصل مص"يبه
أمها : مص"يبه ليه ياعين أمك خلاص ال حصل حصل أخوها كان متجوزك وما"ت وراح بالسلامه واتجوزتي جوزها ايه ال حصل بقا
نيره بقلق : بس انتي عارفه برضوا انها صاحبتى
أمها : ومصلحتك أهم مفيش حاجه اسمها صحبتك وصحبتى
نيره بصوت عالى : يا أمى أفهميني لو إيمان عرفت ان أنا ابقا ضرتها هتبقى مص"يبه
إيمان من وراها بصدمه ودموع : مش معقول أنتى يانيره
نيره بصدمه : إيمان !!!!!😳💔


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

دكتورة تحاليل تعمل في مستشفي حكومي..فقيرة جدا وسنها جاوز الثلاثين دون زواج.. تسكن مع أمها في شقة قديمة متهالكة.. بعد ان ...
10/03/2025

دكتورة تحاليل تعمل في مستشفي حكومي..فقيرة جدا وسنها جاوز الثلاثين دون زواج.. تسكن مع أمها في شقة قديمة متهالكة..
بعد ان مات والدها الذي لم يترك لهم الا قطعة ارض عليها نزاع بينهم وبين ناس كبار جدا ليس لديهم رحمة..

في يوم وهي قاعدة في المعمل.. دخلت عليها ست عجوز ومعها فتاة شابة تحمل طفل ويظهر علي وجهها الضيق والحنق ..

قالت الفتاة الشابة وهي تجذب المرأة العجوز :
خدي يادكتورة اعملي للزفتة دي تحاليل.. وان شاء الله يطلع عندها سكر وتموت وتغور في داهية..

انفعلت الدكتورة وقالت لها :
ليه كدة حرام عليكي.. دي مهما كانت حماتك هي اللي خلّفت جوزك وربّته وكبّرته.. اعتبريها أمك..

تأففت الابنة وقالت للدكتورة :
هي فعلا امي مش حماتي.. بس انتي متعرفيش هي عاملة فيا ايه؟..دي ست مجنونة.. دي بترش علي الناس مية وهم ماشيين في الشارع..
اللي قدامك دي انا مستحملاها بقالي خمس سنين قاعدة معايا انا وجوزي واكلة شاربة وعايشة ولا هاممها حاجة.. بس هو زمان كان عامل بسيط شغال باليومية يقدر يستحملها ..

لكن دلوقت هو مقاول كبير وربنا فتحها عليه مش هيقدر يستحملها وممكن يطلقني في اي لحظة بسبب عمايلها المجنونة.. والنبي يادكتورة لو تعرفي تشوفيلنا دار مسنين ترميها فيها يبقي عملتي فيا معروف ..

طبطبت الدكتورة علي الأم العجوز وقالت للابنة :
انا هاخدها تعيش معايا.. انا وامي عايشين لوحدنا .. وخدي عنواني ورقم تليفوني لما تحتاجي تطمني عليها يبقي رني عليا..

فقالت العجوز المسكينة وعيونها تذرف بالدموع :
يرضيكي كدة يابنتي تضربني كل يوم علشان برش علي الناس مية علشان اهون عليهم حر الصيف.. فاحتضنتها الدكتورة..
وذهبت بها الي بيتها فاستقبلتها امها احسن استقبال.. واعتبرتها انيسة لها في وحدتها وهي التي تقضي اليوم كله في وحدة تامة وانعزال عن الناس..

وبعد عدة اسابيع اتصلت ام الدكتورة عليها .....!!!


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

= يابت يابت شوفتي المشرف الجديد =ماله ؟! _ماله اي يابت ، دا حاجه قمررر كداا مز اووي = اها وانا اعمل اي بقاا _ متعمليش حا...
10/03/2025

= يابت يابت شوفتي المشرف الجديد
=ماله ؟!
_ماله اي يابت ، دا حاجه قمررر كداا مز اووي
= اها وانا اعمل اي بقاا
_ متعمليش حاجه طول عمرك فقر اتوكسي يا سيدرا
= حاضر هتوكس ابعدي عني بقا خليني اخلص شغلي مش ناقصه ابله صباح تيجي تسمعني كلمتين علي الصبح
_ ياختي افتكري حاجه عدله علي الصبح في ام الملجأ دا
= طب يلا اشتغلي يا شمس
أبله صباح : ها يابت انتي وهيا خلصتوا الشغل ولا لسه
سيدرا : انا قربت اخلص اهو فاضل حاجات بسيطه
أبله صباح : طول عمرك شاطره يا سيدرا ، وانتي ياست شمس خلصتي ولا لسه
شمس : هاا ، اه لا يعنيي لسه فاضل شوويه
أبله صباح : مالها دي بتعلق علي الصبح لي ، ومخلصتيش لي ياست هانم بقالك ساعه بترغي وسايبه شغلك
شمس : هخلصه اهو حااضر
ابله صباح : ماشي نص ساعه لو مكنتيش خلصتي هبعتك للمديره تتصرف معاكي
شمس : حاضر
ابله صباح : اومال البت نورا فين مش شايفاها من الصبح
شمس (بسرعه) : تلاقيها كاته من الشغل زي كل يوم هي دي بتتلم ابدًا
سيدرا (بعتاب) : بس ياشمس متتكلميش علي حد في غيابه ، انتي ايش عرفك ما يمكن في الحمام ولا حاجه
شمس : والنبي انتي اللي طيبه وهبله والكل بيضحك عليكي
أبله صباح : بس انتي وهيا خلاص خلصنا انا هروح اشوفهاا ، اها صح المشرف الجديد وصل انهارده مش عاوزه قله ادب معاه وتحترمي نفسك منك ليهاا سامعه
سيدرا وشمس وباقي البنات : فاهمين يأبله
نورا : هاا مين اللي بيدور عليا الواحد ميعرفش ينام شويه في أم الملجأ داا
أبله صباح : تنامي ! يابجاحتك يابت هو مش واركي شغل ولا حضرتك قاعده في الفندق بتاع ابوكي
نورا (بتأفف): اوووه اسطوانه كل يوم بقاا ، خلاص متعصبيش نفسك اديني جيت اهوو
أبله صباح : يلاا غووري علي شغلك بنات أخر زمن صحيح
نورا (توجه كلامها لسيدرا) : انتي يابت اللي قولتلها اني كاته من الشغل صح انطقي
سيدرا (بهدوء) : لا مش انا
نورا : ياابرودك يااشيخه ، هو انتي انا عارفاكي متغاظه متي ومش بتحبيني ومش سالكه كدا
سيدرا : ربنا يسامحك، ممكن تسيبيني بقا أخلص شغلي
نورا : غووري اتنيلي
شمس : اي ياابت يانورا ماتلمي نفسك هو سكتناله دخل بحماره ولا اي ماتتلمي
نورا : وانتي مالك انتي كنتي المحامي بتاعها ولا ااي
شمس : اهاا المحامي بتاعها خليكي في حالك عشان مزعلكيش مني
نورا : ياختي ولا تقدري تعملي حاجه ، واوعي بقا من وشي عشان خلقي في مناخيري دي عيشه تقصر العمر
شمس : غوري
سيدرا : خلاص ياشمس سيبك منها المهم بقولك انا تعبانه اووي من الصبح ومش عارفه اعمل اي
شمس : يوه انتي لسه تعباانه طب ومقولتيش لي لابله صباح وهي توديكي للحكيمه
سيدرا : منا قولت انهم شويه تعب وهيروحوا لوحدهم بس بالعكس الوجع كل شويه عمال يزيد في بطني
شمس : طب طب خلاص انا هروح انده ابله صباح حالًا خليكي هناا
سيدرا : حاضر
نورا : انتي مالك ياختي مسهمه كداا
سيدرا (بتعب) : ولا حاجه انا بس خلصت الشغل هعمل اي
نورا : اعملي اي حاجه هتفضلي قاعده كدا يعني انتي مش قاعده في فندق انتي في ملجأ فاهمه
سيدرا (بتعب) : حاضر بس ..(ويقع مغشياً عليها )
نورا (بفزع) : يالهوووي مالللها ديي قوومي ياابت
شمس : اهي ياابله صباح سيدر... يالهووي مالهاا اي اللي حصلها عملتلها اي يابت انتي
نورا : والله ماعملت حااجه هعملها اي يعني هي اللي بتدلع
أبله صباح : بس انتي وهيي روحي يانورا بسرعه نادي الحكيمه بسررعه
نورا : يوووه طيب
__ في وسط كل هذه الضوضاء يدخل الغرفه شاب طويل القامه بشعر اسود ليلي وعيون تشبه السماء في زرقتهاا بوجهه صارم خالي من اي تعابير ..
=في اي اللي بيحصل هناا ....!!!


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

_ بكلمك بجد انا مبقتش طايقك ....= ان شاء الله بكرا تطيقنى عادى يا حبيبى _ انتى ايه مفيش ډم ولا كرامه ردت بضحك حاجه زى كد...
10/03/2025

_ بكلمك بجد انا مبقتش طايقك ....
= ان شاء الله بكرا تطيقنى عادى يا حبيبى
_ انتى ايه مفيش ډم ولا كرامه
ردت بضحك حاجه زى كدا
_ انتى مستفزه اوى
انا نازله ل عمو وطنط تحت عشان اجهز الغدا
_ انزليلهم يا اختى ما هما السبب فالابتلاء دا
طب بعد اذنك ...

ابويا وامى قرروا يخطبولى هند هى خير زوجه بس انا مش متقبلها خالص و بقالنا ست شهور متجوزين وانا دايما على خلاف معاها بس هى دايما بتتبارد فالردود و بتستفزنى ببرودها دا
يلا يا شادى الغدا
_ مش طافح
= انا حطيت الاكل ومامتك وباباك عندهم علاج هياخدوه بعد الاكل ما تنكدش عليهم عشان ياكلو كويس وانزل عشان تاكل
سابتنى ونزلت جهزت الاكل

تسلم ايدك يا بنتى
- الله يسلمك يا طنط
- الاكل بتاعك كل يوم بيبقى احلى من اللى قبله
- دا عشان انت اللى بتاكله بس
_ الاكل زى الزفت بطلو مجامله
- انا فعلا بقول ان الاكل مش مطبوخ حلو بس بلاش نقول على نعمه ربنا كدا
= ايوه انت قومت ليه دلوقتى مش لما تكمل اكلك !!
= ابويا وامى طبعا اتخانقو معايا ف انى ازاى اعمل كدا قدامهم وانى ازاى مش مقدر مراتى
= اجبلك تتعشى هنا !
_ انتى ما بتفهميش انا مبقتش طايقك غورى من هنا بقى
- حاضر انا ماشيه
_ اخيرا يا شيخه بقى عندك دم

بعد ساعتين
وحشتك صح
_ انتى ايه اللى جابك
- والله نزلت قعدت مع طنط تحت لحد ما نامت قولت اطلع انام انا كمان ف شقتى
_ هتجلطينى انا هكلمك بكل هدوء انا مش عايزك
= اومال خطبتنى ليه واتجوزتنى ليه !!
_ اهلى اللى اختاروكى انا كنت باعتهم لوحده اسمها هند غيرك ولما سألو حد دلهم على بيتك وانا اللى لبست ومش عارف اطلقك عشان زعلهم وحالفين عليا لو طلقتك مش هيبقو راضيين عنى
_ ما تزعلش انا من هند التانيه مش هتفرق كتير فالحالتين هتبقى مكسرات
ايه !
_ هتبقى جوز هند يعنى
- اطلعى برا
_ حاضر اوعا بس كدا هدخل اجيب حاجه من جوا وامشى
دخلت وقفلت على نفسها الباب ونامت

- صباح الخير فين هند يا ماما
- لسه ما نزلتش
- لا هى مش فوق
- والله ما نزلت النهارده ما جتش انا مستنياها نفطر مع بعض
- ازاى يعنى
طلعت التليفون و رنيت عليها
- انتى فين
_ مش انت عايزنى امشى من البيت مشيت
_ ايوه روحتى فين برضو
_ ف بيت ابويا و ورقتى توصلنى
- دا من العين دى قبل العين دى

قفلت معاها وكنت حاسس ان قلبى بيرقص من كتر الفرحه
وبعدها بساعات حصل ..........!!!!!!


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

انا ظابط مخابرات.. مش سهل اتشد لحد.. دارس حاجات كتير.. يعني شكلك وجسمك مش هم هدفي... واني اتخطف من اول لقطة ليكي.. ومن ت...
10/03/2025

انا ظابط مخابرات.. مش سهل اتشد لحد.. دارس حاجات كتير.. يعني شكلك وجسمك مش هم هدفي... واني اتخطف من اول لقطة ليكي.. ومن تعاملك مع اخواتك واصحابك.. حاجة مش قليلة.. مشاعري بتقولي.. هات المأذون واكتب عليها دلوقتي.. مشاعري كل يوم.. بتزيد.. انتي الوحيدة الي شفتها تستاهلني.. وانا استاهلك... فيكي جبروت عاجبني... مشاعري.. اني قلت لابوية وامي اني بحبك.. وعايز اتجوزك مش اخطبك... مشاعري اني قاعد ادامك دلوقتي وبجاوب.... اخرة مشاعري يا جين انك لو مش ليا مش هيبقي في بعدك...
نظرات عينيه.. كنظرات سيف لحور... تأملتها بدقة... حديثه اعجبها.. وثقته وحديثه القوي.. ملائم لها.. ولشخصيتها... يبدوا انه فهمها جيدا
-جين
-نعم
-في اسئلة تانية
-تؤ
ودخلت وهو خلفها
اقتربت منهم.. وجلست جوار سيف
هامسة
-سيف
-امممم
-هو عنيه.. ليه فيها نظرتك انت
-علشان شكله وقع وحبك.....
-وانا موافقة يا سيف
قالتها وصعدت الي الاعلي ولم تعر احدا انتباهها
قال سيف وسط دهشتهم
-مبروك يا جاسر.. جين وافقت
تلك المجنونة فاقت توقعاته.. جنية.. وهي جنية بحق
اتفقوا علي كل شئ... ولكن تفاصيل الخطوبة وكذا.... سوف يتفق مع جين عليها
-لو سمحت يا عمي ممكن اخد جين ونخرج شوية
-ما انتو اتكلمتو يا ابني
-هي سألت يا عمي... انا دلوقتي عايز اسأل.. ونتفق علي الحاجات
-راني.. نادي علي جين.. ويلا اخرجوا كلكوا مع بعض
وتم.. وخرجوا جميعا...
لكن كل واحد انفرد بمحبوبته.. ماعدا ذالك الراني... جلس وحده علي تربيزة في المنتصف... ينظر لهم فقط
كانت قد بدلت ملابسها.. لبنطلون.. وتيشرت
وتجلس امامه
-ليه وافقتي
-شوفت نظرتك ليا.. حب
-وانتي
-قي حاجة اكيد اتحركت جوايا..بس مش هكدب واقول اني عارفة افسرها....
-مش مهم دلوقتي خلينا في ان في احساس..
-جين انا عايز اكتب الكتاب.. ومش عايز خطوبة
-ليه
-عايز اقرب براحتي منك... انا بروح مهمات صعبة.. علي الاقل وانا رايح.. ممكن احضنك
-ليه كده.. انت كده بتخوفني
-تؤ.. مش بخوفك.. بس بقولك الحقيقة... انا شغلي صعب.. والغلطة بفورة.. ممكن اكون بظلمك.. بس حبيبتك..
-وانا موافقة
-وانا مبسوط جدا
-انا مش عايزة فرح.. ولا حفلة كبيرة..
-ليه
قالها مندهشا
-مش حلمي... طول عمري.. متربية مع ولاد... بابي.. علمني كل حاجة.. ومامي برضه اتدخلت وربت الانثي الي جوايا.. بس عمري ما عملت علاقة.. دايما كنت بدور علي حب بابي لمامي... حب سيف لحور... وافقت عليك لاني شفت النظرة دي في عنيك
فالفرح وكده ليه.. هي تجمع بسيط وسط صحاينا واهلنا وبس.. ونتجنن براحتنا من غير شروط
-ههههه انتي بجد موجودة... انا مش مصدق
-ليه
-انتي زي ما اتخيلتك.. بالظبط
-جين.. عايز نكتب الكتاب بكرة
-بكرة
-اه... موافقة
-ابتسمت.. موافقة يا جاسر
اسمه من بين شفتيها نغم...
طب ممكن نقوم احسن جاسر خلاص... جاب اخره
-ههههههههه.. ضحكت.. وتاه هو في ضحكتها.. واقترب راني.. محتضنا اخته بتملك
-جاسر... دي جوجو... فاهم.. اينعم انت خطفتها مني... بس بينا مغامرات كتير نفسنا ننفذها
-
-ماه مافيش حد عاقل هيعمل كده.. وياخدني هناك
-مش انتي نفسك في كده... يبقى هيحصل.. احلامك اوامر
سكتت.. وتأملت ملامحه.. هامسة
-بجد
-بجد يا جنية
-ليه كده.. ايه شدك كده
-نفس الي شادك دلوقتي وبتتأملي في ملامحي
-احمممم... لو مرة اتخانقنا... هتعمل ايه
-امم.. بصي يا جين انا شغلي صعب جدا... كنت عصبي حبتين... بس مع تدريباتي... بصبر كتير.. وبفهم الي قدامي... بس الي واثق فيه اني عمري ما هجرحك ابدا.. وعمرك ما هتنامي في ليلة وانتي جنبي وانتي زعلانة مني.. حتي لو في مشكلة كبيرة.. لازم تبقى بينا بس... وماتتخطاش اوضة نومنا... هاخدك في حضني.. وكله بيتحل..
تعلية الصوت والضرب وقلة الادب دي موضوع مفروغ منه.. عمري ما افكر اني استعمله.. استحالة... بينا احترام وحب ودا كفاية... لازم حد فينا يرخي لما التاني يبقى مشدود ومتعصب.... لازم نحتوي بعض احنا الاتنين.... الي بتطلبيه مني.. لازم الاقيه منك ومعاكي...... بصي يا جين.. من معرفتي لنفسي اووكد لك اني هحبك اكتر وبجنون وهغير جدا.... واكيد اتمنى اني الاقي نفس الشعور...... بس عمري ما هقصد ازعلك.. انا ببعد شوية حلوين في شغلي ولما برجع ببقى عايز نفسي مع حد بحبه وبس.. عايز ابقي جاسر الانسان مش بتاع الشغل والمهمات والكلام ده.. تؤ عايز ابقي معاكي يا جين علي طبيعتي.. ما فكرش.. وعايزك كده عايزك بجنانك.. وبهيبارتك الي شفتها مع راني... والبنت الي شفتها في الفرح . وفي نفس الوقت عايزك مع الناس كلها جين المسترجلة.... الي امشي وعارف اني سايب راجل ورايا... صاينة اسمي وشرفي.. ومربية ولادي كويس... وانا بحترمها وعيني ما بتشوفش حد غيرها... هي الوحيدة الي في قلبي
انهي حديثه وهي تتأمل كلماته
-انت فعلا هتتعامل كده.. ولا ده كلام وبس....
انتهى اليوم... واتفق الجميع علي كتب كتابهم غدا... وافق حاتم وسيف لرؤية نظرة الحب في عينيه... وشاهد سيف نفسه فيه... شاهد ولهه بحور... وحبه...
وجاء غدا.. واجتمع الجميع...
ولاول مرة تظهر تلك الانثى المختبئة داخل جين.. ليس شكلا فقط 'لكن خجلا... هدوءا.....
كانت في غرفتها... وكان معها البنات.... لاول مرة يشاهدوا توترها... دخلت جوي
انبهرت بجمالها مع كسوفها.... انثى.. ..
مهما بلغت البنت من صلابة نجحت في تصديرها للناس حولها.... هي انثى... في مواقف تظهر انوثتها ضعفها... خجلها.. حبها... وتحتاج لمن يطبطب عليها.. يتفهمها.. يطمئنها... بكلمة... بحضن... بكل شئ.... وحتى ولو ببسمة....
كل تلك الصلابة.. هي قشرة للحماية... توجهها لكل البشر.. ماعدا شخص واحد.. ان وجدته.. ستتحول معه لطفلة.. لابنة.. ان عاملها بشكل صحيح.. سيحظى بحب الدنيا... وراحة البال
وصل المأذون... ووقف سيف وبجانب رافي وراني ومالك... وصعد حاتم ليأتي بجين...
ويقف جاسر بجانب والده.... حتي نزلت جنيته... نعم انها هي...
فستان ابيض حتي الركبة... بحمالات... شعرها ولاول مرة مسترسل كخيوط من نار.. لاول مرة تتخلى عن شعرها الكيرلي... تبهره مجددا.. شعرها الطويل.. الذي وصل لاخر ظهرها.. احمر كالنار.. مسترسل خلفها... مكياجها ال


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

مبروك يا عريس طمني خلصت ولا الله يرحمك يارجولةجاسر: اتلم يا بارد احنا لسه وصلين هى بتغير نص ساعة اكون خلصتخالد: مش كنت خ...
10/03/2025

مبروك يا عريس طمني خلصت ولا الله يرحمك يارجولة
جاسر: اتلم يا بارد احنا لسه وصلين هى بتغير نص ساعة اكون خلصت
خالد: مش كنت خلصت هنا اية لزوم السفر والتعب
جاسر: انا قولت ارتاح من الشغل شويه وابعد عن الزفتة سهام
خالد: وهتعمل اية بعد كدة
جاسر: اشبع منها كام يوم وبعدين وانا مروح انزلها عند اهلها وتانى يوم ورقتها توصلها
خالد: بس كدة حرام يا صاحبي هتكسر قلبها وهي ملهاش ذنب
جاسر: ماابوها لهف خمسين الف مهر وقعد يتشرط عليا
خالد: إنت بجد مفترى وهى ذنبها اية
جاسر: ذنبها انها دخلت دماغي ورفضت تيجي من غير جواز خليها تشرب
خالد: طب سبها على ذمتك شويه حرام ترجع لأهلها مطلقة بعد أسبوعين
جاسر فكرة تصدق هاخليها تقعد خادمة عندى بدل ما سعدية كل شوية تعبانه واهو اطلع منها بمصلحة
خالد: هو ده الكلام الصح ياكبير
جاسر: تمام يلا ورايا شغل واتلفت لقى شهد وراه
جاسر: انتى هنا من امتة
ابتسمت بكسوف وخفضت راسها أرضا وقالت بخجل زائف: لسه جاية حالا ممكن تفتحلي سوسته الفستان
تنهد جاسر براحه : ممكن طبعا
وقرب منها وفتحلها سوستة الفستان.
شهد كانت ماسكه دموعها ودخلت الاوضة وقفلت الباب وخلعت الفستان ورمته على السرير ودخلت الحمام وقعدت تبكى بعد ما سمعت كل كلامه وحست قد اية هى لعبة في ايده وانه إنسان معندوش ضمير وقررت تنتقم بطريقتها..
جاسر وقف على الباب: خلصتى انتى ياهانم انتى نمتى جوه ولا ايه
شهد مسحت دموعها وقالت لنفسها بهمس: وحياة دموعي دى لاخليك ټندم على اللى انت عملتة فيا وخرجت من الحمام لبست بيجامة بكم وفردت شعرها وفتحت الباب وخرجت لاقيتة قاعد بيتفرج على فيلم اول ما شافها اټصدم
جاسر: اية اللى انتى لابساه دة قومى غيرى الزفت دة هى الست الوالدة معرفتكيش تلبسى اية ليلة الډخلة
شهد بخبث: اصل مفيش دخلة
جاسر: نعم ياختي سمعينى تاني؟!!!!....


لمتابعة الرواية كاملة في اول تعليق ⬇️⬇️

Address

Manhattan, NY

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when القصة posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to القصة:

Share

Category